Skocz do zawartości

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej


jacek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posmaruj gumki, jednak bez przesady. One i tak pracują w płynie hamulcowym. Ważne abyś dość obficie posmarowal tłoczysko po jego zewnętrznej stronie, znajdującej się pod gumowym kapturkiem zakrywającym cylinderek i tłoczysko od zewnątrz. Obrazowo: napchaj smaru pod kapturek który zakładasz na koniec cylindra pompy i załóż go tak aby wcisnął się twardą częścią kołnierza w podtoczenie cylindra. Otwor w kapturku musi wskoczyć w podtoczenie tłoczyska. W tym miejscu nie ma dostępu płynu hamulcowego, więc bez smaru silikonowego(różowe mazidło) tłoczysko pracowałoby w cylindrze na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za fachową odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanko.

Jest założona pompa z innego modelu moto.

Średnica cylindra jest mniejsza, długość taka sama.

Objaw jest taki, że po pierwszym wciśnięciu klamki skok jest dość duży. Po ponownym wciśnięciu, wszystko ok.

Czy może mieć na to wpływ mniejsza średnica cylindra pompy?

Hamulce na 100% odpowietrzone.

Edytowane przez jacek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzona jest, nie ma innej opcji. Ewentualnie pompa jest niesprawna albo gdzieś występuje nieszczelność. Zmień podkładki przewodów na nowe.

 

Spodziewałem się takich odpowiedzi, ale pytałem czy mniejsza średnica cylindra może mieć wpływ na takie zachowanie się klamki (tak, czy nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spodziewałem się takich odpowiedzi, ale pytałem czy mniejsza średnica cylindra może mieć wpływ na takie zachowanie się klamki (tak, czy nie).

 

Całkiem naturalne ponieważ wydajność pompy była konstrukcyjnie dopasowana do zapotrzebowania całego układu na określoną ilość płynu o odpowiednim ciśnieniu. Poprzez zmianę pompy doprowadziLeś do zaburzenia tego bilansu.

Jedynym wyjściem będzie powrót do pompy o odpowiedniej wydajności. Innego wyjścia nie ma.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem. Nie może tak wpływać no chyba że założyłeś 12mm na przód w co wątpię. Ja latałem na różnych pompach ( od 14 do 19mm ) i to właśnie na tej największej klamka była najbardziej miękka. Na pompie masz wytłoczoną średnicę, jak jest 14mm i więcej to nie ma takiej opcji żeby nie dawała rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem. Nie może tak wpływać no chyba że założyłeś 12mm na przód w co wątpię. Ja latałem na różnych pompach ( od 14 do 19mm ) i to właśnie na tej największej klamka była najbardziej miękka. Na pompie masz wytłoczoną średnicę, jak jest 14mm i więcej to nie ma takiej opcji żeby nie dawała rady.

 

możesz to dokładniej opisać?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na jednym motocyklu takie pompy jak: 14mm nissina (większość japońców do roku 2000 taką ma), 16mm od jakiegoś kawasaki, 16mm radialną od r1 i 19mm radialną nissina. I właśnie na tej ostatniej klamka była najbardziej miękka tzn. dało się ją lekko wcisnąć, nie trzeba było używać dużej siły do hamowania i dozowalność była bardzo dobra, lecz moc hamownia mniejsza niż w 16mm Brembo (r1,r6). Mniejszy tłoczek daje lepsze ciśnienie ale i ma mniejszą wydajność. Nawet teraz do najnowszych modeli hondy i suzuki montują już 16 nissina a wcześniej dawali właśnie dziewiętnastki. (aha moje obserwacje dotyczą pracy na zaciskach 4 tłoczkowych, na 6 może być inaczej)

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na jednym motocyklu takie pompy jak: 14mm nissina (większość japońców do roku 2000 taką ma), 16mm od jakiegoś kawasaki, 16mm radialną od r1 i 19mm radialną nissina. I właśnie na tej ostatniej klamka była najbardziej miękka tzn. dało się ją lekko wcisnąć, nie trzeba było używać dużej siły do hamowania i dozowalność była bardzo dobra, lecz moc hamownia mniejsza niż w 16mm Brembo (r1,r6). Mniejszy tłoczek daje lepsze ciśnienie ale i ma mniejszą wydajność. Nawet teraz do najnowszych modeli hondy i suzuki montują już 16 nissina a wcześniej dawali właśnie dziewiętnastki. (aha moje obserwacje dotyczą pracy na zaciskach 4 tłoczkowych, na 6 może być inaczej)

 

bo miałeś powietrze w układzie

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ale wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ, wymiałem podkładki na nowe, przewody w oplocie a odpowietrzane było przy użyciu 0,5 litrowej strzykawy. Zresztą jak by było powietrze to klamka przy drugim naciśnięciu powinna stawać się twardsza a nic takiego nie następowało. Do manetki nie dało się jej docisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...