jacek1 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Witam. Do zestawu naprawczego pompy hamulcowej dostałem w pudełeczku jakieś mazidło. Czy przy wymianie należy tym smarem posmarować gumowe uszczelniacze na tłoczku, czy się mylę? Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWIT Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Tak, posmarować :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 obejrzyj porady kolegi z forum http://vod.onet.pl/motocyklicznie,motocykl...86,odcinek.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Posmaruj gumki, jednak bez przesady. One i tak pracują w płynie hamulcowym. Ważne abyś dość obficie posmarowal tłoczysko po jego zewnętrznej stronie, znajdującej się pod gumowym kapturkiem zakrywającym cylinderek i tłoczysko od zewnątrz. Obrazowo: napchaj smaru pod kapturek który zakładasz na koniec cylindra pompy i załóż go tak aby wcisnął się twardą częścią kołnierza w podtoczenie cylindra. Otwor w kapturku musi wskoczyć w podtoczenie tłoczyska. W tym miejscu nie ma dostępu płynu hamulcowego, więc bez smaru silikonowego(różowe mazidło) tłoczysko pracowałoby w cylindrze na sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki bardzo za fachową odpowiedź. Jeszcze jedno pytanko. Jest założona pompa z innego modelu moto. Średnica cylindra jest mniejsza, długość taka sama. Objaw jest taki, że po pierwszym wciśnięciu klamki skok jest dość duży. Po ponownym wciśnięciu, wszystko ok. Czy może mieć na to wpływ mniejsza średnica cylindra pompy? Hamulce na 100% odpowietrzone. Edytowane 30 Stycznia 2011 przez jacek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zapowietrzona jest, nie ma innej opcji. Ewentualnie pompa jest niesprawna albo gdzieś występuje nieszczelność. Zmień podkładki przewodów na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zapowietrzona jest, nie ma innej opcji. Ewentualnie pompa jest niesprawna albo gdzieś występuje nieszczelność. Zmień podkładki przewodów na nowe. Spodziewałem się takich odpowiedzi, ale pytałem czy mniejsza średnica cylindra może mieć wpływ na takie zachowanie się klamki (tak, czy nie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Spodziewałem się takich odpowiedzi, ale pytałem czy mniejsza średnica cylindra może mieć wpływ na takie zachowanie się klamki (tak, czy nie). Całkiem naturalne ponieważ wydajność pompy była konstrukcyjnie dopasowana do zapotrzebowania całego układu na określoną ilość płynu o odpowiednim ciśnieniu. Poprzez zmianę pompy doprowadziLeś do zaburzenia tego bilansu. Jedynym wyjściem będzie powrót do pompy o odpowiedniej wydajności. Innego wyjścia nie ma. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Moim zdaniem. Nie może tak wpływać no chyba że założyłeś 12mm na przód w co wątpię. Ja latałem na różnych pompach ( od 14 do 19mm ) i to właśnie na tej największej klamka była najbardziej miękka. Na pompie masz wytłoczoną średnicę, jak jest 14mm i więcej to nie ma takiej opcji żeby nie dawała rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Moim zdaniem. Nie może tak wpływać no chyba że założyłeś 12mm na przód w co wątpię. Ja latałem na różnych pompach ( od 14 do 19mm ) i to właśnie na tej największej klamka była najbardziej miękka. Na pompie masz wytłoczoną średnicę, jak jest 14mm i więcej to nie ma takiej opcji żeby nie dawała rady. możesz to dokładniej opisać? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Miałem na jednym motocyklu takie pompy jak: 14mm nissina (większość japońców do roku 2000 taką ma), 16mm od jakiegoś kawasaki, 16mm radialną od r1 i 19mm radialną nissina. I właśnie na tej ostatniej klamka była najbardziej miękka tzn. dało się ją lekko wcisnąć, nie trzeba było używać dużej siły do hamowania i dozowalność była bardzo dobra, lecz moc hamownia mniejsza niż w 16mm Brembo (r1,r6). Mniejszy tłoczek daje lepsze ciśnienie ale i ma mniejszą wydajność. Nawet teraz do najnowszych modeli hondy i suzuki montują już 16 nissina a wcześniej dawali właśnie dziewiętnastki. (aha moje obserwacje dotyczą pracy na zaciskach 4 tłoczkowych, na 6 może być inaczej) Edytowane 30 Stycznia 2011 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Miałem na jednym motocyklu takie pompy jak: 14mm nissina (większość japońców do roku 2000 taką ma), 16mm od jakiegoś kawasaki, 16mm radialną od r1 i 19mm radialną nissina. I właśnie na tej ostatniej klamka była najbardziej miękka tzn. dało się ją lekko wcisnąć, nie trzeba było używać dużej siły do hamowania i dozowalność była bardzo dobra, lecz moc hamownia mniejsza niż w 16mm Brembo (r1,r6). Mniejszy tłoczek daje lepsze ciśnienie ale i ma mniejszą wydajność. Nawet teraz do najnowszych modeli hondy i suzuki montują już 16 nissina a wcześniej dawali właśnie dziewiętnastki. (aha moje obserwacje dotyczą pracy na zaciskach 4 tłoczkowych, na 6 może być inaczej) bo miałeś powietrze w układzie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Możliwe ale wydaje mi się mało prawdopodobne ponieważ, wymiałem podkładki na nowe, przewody w oplocie a odpowietrzane było przy użyciu 0,5 litrowej strzykawy. Zresztą jak by było powietrze to klamka przy drugim naciśnięciu powinna stawać się twardsza a nic takiego nie następowało. Do manetki nie dało się jej docisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piome Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam. Czy można wymienić szkiełko w zbiorniczku pompy hamulcowej, i jak to zrobić. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.