Skocz do zawartości

Świece


Grzester
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odczuwalnych zmian się nie spodziewaj, to tylko inny typ świecy a nie montaż turbiny.

 

Niedawno montowałem ziomkowi Irydy do gaźnikowego Suzuki i żadnych cudów nie zauważyłem. Poza tym musiałem zmniejszyć fabryczny odstęp elektrod bo kulawo chodził no i świece lubią się poluźnić pomimo dokręcenia tak jak opisuje producent. Przy okazji zapytam gościa czy zauważył jakieś zmiany w dłuższym okresie z tymi świecami.

 

Co do podróbek to ja niedawno wtopiłem na Championach. Wkręciłem, odpaliłem i po 1.5km silnik zaczął tłuc jak szalony, spalanie stukowe. Więcej o nich tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/wieca-sie-zl...CY-t138161.html

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czułem wyraźną poprawę przy odpalaniu i pierwszych minutach pracy, najwyraźniej w zimne dni. W lecie nie było czuć różnicy. Ale na jesieni, w zimie - bardzo wyraźnie lepiej odpala, lepsze wolne obroty.

Aha, no i wolne obroty musiałem odkręcić, bo poszły lekko do góry.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę świece od Iskry? Produkują cała gamę różnych świec od standardu po specjalne. Gdy się czyta ich stronę to nawet technologię mają na czasie. Ciekawe czy się sprawdzają...

Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK

świece Iskra - wyszukiwarka

 

 

Wielkie dzięki :) Przy następnej wymianie na pewno będę miał na uwadze irydówki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece irydowe mają przede wszystkim wydłużyć trwałość kompletu świec w porównaniu do standardowych: http://www.ngk.com/glossary.asp?kw=How+lon...st?&manID=1&pt=

 

Trzeba by zapytać, czy to się też tyczy świec motocyklowych. Ale spokojnie 50tys. km - tak mniemam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czułem wyraźną poprawę przy odpalaniu i pierwszych minutach pracy, najwyraźniej w zimne dni. W lecie nie było czuć różnicy. Ale na jesieni, w zimie - bardzo wyraźnie lepiej odpala, lepsze wolne obroty.

Aha, no i wolne obroty musiałem odkręcić, bo poszły lekko do góry.

 

Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp.

 

 

a czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę świece od Iskry? Produkują cała gamę różnych świec od standardu po specjalne. Gdy się czyta ich stronę to nawet technologię mają na czasie. Ciekawe czy się sprawdzają...

Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK

świece Iskra - wyszukiwarka

 

Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra tez robi świece wieloelektrodowe czy też z modyfikowaną jedną elektrodą (U-super) oraz serię Platin, więc skąd ten zachwyt że inni mają? Odnosze wrażenie, że wymiana świecy czasem poprwia samopoczucie uzytkownikowi nie dlatego, że jest jakaś super-wypas, ale po pierwsze dlatego, że jest nowa, a po drugie, że przy okazji wymienia się filtr powietrza, czyści lub reguluje gaźnik itd,,, Jest tez przy okazji efekt placebo z samego zakupu jakiejś świeczki znanej firmy,,, ("jakby elastyczniejsza praca silnika")

Czymże technologicznie odbiega świeca Iskry od np. NGK? Na pewno przewyższa jakością podróbki made in China, które część z nas zapewne nieraz zakupiła nieświadomie w necie.

Wykonane są naprawdę starannie, mają miedziany rdzeń, gwintowanie super, więc o co chodzi???

Iskra ma także swoje labolatorium badawczo-rozwojowe, to co robi ma podstawy teoretyczne, maszyny ma na licencjach zachodnich, kadra też nie jest w ciemię bita. Czy czasem nasz wybór nie sprowadza się do działania "cudze chwalicie - swego nie znacie" ???

Proszę o konkretne narzekania co do jakości świec z Iskry. Bo pisanie o oszczędzaniu "sobie kłopotów i nerwów" to taki banał uważam.

 

 

 

Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp.

Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp.

Zamiast wydawać kasę na "bajer" trzeba było side-gapping zrobić... miał byś ten sam efekt, ale taniej.

 

http://www.performanceunlimited.com/docume...idegapping.html

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wydawać kasę na "bajer" trzeba było side-gapping zrobić... miał byś ten sam efekt, ale taniej.

 

http://www.performanceunlimited.com/docume...idegapping.html

 

 

a co daje nam taki "side gaping" w praktyce?

obedzie sie bez ubocznych skutków dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co daje nam taki "side gaping" w praktyce?

obedzie sie bez ubocznych skutków dla silnika?

To jest V-split czy jak tam to się nazywa wykonane w domu. Czyli "otwarcie" świecy na komorę spalania i skoncentrowanie iskry na krawędzi elektrody.

 

Teoretycznie - poprawia jakość iskry (bardziej skupiona) i szybciej zużywa świece - szybsza erozja tej krawędzi. Dla silnika skutków negatywnych nie ma. Podobno są pozytywne.

 

Jest to podobno stary wyścigowy trik. Obecnie pojazdy wyczynowy używają irydki - też pewnie po to "żeby się lepiej czuć".... zaraz ktoś powie :icon_razz:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów.

 

ale ty wuja bzdety ostatnio piszesz chyba zima ci sie udziela :D

iskra jest najbardziej odporna na zabicie świecą na świecie :D przede wszystkim nie da sie jej wykończyć przez zalanie na zimnym silniku czy zaolejenie, robiłem testy na f95 z krótkim gwintem, gasiłem zimne moto na ssaniu w -10 stopni kilkukrotnie i nic działa i działa i działa.....

 

w ngk raz tak zrobiłem, finał ?? już nie działa odrazu przebicie międzyelelktrodowe i koniec świecy...

 

w ogarze przetrwała kilkaset razy gdzie utopił sie pływak i też nic...

 

w mtx80 miałem f95 z krótkim gwintem i było super na jednej latałem rok i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych...a kosztuje 6.5 zł a nie 15 jak ngk.....

 

w mtx80 (japoński motocykl-honda nie demolud żeby nie było złośliwych zaczepek...) miałem krótko ngk nie było różnicy do iskry, no ale padła jak przypadkiem zgasiłem zimny moto na ssaniu...

 

a ze względu na z japońska mówiąc ,,jakotaki'' skład mieszanki i zawartość oleju w niej, świeca w prymitywnym 2T ma chyba dużo gorsze warunki pracy niż w 4T ??

 

Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK

świece Iskra - wyszukiwarka

 

dzięki za link, jak przyjdzie pora na świece chętnie przetestuje iskrę....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poświęciłem kilka minut na szukanie świec i słabo to wygląda. Wszędzie jest tylko NGK. Katalog ISKRY jest raczej biedny i mi nie udało się znaleźć działu z odpowiednikami. Znalezienie irydowego odpowiednika DENSO też łatwe nie jest bo mają chyba 3 różne typy i są nastawieni głównie na samochody. Szukanie po innych firmach jest zwyczajnie bez sensu.

 

Z Denso mam dobre wspomnienia, bo nawet stara świeca tej marki sprawdzała się odczuwalnie lepiej niż nowe poprawnie dogrzane NGK. Irydówkę BOSCHA też miałem okazję wstawić ale krótko podziałała (też była stara).

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poświęciłem kilka minut na szukanie świec i słabo to wygląda. Wszędzie jest tylko NGK. Katalog ISKRY jest raczej biedny i mi nie udało się znaleźć działu z odpowiednikami. Znalezienie irydowego odpowiednika DENSO też łatwe nie jest bo mają chyba 3 różne typy i są nastawieni głównie na samochody. Szukanie po innych firmach jest zwyczajnie bez sensu.

 

Jakis czas temu znalazlem taki katalog denso, ale z oferta iskry do moto nigdy sie nie spotkałem.

 

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...mc/mc-maker.cgi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...