qurim Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Odczuwalnych zmian się nie spodziewaj, to tylko inny typ świecy a nie montaż turbiny. Niedawno montowałem ziomkowi Irydy do gaźnikowego Suzuki i żadnych cudów nie zauważyłem. Poza tym musiałem zmniejszyć fabryczny odstęp elektrod bo kulawo chodził no i świece lubią się poluźnić pomimo dokręcenia tak jak opisuje producent. Przy okazji zapytam gościa czy zauważył jakieś zmiany w dłuższym okresie z tymi świecami. Co do podróbek to ja niedawno wtopiłem na Championach. Wkręciłem, odpaliłem i po 1.5km silnik zaczął tłuc jak szalony, spalanie stukowe. Więcej o nich tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/wieca-sie-zl...CY-t138161.html Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Ja czułem wyraźną poprawę przy odpalaniu i pierwszych minutach pracy, najwyraźniej w zimne dni. W lecie nie było czuć różnicy. Ale na jesieni, w zimie - bardzo wyraźnie lepiej odpala, lepsze wolne obroty. Aha, no i wolne obroty musiałem odkręcić, bo poszły lekko do góry. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Wielkie dzięki :) Przy następnej wymianie na pewno będę miał na uwadze irydówki... CBR przekreci licznik za 9kkm to wtedy jej się będzie należało :)) Pozdro :) Cytuj -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 a czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę świece od Iskry? Produkują cała gamę różnych świec od standardu po specjalne. Gdy się czyta ich stronę to nawet technologię mają na czasie. Ciekawe czy się sprawdzają... Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK świece Iskra - wyszukiwarka Wielkie dzięki :) Przy następnej wymianie na pewno będę miał na uwadze irydówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Świece irydowe mają przede wszystkim wydłużyć trwałość kompletu świec w porównaniu do standardowych: http://www.ngk.com/glossary.asp?kw=How+lon...st?&manID=1&pt= Trzeba by zapytać, czy to się też tyczy świec motocyklowych. Ale spokojnie 50tys. km - tak mniemam. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Ja czułem wyraźną poprawę przy odpalaniu i pierwszych minutach pracy, najwyraźniej w zimne dni. W lecie nie było czuć różnicy. Ale na jesieni, w zimie - bardzo wyraźnie lepiej odpala, lepsze wolne obroty. Aha, no i wolne obroty musiałem odkręcić, bo poszły lekko do góry. Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp. a czy ktoś w ogóle bierze pod uwagę świece od Iskry? Produkują cała gamę różnych świec od standardu po specjalne. Gdy się czyta ich stronę to nawet technologię mają na czasie. Ciekawe czy się sprawdzają... Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK świece Iskra - wyszukiwarka Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Iskra tez robi świece wieloelektrodowe czy też z modyfikowaną jedną elektrodą (U-super) oraz serię Platin, więc skąd ten zachwyt że inni mają? Odnosze wrażenie, że wymiana świecy czasem poprwia samopoczucie uzytkownikowi nie dlatego, że jest jakaś super-wypas, ale po pierwsze dlatego, że jest nowa, a po drugie, że przy okazji wymienia się filtr powietrza, czyści lub reguluje gaźnik itd,,, Jest tez przy okazji efekt placebo z samego zakupu jakiejś świeczki znanej firmy,,, ("jakby elastyczniejsza praca silnika") Czymże technologicznie odbiega świeca Iskry od np. NGK? Na pewno przewyższa jakością podróbki made in China, które część z nas zapewne nieraz zakupiła nieświadomie w necie. Wykonane są naprawdę starannie, mają miedziany rdzeń, gwintowanie super, więc o co chodzi??? Iskra ma także swoje labolatorium badawczo-rozwojowe, to co robi ma podstawy teoretyczne, maszyny ma na licencjach zachodnich, kadra też nie jest w ciemię bita. Czy czasem nasz wybór nie sprowadza się do działania "cudze chwalicie - swego nie znacie" ??? Proszę o konkretne narzekania co do jakości świec z Iskry. Bo pisanie o oszczędzaniu "sobie kłopotów i nerwów" to taki banał uważam. Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp. Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzester Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Ja jestem zdania, że japoński motocykl powinien jeździć na japońskich świecach o! Cytuj -Skolioza Team- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Takie różnice ja zauważyłem gdy do Harrego założyłem świeczki V-Split marki Screamin Eagle, ale produkowane przez Splitfire. Bajer w nich polegał na tym że boczną elektrodą miały "rozcięta' w literę "V". Lepsze odpalanie, jakby elastyczniejsza praca silnika itp. Zamiast wydawać kasę na "bajer" trzeba było side-gapping zrobić... miał byś ten sam efekt, ale taniej. http://www.performanceunlimited.com/docume...idegapping.html Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zamiast wydawać kasę na "bajer" trzeba było side-gapping zrobić... miał byś ten sam efekt, ale taniej. http://www.performanceunlimited.com/docume...idegapping.html a co daje nam taki "side gaping" w praktyce? obedzie sie bez ubocznych skutków dla silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 a co daje nam taki "side gaping" w praktyce? obedzie sie bez ubocznych skutków dla silnika? To jest V-split czy jak tam to się nazywa wykonane w domu. Czyli "otwarcie" świecy na komorę spalania i skoncentrowanie iskry na krawędzi elektrody. Teoretycznie - poprawia jakość iskry (bardziej skupiona) i szybciej zużywa świece - szybsza erozja tej krawędzi. Dla silnika skutków negatywnych nie ma. Podobno są pozytywne. Jest to podobno stary wyścigowy trik. Obecnie pojazdy wyczynowy używają irydki - też pewnie po to "żeby się lepiej czuć".... zaraz ktoś powie :icon_razz: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zrobilem na NGK irydium 15kkm i moto sprzedalem , ale swieczki wyglädaly jak nowe. Röznicy w pracy moto nie zauwazylem ,ale tu chyba chodzi o trwalosc. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Nikt o zdrowych zmysłach nie myśli o Iskrach w normalnym moto. Mi szkoda pakować ich nawet do WSK czy SHL, oszczędzam sobie kłopotów i nerwów. ale ty wuja bzdety ostatnio piszesz chyba zima ci sie udziela :D iskra jest najbardziej odporna na zabicie świecą na świecie :D przede wszystkim nie da sie jej wykończyć przez zalanie na zimnym silniku czy zaolejenie, robiłem testy na f95 z krótkim gwintem, gasiłem zimne moto na ssaniu w -10 stopni kilkukrotnie i nic działa i działa i działa..... w ngk raz tak zrobiłem, finał ?? już nie działa odrazu przebicie międzyelelktrodowe i koniec świecy... w ogarze przetrwała kilkaset razy gdzie utopił sie pływak i też nic... w mtx80 miałem f95 z krótkim gwintem i było super na jednej latałem rok i nie zauważyłem żadnych skutków ubocznych...a kosztuje 6.5 zł a nie 15 jak ngk..... w mtx80 (japoński motocykl-honda nie demolud żeby nie było złośliwych zaczepek...) miałem krótko ngk nie było różnicy do iskry, no ale padła jak przypadkiem zgasiłem zimny moto na ssaniu... a ze względu na z japońska mówiąc ,,jakotaki'' skład mieszanki i zawartość oleju w niej, świeca w prymitywnym 2T ma chyba dużo gorsze warunki pracy niż w 4T ?? Jest wyszukiwarka świec do motocykli i zamienników m.in. Denso czy NGK świece Iskra - wyszukiwarka dzięki za link, jak przyjdzie pora na świece chętnie przetestuje iskrę.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 (edytowane) Ja poświęciłem kilka minut na szukanie świec i słabo to wygląda. Wszędzie jest tylko NGK. Katalog ISKRY jest raczej biedny i mi nie udało się znaleźć działu z odpowiednikami. Znalezienie irydowego odpowiednika DENSO też łatwe nie jest bo mają chyba 3 różne typy i są nastawieni głównie na samochody. Szukanie po innych firmach jest zwyczajnie bez sensu. Z Denso mam dobre wspomnienia, bo nawet stara świeca tej marki sprawdzała się odczuwalnie lepiej niż nowe poprawnie dogrzane NGK. Irydówkę BOSCHA też miałem okazję wstawić ale krótko podziałała (też była stara). Edytowane 10 Grudnia 2010 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Ja poświęciłem kilka minut na szukanie świec i słabo to wygląda. Wszędzie jest tylko NGK. Katalog ISKRY jest raczej biedny i mi nie udało się znaleźć działu z odpowiednikami. Znalezienie irydowego odpowiednika DENSO też łatwe nie jest bo mają chyba 3 różne typy i są nastawieni głównie na samochody. Szukanie po innych firmach jest zwyczajnie bez sensu. Jakis czas temu znalazlem taki katalog denso, ale z oferta iskry do moto nigdy sie nie spotkałem. http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/...mc/mc-maker.cgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.