Skocz do zawartości

remont silnika Kawasaki VN15 SE


bzq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jesteś pewien że strzałka oznacza kierunek do przodu, a nie kierunek wydechu? Tłoki są identyczne, a tylni cylinder jest odwrócony o 180 stopni.

 

A jednak ok, sprawdziłem w serwisówce, strzała do przodu.

bez serwisówki byśmy się nie zabierali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam link do zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4bac0d315fea183.html

Zdjęcia są różne, lepsze i gorsze. Napewno lepiej by wyszły jakbym je robił na świetle dziennym a nie w piwnicy. Zdjęć zrobiłem dużo ale tylko 11 wrzuciłem bo więcej się nie dało...portal się blokował czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo mi się pomyliły kierunki albo Tobie jeśli chodzi o przód- tył silnika. Radzilbym tez załozyć te tłoki tak samo jak są. To ważne, więc napewno to wyjaśnimy, ale wydaje mi się ze w serwisówce jest po prostu błąd i komuś sie dostało niesłusznie :bigrazz: (chociaż nawet do niej nie zaglądałem) Czyściłeś już te tłoki? Wyglądają nieźle.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo mi się pomyliły kierunki albo Tobie jeśli chodzi o przód- tył silnika. Radzilbym tez załozyć te tłoki tak samo jak są. To ważne, więc napewno to wyjaśnimy, ale wydaje mi się ze w serwisówce jest po prostu błąd i komuś sie dostało niesłusznie :bigrazz: (chociaż nawet do niej nie zaglądałem) Czyściłeś już te tłoki? Wyglądają nieźle.

A wiec tak: sprawdziłem 3 serwisówki (dla Classica, dla SE oraz nawet dla VN 1600) i we wszystkich jest napisane i narysowane że tłoki powinny być tak włożone że strzałki powinny być skierowane do przodu a więc coś w tym musi być...

Ale rzeczywiście w podpisie zdjęcia się pomyliłem...już poprawiłem, dzięki

Podpisy zdjęć poprawiłem i wrzuciłem jeszcze 5 zdjęć

Tłoków jeszcze nie wyciągałem i też ich nie czyściłem...a naprawdę wyglądają dobrze

Edytowane przez bzq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba roznie rozumiemy slowo "dobrze".

Tuleje sie blyszcza w swietle lampy wiec podejrzewam glazing ( spieczony olej na powierzchni uniemozliwiajacy pierscieniom dotarcie sie do tulei ), przedmuchy olejowe siegaja poza pierscien zgarniajacy olej i sa b mocne miedzy nim a drugim pierscieniem uszczelniajacym ( brazowe zabarwienia ).

Jak dla mnie to bardzo daleko od "dobrze".

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...iporownanie.jpg

 

Dobrze to wyglada tlok BSA ( wyzszy po prawej stronie ) wyjetu z mojego silnika, Tlok suzuki po lewej duzo gorzej ale i tam przedmuch konczy sie na drugim pierscieniu uszczelniajacym.

Radze jeszcze rozebrac glowice i sprawdzic luzy zaworow na prowadnicach.

Bez mierzenia zawory nie powinny wpadac w prowadnice jak gwozdz w wiadro, tylko przyhamowywac.

Druga metoda - wysunac zawor z prowadnicy na 10 mm i sprobowac ruszac nim w dwu prostopadlych plaszczyznach.

Mozliwy ruch nie powinien przekroczyc wielkosci z serwisowki (0.35 - 0.50 mm ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba roznie rozumiemy slowo "dobrze".

Tuleje sie blyszcza w swietle lampy wiec podejrzewam glazing ( spieczony olej na powierzchni uniemozliwiajacy pierscieniom dotarcie sie do tulei ), przedmuchy olejowe siegaja poza pierscien zgarniajacy olej i sa b mocne miedzy nim a drugim pierscieniem uszczelniajacym ( brazowe zabarwienia ).

Jak dla mnie to bardzo daleko od "dobrze".

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...iporownanie.jpg

 

Dobrze to wyglada tlok BSA ( wyzszy po prawej stronie ) wyjetu z mojego silnika, Tlok suzuki po lewej duzo gorzej ale i tam przedmuch konczy sie na drugim pierscieniu uszczelniajacym.

Radze jeszcze rozebrac glowice i sprawdzic luzy zaworow na prowadnicach.

Bez mierzenia zawory nie powinny wpadac w prowadnice jak gwozdz w wiadro, tylko przyhamowywac.

Druga metoda - wysunac zawor z prowadnicy na 10 mm i sprobowac ruszac nim w dwu prostopadlych plaszczyznach.

Mozliwy ruch nie powinien przekroczyc wielkosci z serwisowki (0.35 - 0.50 mm ).

nooo i to jest fachowa diagnoza

zawory będziemy sprawdzali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie ten tłok od BSA wygląda dużo lepiej jeśli chodzi o kolory ,a że troche pracował góra-doł to tez widać:) Po jakim przebiegu wyjęty? I autentycznie taki czysty, nic szmatką nie tego...?:D

Tłoki o VN nie mają przytarć i nagaru też prawie w ogóle, spodziewałem sie skorupy węgla na nich. Przy nowych pierścieniach mogły by zostać, ale to półśrodki które nie wyeliminują problemu spożycia oleju. Rozmawiałem dziś ze znajomym o twoim problemie i radził unikać tłoków OEM kawasaki; JE, czy Wiseco mogą (ale ręki nie podkładam) uspokoić apetyty na olej. Głowica oczywiście też cała do przeglądu.

KACR za luźny, w pozycji ciężarkiem do dołu sprężyna ma bez problemu przyciągać go do wałka, tak by nie był luźny, ciężko to trochę słowami oddać, stąd pewnie przy duży wynik pomiaru sprężania.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie wygladu tlokow +1 co napisal Adam,w silnikach sportowych ktore maja zoptymalizowany tzw. squish i sa uzywane na torze nawet obszar powyzej gornego pierscienia jest czysty.

 

Tloki sa raczej zalozone dobrze,zawsze mozna zorientowac sie po pozycji i wielkosci "kieszeni" na zawory na tloku,ssace sa tradycyjnie wieksze ( sa wyjatki) ,latwo to rozpracowac.

 

Odnosnie Wiseco,tloki te jako kute maja duzy wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej,potrafia sie one troche telepac w cylindrach na niskich obrotach zanim sie nie rozgrzeja.

W woloobrotowym cruzerze moze to byc upierdliwe.

 

JE tez sa kute ale sa produkowane inaczej i nie rozszerzaja sie mniej.

Powiedziawszy to z silnikami jak twoj mam malo doswiadczenia i byc moze Wiseco moga byc O.K.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok od BSA nie wiem ile przejechal, a wyglada porzniety drobnymi rysami jako ze ten silnik nie ma pelnoprzeplywowego filtra oleju, tylko kilka siatkowych zatrzymujacych tylko wieksze kamienie.

Jak go rozebralem to zuzel plywajacy w oleju zdazyl juz porysowac zarowno tloki jak panewki.

A dziwilem sie ze ten silnik zwykle byl zuzyty okolo 20 tys km przebiegu.

 

Tloki Vulcana trzeba pomierzyc razem z tulejami, bo moze dalej trzymaja wymiar, zuzycie olerju bylo tutaj ewidentnie spowodowane zlym dotarciem silnika.

Moze obejdzie sie nowymi pierscieniami ( dobrymi ) i lekkim przehonowaniem tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać że tłoki mają przesunięcie na sworzniu także powinny być założone w jednej pozycji...no chyba że są to tłoki nie oryginalne i są wsadzone dobrze (czyli strzałki do wydechów) chociaż jest na nich też litera F i wg mnie to "przód" i powinny być obydwa skierowane do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok przedni i tylny to jest ten sam odlew, dlatego mają te same oznaczenie, są symetryczne i nie znajdziesz na tylnym litery R, albo strzałki w drugim kierunku. Wycięcia na zawory pokazuję że tłoki są założone odpowiednio, i odwrócenie jednego przy składaniu może mieć fatalne konsekwencje.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok przedni i tylny to jest ten sam odlew, dlatego mają te same oznaczenie, są symetryczne i nie znajdziesz na tylnym litery R, albo strzałki w drugim kierunku. Wycięcia na zawory pokazuję że tłoki są założone odpowiednio, i odwrócenie jednego przy składaniu może mieć fatalne konsekwencje.

 

http://images49.fotosik.pl/452/553c3500c3f4a4cb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dawno mnie nie było

Zrobiliśmy trochę pomiarów

Pierwszy górny pierścień ma 0,7 mm luzu

Tłok w cylindrze ma luzu 0,06-0,07 mm

Po obwodzie cylinder ma różnice 0,01 mm

 

Wracając do sposobu wsadzenia tłoków to wycięcia na zawory ssące są większe i wygląda na to że dobrze to jest wsadzone...pomimo tego że serwisówka "mówi" inaczej, no ale tłoki są inne wiec pewnie dlatego

Edytowane przez bzq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwszy i drugi pierścień mają luzu po 0,7 mm

W serwisówce pisze że pierwszy może mieć luzu do 0,7 a drugi do 0,9 mm

Rowki w tłokach nie są wyrobione, pierścienie nie maja luzów.

Można powiedzieć że pierścienie nie są najgorsze, w końcu kompresja jest dobra

Ale i tak chyba je wymienię tylko się zastanawiam jakie, sprawdzałem te gap less (trzeba by dorobić bo nie maja w ofercie) i myślałem też nad wossnerem

Tak samo mam z łańcuchami do rozrządu, nie wezmę OEM bo widać że kawasaki nie umie robić części zamiennych :) chyba wezmę DID-a.

Aha sprawdziłem co to mam za tłoki wsadzone - ART czyli Tajwan albo Tajlandia...dobrze ze nie żółta rączka:)

Edytowane przez bzq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...