bzq Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 A jesteś pewien że strzałka oznacza kierunek do przodu, a nie kierunek wydechu? Tłoki są identyczne, a tylni cylinder jest odwrócony o 180 stopni. A jednak ok, sprawdziłem w serwisówce, strzała do przodu. bez serwisówki byśmy się nie zabierali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 wrzucam link do zdjęć: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d4bac0d315fea183.html Zdjęcia są różne, lepsze i gorsze. Napewno lepiej by wyszły jakbym je robił na świetle dziennym a nie w piwnicy. Zdjęć zrobiłem dużo ale tylko 11 wrzuciłem bo więcej się nie dało...portal się blokował czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 albo mi się pomyliły kierunki albo Tobie jeśli chodzi o przód- tył silnika. Radzilbym tez załozyć te tłoki tak samo jak są. To ważne, więc napewno to wyjaśnimy, ale wydaje mi się ze w serwisówce jest po prostu błąd i komuś sie dostało niesłusznie :bigrazz: (chociaż nawet do niej nie zaglądałem) Czyściłeś już te tłoki? Wyglądają nieźle. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 (edytowane) albo mi się pomyliły kierunki albo Tobie jeśli chodzi o przód- tył silnika. Radzilbym tez załozyć te tłoki tak samo jak są. To ważne, więc napewno to wyjaśnimy, ale wydaje mi się ze w serwisówce jest po prostu błąd i komuś sie dostało niesłusznie :bigrazz: (chociaż nawet do niej nie zaglądałem) Czyściłeś już te tłoki? Wyglądają nieźle. A wiec tak: sprawdziłem 3 serwisówki (dla Classica, dla SE oraz nawet dla VN 1600) i we wszystkich jest napisane i narysowane że tłoki powinny być tak włożone że strzałki powinny być skierowane do przodu a więc coś w tym musi być... Ale rzeczywiście w podpisie zdjęcia się pomyliłem...już poprawiłem, dzięki Podpisy zdjęć poprawiłem i wrzuciłem jeszcze 5 zdjęć Tłoków jeszcze nie wyciągałem i też ich nie czyściłem...a naprawdę wyglądają dobrze Edytowane 7 Grudnia 2010 przez bzq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Chyba roznie rozumiemy slowo "dobrze". Tuleje sie blyszcza w swietle lampy wiec podejrzewam glazing ( spieczony olej na powierzchni uniemozliwiajacy pierscieniom dotarcie sie do tulei ), przedmuchy olejowe siegaja poza pierscien zgarniajacy olej i sa b mocne miedzy nim a drugim pierscieniem uszczelniajacym ( brazowe zabarwienia ). Jak dla mnie to bardzo daleko od "dobrze". http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...iporownanie.jpg Dobrze to wyglada tlok BSA ( wyzszy po prawej stronie ) wyjetu z mojego silnika, Tlok suzuki po lewej duzo gorzej ale i tam przedmuch konczy sie na drugim pierscieniu uszczelniajacym. Radze jeszcze rozebrac glowice i sprawdzic luzy zaworow na prowadnicach. Bez mierzenia zawory nie powinny wpadac w prowadnice jak gwozdz w wiadro, tylko przyhamowywac. Druga metoda - wysunac zawor z prowadnicy na 10 mm i sprobowac ruszac nim w dwu prostopadlych plaszczyznach. Mozliwy ruch nie powinien przekroczyc wielkosci z serwisowki (0.35 - 0.50 mm ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Chyba roznie rozumiemy slowo "dobrze". Tuleje sie blyszcza w swietle lampy wiec podejrzewam glazing ( spieczony olej na powierzchni uniemozliwiajacy pierscieniom dotarcie sie do tulei ), przedmuchy olejowe siegaja poza pierscien zgarniajacy olej i sa b mocne miedzy nim a drugim pierscieniem uszczelniajacym ( brazowe zabarwienia ). Jak dla mnie to bardzo daleko od "dobrze". http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...iporownanie.jpg Dobrze to wyglada tlok BSA ( wyzszy po prawej stronie ) wyjetu z mojego silnika, Tlok suzuki po lewej duzo gorzej ale i tam przedmuch konczy sie na drugim pierscieniu uszczelniajacym. Radze jeszcze rozebrac glowice i sprawdzic luzy zaworow na prowadnicach. Bez mierzenia zawory nie powinny wpadac w prowadnice jak gwozdz w wiadro, tylko przyhamowywac. Druga metoda - wysunac zawor z prowadnicy na 10 mm i sprobowac ruszac nim w dwu prostopadlych plaszczyznach. Mozliwy ruch nie powinien przekroczyc wielkosci z serwisowki (0.35 - 0.50 mm ). nooo i to jest fachowa diagnoza zawory będziemy sprawdzali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 (edytowane) faktycznie ten tłok od BSA wygląda dużo lepiej jeśli chodzi o kolory ,a że troche pracował góra-doł to tez widać:) Po jakim przebiegu wyjęty? I autentycznie taki czysty, nic szmatką nie tego...?:D Tłoki o VN nie mają przytarć i nagaru też prawie w ogóle, spodziewałem sie skorupy węgla na nich. Przy nowych pierścieniach mogły by zostać, ale to półśrodki które nie wyeliminują problemu spożycia oleju. Rozmawiałem dziś ze znajomym o twoim problemie i radził unikać tłoków OEM kawasaki; JE, czy Wiseco mogą (ale ręki nie podkładam) uspokoić apetyty na olej. Głowica oczywiście też cała do przeglądu. KACR za luźny, w pozycji ciężarkiem do dołu sprężyna ma bez problemu przyciągać go do wałka, tak by nie był luźny, ciężko to trochę słowami oddać, stąd pewnie przy duży wynik pomiaru sprężania. Edytowane 7 Grudnia 2010 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Odnosnie wygladu tlokow +1 co napisal Adam,w silnikach sportowych ktore maja zoptymalizowany tzw. squish i sa uzywane na torze nawet obszar powyzej gornego pierscienia jest czysty. Tloki sa raczej zalozone dobrze,zawsze mozna zorientowac sie po pozycji i wielkosci "kieszeni" na zawory na tloku,ssace sa tradycyjnie wieksze ( sa wyjatki) ,latwo to rozpracowac. Odnosnie Wiseco,tloki te jako kute maja duzy wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej,potrafia sie one troche telepac w cylindrach na niskich obrotach zanim sie nie rozgrzeja. W woloobrotowym cruzerze moze to byc upierdliwe. JE tez sa kute ale sa produkowane inaczej i nie rozszerzaja sie mniej. Powiedziawszy to z silnikami jak twoj mam malo doswiadczenia i byc moze Wiseco moga byc O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Tlok od BSA nie wiem ile przejechal, a wyglada porzniety drobnymi rysami jako ze ten silnik nie ma pelnoprzeplywowego filtra oleju, tylko kilka siatkowych zatrzymujacych tylko wieksze kamienie. Jak go rozebralem to zuzel plywajacy w oleju zdazyl juz porysowac zarowno tloki jak panewki. A dziwilem sie ze ten silnik zwykle byl zuzyty okolo 20 tys km przebiegu. Tloki Vulcana trzeba pomierzyc razem z tulejami, bo moze dalej trzymaja wymiar, zuzycie olerju bylo tutaj ewidentnie spowodowane zlym dotarciem silnika. Moze obejdzie sie nowymi pierscieniami ( dobrymi ) i lekkim przehonowaniem tulei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 zapomniałem dodać że tłoki mają przesunięcie na sworzniu także powinny być założone w jednej pozycji...no chyba że są to tłoki nie oryginalne i są wsadzone dobrze (czyli strzałki do wydechów) chociaż jest na nich też litera F i wg mnie to "przód" i powinny być obydwa skierowane do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 tłok przedni i tylny to jest ten sam odlew, dlatego mają te same oznaczenie, są symetryczne i nie znajdziesz na tylnym litery R, albo strzałki w drugim kierunku. Wycięcia na zawory pokazuję że tłoki są założone odpowiednio, i odwrócenie jednego przy składaniu może mieć fatalne konsekwencje. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 tłok przedni i tylny to jest ten sam odlew, dlatego mają te same oznaczenie, są symetryczne i nie znajdziesz na tylnym litery R, albo strzałki w drugim kierunku. Wycięcia na zawory pokazuję że tłoki są założone odpowiednio, i odwrócenie jednego przy składaniu może mieć fatalne konsekwencje. http://images49.fotosik.pl/452/553c3500c3f4a4cb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) Dawno mnie nie było Zrobiliśmy trochę pomiarów Pierwszy górny pierścień ma 0,7 mm luzu Tłok w cylindrze ma luzu 0,06-0,07 mm Po obwodzie cylinder ma różnice 0,01 mm Wracając do sposobu wsadzenia tłoków to wycięcia na zawory ssące są większe i wygląda na to że dobrze to jest wsadzone...pomimo tego że serwisówka "mówi" inaczej, no ale tłoki są inne wiec pewnie dlatego Edytowane 5 Stycznia 2011 przez bzq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Pierwszy i drugi pierścień mają luzu po 0,7 mm W serwisówce pisze że pierwszy może mieć luzu do 0,7 a drugi do 0,9 mm Rowki w tłokach nie są wyrobione, pierścienie nie maja luzów. Można powiedzieć że pierścienie nie są najgorsze, w końcu kompresja jest dobra Ale i tak chyba je wymienię tylko się zastanawiam jakie, sprawdzałem te gap less (trzeba by dorobić bo nie maja w ofercie) i myślałem też nad wossnerem Tak samo mam z łańcuchami do rozrządu, nie wezmę OEM bo widać że kawasaki nie umie robić części zamiennych :) chyba wezmę DID-a. Aha sprawdziłem co to mam za tłoki wsadzone - ART czyli Tajwan albo Tajlandia...dobrze ze nie żółta rączka:) Edytowane 13 Stycznia 2011 przez bzq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzq Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 coś przycichło w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.