Skocz do zawartości

remont silnika Kawasaki VN15 SE


bzq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

obecnie zajmujemy się zastanawiamy się co dalej...

byśmy sprawdzili panewki na wale ale najlepiej bez rozpołowianania silnika.

wymieniać pierścienie...no nie wiem z pomiarów wynika że nie są takie złe, bo tłoków nie będziemy dorabiali bo to jednak by przerosło nasze siły i możliwości.

Części będę brał z USA ale nie wiem jak z pierścieniami, jeśli już bym wymieniał to może wziąć tego WOSSNERa i tak samo łancuchy ....DID czy coś innego???

 

zapodałem jeszcze inny temat ale się łaczy i dotyczy części a dokłądnie skąd je wziąć

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=139847&hl=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

napisz jak ci prace ida, ja sie nie wypowiem bo nie znam się na tym i tyle ale z chęcią poczytam :)

prace idą powoli:(

rozebraliśmy wszytko:)

skrzynia ok, panewki na korbowodach powiedzmy że się nadają do wymiany

Dobranie panewek to też problem, dobiera się je po tych znakach na korbowodach i na wale ale coś sie nie zgadza.

Silnik już był wcześniej robiony ale ciężko powiedzieć czy panewki korbowodowe były wymienne. Ktoś robił znaki punktakiem na korbowodach.

Obecnie są wsadzone "czarne" panewki. Są trzy rodzaje: niebieskie, czarne i brązowe - różnią się grubością oczywiście

Wrzucam zdjęcia znaczy się 5 zdjęć:

http://www.fotosik.pl/pok...065b269970.html

Wg nas na korbowodach są oznaczenia - G, 6 albo 0 no chyba że są to oznaczenia wagi (coś jest o tym w serwisówce)

Na wale nic nie znaleźliśmy...żadnego 0

Wezmę takie jak były, czarne...też mi tak poradzili z monstera w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, nie masz pomysłu czemu ten silnik mógł być już robiony? To chyba nie na tyle stary motocykl żeby się zużył. Po czym widziałeś że panewki są do robienia?

teoria moja jest taka, silnik był robiony dlatego że brał olej i ktoś myślał że jak wymieni tłoki i zrobi szlif to będzie ok...no ale się pomylił.

Zrobili remont ale nie wszystko wymienili co powinni wg mnie..łańcuchy wyglądały jak nie wymiennie od nowości.

pomierzyliśmy luzy i wg nas nadają się do wymiany...chociaż nie są jakoś bardzo wyrąbane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jak ci prace ida, ja sie nie wypowiem bo nie znam się na tym i tyle ale z chęcią poczytam :)

wszystko oczywiście nie tak

myślałem że zamówię pierścienie z Wossnera ale to by było zbyt łatwe

mają w ofercie pierścienie:

* Przeznaczone do tłoka o śr. ok.: 102,5

* Wymiary górnego pierścienia (wys. x grubość): 1.2x3.65

* Wymiry dolnego pierścienia: 1.5x4.2

* Wymiary pierścienia olejowego (mm): 2.5x2.9

 

A u mnie grubość pierścieni to po kolei: 1,0 1,2 i 2,75

 

Trochę się pomyliłem bo powinno pisać ....A u mnie wysokość (nie grubość) pierścieni to po kolei: 1,0 1,2 i 2,75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierścieni Wossnera nie wezmę, pisałem też o pierścienie gaplessa(www.totalseal.com)- nie maja takich jak potrzebuje a dorobić też nie dorobią no chyba że wezmę 500 szt...

Z ciekawości odezwałem się do Primy...i dupa

Zostają org Kawasaki albo dorobienie tłoków z pierścieniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem tu i tam...na big bore sie nie natknąłem, ogólnie słabo z jakimiś zamiennikami. Ten model nie ciszy się jakim zainteresowaniem jeśli chodzi o dorabianie części, tylko oryginały.

 

A to dobre...znazałem coś takiego

http://www.orientexpress.com/Kawasaki/Cruiser/VN+1500+Vulcan/Pistons/

A jak pisałem do JE to mi napisali że nie mają tłoków do Vulcana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kur...napisałem do nich

Te tłoki będą pasowały do mojego, oczywiście są już z pierścieniami 160$ za sztuke

Nie jest źle, tylko czy mogę wsadzić nowe tłoki i pierścienie bez szlifu? I tu jest problem... szlifu nie mogę zrobić bo to już będzie 103mm a takich tłoków nie dostane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo honowanie nie powiększa średnicy cylindra , bardziej to kosmetyka ;) Po prostu nowe pierścienie nie ułożą się właściwie w gładkim cylindrze , będą sie tylko "slizgać " . Honując go tworzysz dobra powierzchnią do dotarcia pierścieni dzięki czemu dobrze się ułożą w cylindrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...