Skocz do zawartości

Zmiana silnika w R1 z RN01 NA RN04


wojtekr1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jak w tytule posiadam R1 z 2000r. wersja RN01,wersja na gaznikach,oznaczenie silnik 4XV(taki byl poprzedni).W tym momencie zakupilem silnik z 2001r. RN04 tez na gaznikach tylko ze oznaczenia silnika to 5JJ,niby wszystko to samo ale ten nowy piec (5JJ)ma chyba jakis dodatkowy obieg wody z przodu glowicy,dokladnie mowiac pod kazdym wylotem gdzie wchodzi kolektor wydechowy. Z tego co sie orientuje to model na wtrysku tez cos takiego posiada,tylko ze tam oznaczenie silnika to 5PW. Zabieram sie do wkladania pieca od poniedzialku tylko co zrobic z tym wezem wychodzacym od tego "dodatkowego chlodzenia"???? podejrzewam ze powinien on laczyc sie gdzies z chlodnica,ale nie weim czy u mnie bd takie miejsce zeby to podlaczyc,bo jeszcze nawet nie rozebralem moto. Dzieki za jakies podpowiedzi,pozdro!!

 

Taka odp. uzyskalem od jednego z forumowiczow:

 

To system doładowania powietrza z airboxu do kolektorów który trzeba zaślepić w Twoim przypadku. Reszta będzie pasować i hulać po błoniach

 

 

Silnik udalo mi sie wlozyc dzis. Problem polega na tym ze z poczatku silnik nie chcial wogole odpalic,kiedy w koncu odpalil dziwnie pracowal-nie rowno,troszke falowaly obroty,aaz wkoncu gasl

Tak jakby go zalewalo.Na poprzednim silniku nic takiego nie mialo miejsca.Mysle ze problem tkwi w tym zaslepieniu doladowania powietrznego.Zaslepilem tylko tego weza ktory wychodzi od tego doladowania.Czy powinienem jeszcze cos zaslepic???

Prosze o jakies poradyy bo nie wiem co mam robis.POZDRAWIAM1

 

 

Moze powinienem zalsepic ten dziure po jednym z krucca ssacego,gdzie jest jeden waz ktory biegnie do tego mechanizmu doladowania powietrzengo??? czy wszystkie 4 pod wyjsciem kolektora wydechowego???

 

Czy moge liczyc na czyjas pomoc w tym temacie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam konkretnie tego motocykla, ale wygląda mi to na dopalanie spalin. Tymi przewodami doprowadzane jest powietrze do wydechu. Możesz spokojnie to zatkać. Zobacz też, czy nie ma jakiś dodatkowych otworów w airboksie (zastosowałeś stary, czy nowy?), ewentualnie wolnych wężyków podciśnieniowych do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie nie znam tego modelu ale ze schematu mozna wydedukowac jak to dziala.Wyglada to na mechaniczny system.

 

Cztery weze biegna do kolanek,jeden do puszki powietrznej ( to zasilanie swierzego powietrza) jeden bezposrednio do kanalu dolotowego ( to sygnal sterujacy,jak jest duze podcisnienie to otwiera doplyw) swierzego powietrza.

 

Tak to wyglada ?

 

Tan maly, sterujacy musisz zaslepic w innym przypadku ten jeden cylinder bedzie zasysal falszywe powietrze.

 

Najlepiej zrob zdjecie.

 

A propo,2000-2001 mialy taki sam silnik -JJ,1998-1999-XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalspeilem wszystkie 4 wyjscia pod kolektorami i to pod kruccem. Teraz chyba jest ok-odpala bez problemu,wkreca sie tez ok. Problem jest tylko kiedy ruszam motocykle,tzn. pojawia sie delikatne dlawienie,pozniej zaczyna przerywac i szrpac tak jakby brakowalo jej paliwa. Mysle ze problem tkwi w regulacji gaznikow po zmianie silnika.Mam racje???? Ciekawi mnie tylko czemu na biegu jalowym wszystko jest ok wkreca sie bez problemu,trzyma obroty.Chociaz jak pracuje dluzsza chwile to troszke jej spadna obroty.Tak jakby ja zalewalo.

 

Pojawil sie nowy fakt w sprawie tego silnika.Okazalo sie ze silnik ten byl podkrecony na 180km. Pisalem wlasnie do goscia ktory mi sprzedawal ten silnik i taka informacje od niego uzyskalem.Niestety gaznikow juz nie posiada :banghead: Zastanawiam sie czy nie bd problemu z regulacja gaznikow pod ten silnik... Nawet nie wiem co tam za modyfikacje byly robione.Koles od ktorego bralem silnik tez nie wie nic na ten temat.

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?? Nie bd problemu z regulacja tych gaznikow???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w jaki sposób był podkręcany bo to istotne. Czy zmieniane były np wałki rozrządu i uszczelka pod głowicą na sport czy np zmienione były dysze w gaźniku.

 

A Twoje zachowania motocykla to typowy objaw złej regulacji gaźników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykręcić 30KM więcej z tego pieca w zmianach mechanicznych podzespołów silnika to trzeba sporej fortuny. 180 koni pewnie wzięło się chłopu z dynojet w gaźnikach, końcówce wydechu i filtrze wysokoprzepustowym. Nie jeden cymbał chwalił się, że np: po założeniu powercomandera, remusa i k&n moc wzrosla do ponad 200 koni. Masz problem z zasilaniem albo montaż pieca odbył się w pośpiechu z pominięciem jakichś kwestii. Zapytaj właściciela silnika jakie to tjuningi były w tym erforsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkrec jeden gaznik,zobacz jaka jest tam dysza glowna paliwa,biegu jalowego,czy iglica jest fabryczna lub tez DJ z naciaciam oraz zobacz na ile obrotow jest wykrecona sruba biegu jalowego.

 

Na fabrycznych walkach rozrzadu i sprezynach zaworowych 180 km w tym silniku jest nieosiagalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to? Sportowy filtr +10%, sportowe świece + 5%, wydech +10%, dynojety +10%, magnetyzery +10% - jak nic masz ze 200 KM :) :) :) :).

Ludzie mają fantazję, a już mistrzami są w kategorii podawania mocy na oko (lub a podstawie ulotek reklamowych danych akcesoriów), a nie po pomiarze z hamowni. Sorry za off top, ale nie mogłem się powstrzymać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, silnik jest napewno zalozony OK. Wkladalem nie pierwszy raz taki silnik do tego typu motocykli sportowych.Pomimo tych zle wyregulowanych gaznikow, silnik napewno jest "pobudzony" co stwierdzam po wkrecaniu sie na obroty(szkoda tylko ze na biegu jalowym).Myslalem ze zapomnialem jak chodzi R1,ale kumpel tez ma taki sprzet i troszke inaczej to wyglada. Co do gaznikow to jutro je rozkrece i dam znac co i jak wyglada. Wkazdym razie na poprzednim silniku wszystko bylo ok. Postaram sie tez jutro zrobic synchro gaznikow,choc podejrzewam ze potrzebna tez bd regulacja skladu mieszanki a tego nie robilem wczesniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalspeilem wszystkie 4 wyjscia pod kolektorami i to pod kruccem. Teraz chyba jest ok-odpala bez problemu,wkreca sie tez ok. Problem jest tylko kiedy ruszam motocykle,tzn. pojawia sie delikatne dlawienie,pozniej zaczyna przerywac i szrpac tak jakby brakowalo jej paliwa. Mysle ze problem tkwi w regulacji gaznikow po zmianie silnika.Mam racje???? Ciekawi mnie tylko czemu na biegu jalowym wszystko jest ok wkreca sie bez problemu,trzyma obroty.Chociaz jak pracuje dluzsza chwile to troszke jej spadna obroty.Tak jakby ja zalewalo.

 

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?? Nie bd problemu z regulacja tych gaznikow???

 

 

Masz wlasnie problem z regulacja, czyli natychmiast po wejsciu z wolnych wyzej.

Najpierw trzeba zdiagnozowac czy to za ubogo, czy za bogato ( dajesz troche ssania w tym zakresie i patrzysz co sie dzieje ) a potem mozna albo probowac kompensowac to szarpanie przez regulacje wolnych albo zmienic przepustnice na mniejsze / wieksze podciecie.

Powinno byc to naprawione wlasnie zmiana przepustnic, ale u siebie podobny problem zminimalizowalem wzbogacajac mieszanke na wolnych przez zwiekszone dysze wolnych i regulacje powietrza srubami wolnych obrotow.

 

Co do ostatniego posta to wkrecanie sie bez obciazenia o niczym nie swiadczy, to jak sprawdzanie ladowania bez obciazenia aku :)

Jakis wzrost mocy pokazala by hamownia inercyjna, gdybys mial ten silnik sprawdzany przed i po zmianach.

Teraz to po ptakach, a to ze moto kumpla chodzi gorzej to swiadczy tylko o tym ze moze byc w gorszym stanie technicznym, zmulone przy docieraniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...