Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Z dobrych przypadkow. Moja Pani w zeszlym roku jakos ... zle weszla w zakret i ... wyladowala w przydroznym,klasycznym rowie. Na szczescie nic sie nie stalo ale psychika siadla. Trwalo to prawie rok. Po czym wsiadła na moto i objechala Rumunie 2500km w 7mio dniowym deszczu,mgle i temp +4StC. Wiec wszystko jest w glowie i jestem pewien ze bedzie dobrze... Ja z kolei mam pecha do nowych samochodow. Ilekroć nowy nie kupilem ... to byl dzwon...Szczytem byl wyjazd od dealera...podroz 2km i kobiets wjechala mi w tyl, a ja przodem w nastepny... kasacja byla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie pytanie bo nieuchronnie zbliżam się do serwisu na 10000km.Czy ktoś miał niedawno robiony ? Jak to wygląda ? Co warto zrobić samemu ( obniżając koszty ). Przy rowerze po przeglądzie dostałem listę z wykonanymi punktami przeglądowy mi i wiedziałem co było zrobione . Nie bardzo wiem jak to się odbywa w ASO Yamaha.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na serwisówkę, w rozdziale "periodic maintenance" 3-1 przy przebiegu 10 kkm wymieniono przegląd: zasilanie paliwem, świece, system wtrysku, kolektor wydechowy i tłumik - mocowanie/śruby, układ hamulcowy, koła/szprychy, wymiana smarów w elementach ruchomych (klamki, hamulec nożny), przegląd układu kierowniczego, wymiana oleju, płynu chodzącego, hamulcowego (zalecane co 2 lata); lagi, kable, światła, Kardan - strona od 138-139 a potem dokładnie rozpisane na co "patrzeć" - myślę że w rocznikach od 2014 jest podobnie. Waga pliku 45MB więc nie podkleję :( Rzetelnie robiąc: to kilka godzin wyjęte - jedynie zawory odpuszczasz :). Myślę, że serwis może nie chcieć negocjować punktów, które sam zrobisz a resztę oni.

Całość jest na stronach 139-170 z rysunkami, jak coś to na priv. Klucz dynamometryczny - wymagany. Na długie jesienne wieczory - fajne odprężenie, do tego ciepły garaż i muzyka. Przy piwie robi się podobno szybciej ale wyniki mogą być gorsze :) Do tego cenne rady kolegów, którzy coś od siebie dorzucą :). Osobiście mam takich :) i przepona boli mnie przez kilka dni od śmiechu po ich wizytach i uwagach.

Reasumując - przegląd nie jest straszny.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ,nie musisz wysyłać, mam to już i znalazłem. Chciałem np.olej sam wymienić , klocki hamulcowe, filtr powietrza i nie mam pomysłu co jeszcze, wiec czekam na podpowiedzi wasze z doświadczeń z przeglądów serwisowych i stwierdzen typu " po 20kkm wymieniono świece irydowe " które powinno się wymienić po 40kkm.Chcialbym się ustrzec tego typu poczynań serwisowych a tym samym obniżyć koszty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pokusiłbym się o zrobienie listy (na podstawie serwisówki) tego co trzeba zrobić. Jesli masz czas i umiejętności to zrobisz to lepiej od serwisu bo nie goni Cię czas i wymóg zarobienia na usłudze. Ja osobiście staram się prawie wszystko rozebrać na atomy, np hamulce: wymiana klocków to czyszczenie cylinderków, uszczelek, jeśli minęły 2 lata to podmiana DOT4. Wcześniej przeglądam serwisówkę i czasem youtube. Jeśli masz konkretny serwis do którego chcesz oddać to wcześniej pogadałbym z serwisantem czy niektóre "prace" odliczą od kosztów przeglądu - co raczej będzie trudne do wynegocjowania. Przed sezonem sprawdzam śruby i ich dokręcenie, szczególnie mocowanie silnika, podnóżki, rama w tylnej części, wydech - tam gdzie pojawiają się drgania. W tym roku będę zaglądał pod bak (filtr powietrza, mocowania króćców ssących, kondycja świec. Bardzo sobie chwalę DENSO niż NGK.... Doświadczenia serwisowe: miałem źle ustawione lagi, pojechałem do autoryzowanego serwisu Yamahy w Katowicach przed spodkiem - mechanik przy rozbiórce bocznych plastików (spinki pod lampą) tak demontował że prawy poleciał na podłogę - o mało nie dostałem zawału (600-800zł) Rys nie zauważyłem przy odbieraniu ale później (były na rantach). Dlatego dobrze jest stać i patrzeć na to co robią (nikt nie ustrzeże się błedów) lub robić samemu. Koledze przy wymianie opony urwali czujnik ciśnieniowy (łyżką) - koszt ok 600zł. Jak mam gdzieś oddać sprzęt to się stresuję.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja ze względu ze brak garażu lub miejsca ciepłego pod dachem robię co mogę przed blokiem.Filtr powietrza jak wymienisz to sam go nasączasz olejem (mieszanką)?.Moje doświadczenie serwisowe to źle dokręcona pokrywka hydrauliki sprzęgła , wyciek i na szczęście mało widoczne ślady na lakierze po płynie.Koledze zapomnieli dokręcik korka od oleju .Fakt dużo sam zrobię ale większość z racji gwarancji musi i tak serwis.Ja pamiętam przy moim poprzednim moto jak wymieniłem sam olej to serwisant napisał w karcie taki fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, jeśli brak garażu to sprawa się komplikuje :(. Co do filtrów K&N - to korzystam z oryginalnego czerwonego oleju tej firmy w aerozolu - sam nasączam choć początki były trudne :) - trochę dymiło hehe ale to na kosiarce do trawy. Dobrze jest wypłukać w dedykowanym płynie, wysuszyć dokładnie i na końcu nasączać - nie nasączać przy wilgotnym filtrze. Nasączać tylko i wyłącznie "tkaninowe" i dedykowane - żadnych "papierowych". Jeśli Twoja kobieta używa lakieru do włosów to wprawniej to zrobi od Ciebie :). Jak swoją o to poprosiłem to się "wyraziła nieprzyzwoicie"......

Masz rację DOT jest wredny dla lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Wracam do problemu z redukcją biegów przy wysokich temperaturach. U mnie XTZ 1200ZE przy przebiegu 12.000 i morderczych upałach na początku sierpnia w Bieszczadach pojawił się ten problem. Serwis Poland & Position znalazł już przyczynę. Nie wdając się w szczegóły do wymiany są dwa elementy w skrzyni biegów- bez problemu wszystko na gwarancji. Nic nie wspominali o płynach hydraulicznych itp. Problem jest im znany - pojawia się wybiórczo w niektórych modelach. Jakby co polecam serdecznie- bez stresowa obsługa

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł jakie były twoje objawy ??U mnie problem z redukcją biegów ale tylko w dół( podczas jazdy i na postoju)Jest to irytujące jak dojeżdżam do świateł szybko i chce zrobić redukcję a dźwignią dopiero po którymś razie zaskakuje i redukuje

Edytowane przez wooosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz zachować gwarancję to niestety w ASO trzeba zrobić przegląd. Wymieniają olej, filtr i zalecają olej w kardanie. Sprawdzają filtr powietrza i jakość płynu hamulcowego. Dokrecają szprychy 6Nm i wyważają koła. Zerkają na klocki hamulcowe. Do zapłaty ok 600-700 zł. Warto poprosić o wycenę w Kłodzku i Opolu i porównać ceny :)

Edytowane przez MW wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...