Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Adamml niestety nie wiem czy pokaże z daty i godziny (przewrotke )kiedy to było. Ja to jedynie sprawdzam z pozycji wyświetlacza w moto tzw kody błędów itp.Kod błędu -30 , kod diagnostyczny -08- motocykl leżał.

 

Piotrze a Patryk z P&P to kto to - mechanik rozumiem ?

Edytowane przez wooosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamierzam zmienić olej, filtr oleju, klocki a w związku z tym mam parę pytań:

1.Czy lać full syntetyczne? Np. CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50

2.filtr Yamaha czy może inny np.k&n

3.klocki jakie ( ponoć te "złote" są lepsze)

4.gdzie znajduje się filtr paliwa i co ile wymiana?

5.Olej do kardana co plecacie

Edytowane przez wooosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dla mnie świeży. U mnie do przekładni lany yamalube rear axle oil. Silnik motul 5100 10 w 50. Mówią że na 20 w 50 ciszej chodzi silnik. Filtr powietrza dałem oryginał. Klocków nie wymieniałem, ale w gs 1200 kupowałem zawsze złote i w te na pewno wejdę ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wooosiu, olej moze byc 10W50, ale nie ma co przeplacac do syntetyka moze byc pol i nie zaszkodzi. Filtr powietrza, jezeli masz oryginalny wydech, to zaloz oryginalny, jezeli masz lub planujesz montaz jakiegos wolnego wydechu to wtedy KN. Klocki sinter, te zlote z firmy SBS, sa najbardziej wydajne i nie ryja tarczy. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompa paliwa w zbiorniku i bez potrzeby sie go nie rusza, serwisowka tez nie przewiduje ingerencji.

Olej do kardana to w moim przypadku MOTOREX GEAR OIL UNIWERSAL 80W90, dostalem go w moim serwisie Yamahy i sprawdza sie bdb. Jest w tubce 300ml czyli akurat tyle co potrzeba, no i wymiana co 20 tys km.

adamml, tak myslalem o tych uszkodzeniach po serwisie. Czy jest wiecej znakow swiadczacych ze motocykl sie przewrocil, bo jezeli jest porysowany boczek i popekane plastiki pod gmolami, to rownie dobrze nieogarniety mechnik mogl to zrobic rozkrecajac motocykl i rzucajac te elementy za siebie (niektorzy tak maja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarysowania są na handbarze, osłona aku otarcia w czterech punktach, plus otarcia o uderzenie o gmol.Na gmolu widać ślady oparcia o twarde podłoże Ja mam gmole oryginalne - one głównie osłaniają silnik. Cały boczek mam odsłonięty. Jak ona upadła to gmol naprężył się i uderzył w dolną część osłony jest ślad. Przez to prawa dolna strona boczka ugięła się i pękł uchwyt od śruby - ten plastik co wchodzi kpl. kluczy i aku. Wczoraj to wszystko rozebrałem i dorobiłem ten uchwyt, bo boczek był tylko na 3 śrubach. Okazało się że dolny gmol zgioł się w stronę osłony - ktoś mądry zaczął go uderzać od strony wew. aby odciągnąć go na zewnątrz - tam też są ślady zdrapana farba i wgięcia od uderzeń. Uchwyt widać że ktoś próbował skleić na gorąco,ale tak zrobił że pewnie przy składaniu on ponownie pękł i nic tam nie trzymało. Troszkę za dużo śladów abym sądził że ktoś rzucił boczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, w sprawie uszkodzeń: po fakcie jak sie wyjedzie z serwisu, to marne szanse aby udwodnić, że z moto się źle obchodzono, przykre i nic się w tym temacie nie zrobi. Co do podczytu danych z kompa - właśnie dlatego zakupiłem Yamahę, że można w niej zrobić sobie przegląd samemu. Moto jesli leżało i silnik pracował, będzie zapisany kod błędu (nie będzie ani daty ani godziny - nie ma czegoś takiego, nawet zegarek jest 12 a nie 24-godzinny). Z pewnością jeśli moto glebnęło to byłby mechanik niedorobiony jakby zostawił "ślad" w kompie - szczególnie, że wykasowanie z przycisku to 30sekund a interfejsem szybciej. Miałem wcześniej FJR1300 i tam bawiłem się tym kilka razy (gleby parkingowe). W serwisówce jest podana kombinacja klawiszy. Czujnik położenia powinien być gdzieś koło kanapy (tak było w FJR).

Pozostaje jedynie zrobić zdjęcia i pójść do serwisu z wydrukiem i "postraszenie" ich, że skarga pójdzie "wyżej". Jedynie co mogą stracić to autoryzację.

Wymagane: duże zacięcie w dążeniu do celu i nieustępliwość oraz wrodzona dyplomacja.

Jedynie co "ruszy" serwis to uświadomienie im, że się jest zanagażowanym w wielu forach i reklamę sie im zrobi, co przełoży się na klientów. Wiem, że tymi informacjami nie za wiele pomogłem, jeśli potrzebujecie wiedzieć jak się wchodzi w błędy - to sprawdzę u siebie i podam na forum. W sprawie prostowania gmoli to tylko miękkimi materiałami i wiedzieć gdzie punkt podparcia przyłożyć aby nie zniszczyć więcej - moment=ramię*siła. Samemu zdarzyło mnie się pary razy położyć tenerkę na postoju (zapomniałem neutrala wrzucić lub pochyliłem za bardzo).

I na pewno jak będę sprzedawał to nie powiem, że nigdy nie leżała bo tylko pelikany łykają takie głupoty - jak się jeździ to się takie rzeczy zdarzają. I można odróżnić wywrotki z postoju od wywrotek w ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie temat "pseudo fachowców i serwisów" fajnie się rozwinął. Doświadczenia i cenne uwagi coraz bardziej mnie zaskakują i uczą .Ciekawe co jeszcze nas może spotkać . Ja wiem jedno jak tylko minie gwarancja będę starał się unikać serwisów . Ale też współczuję wszystkim zmuszonym do korzystania z "ASO". Opisujcie sytuacje te "dobre" oraz "złe" niech uczą nas i potomnych.Promujmy serwisy sprawdzone .U mnie po wymianie płynu hydraulicznego (sprzęgło) mokro pod dekielkiem i coś cieknie , oraz przy odpowietrzeniu (z kalamitki) dokręciłem i obserwuje ale ślady na lakierze zostały.

Floydoo dzięki za przydatne informacje .Pytałem o syntetyk bo w dobrej cenie jest . Podaje linka dla wszyskich http://allegro.pl/castrol-power-1-racing-4t-10w50-4l-i5037687073.html .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki,

 

a próbowal ktoś zainstalować u siebie centralną stopkę Hepco&Becker....? Jak to sie spisuje? Można ją samemu zamontować...?

A do właścicieli gmoli Heed - trzeba dawać do warsztatu czy idzie to samemu ogarnac...? :)

 

Pytanie z innej beczki - w XT1200Z pod kanapą jest kabelek zakończony gniazdem żeńskim jak pamietam - czy to jest przypadkiem do grzanych manetek akcesoryjnych (Yamahy) przygotowane...?

Dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki,

 

a próbowal ktoś zainstalować u siebie centralną stopkę Hepco&Becker....? Jak to sie spisuje? Można ją samemu zamontować...?

A do właścicieli gmoli Heed - trzeba dawać do warsztatu czy idzie to samemu ogarnac...? :)

 

Pytanie z innej beczki - w XT1200Z pod kanapą jest kabelek zakończony gniazdem żeńskim jak pamietam - czy to jest przypadkiem do grzanych manetek akcesoryjnych (Yamahy) przygotowane...?

Dzięki za pomoc ;)

 

Cześć,

Pod siedzeniem masz gniazdko do podłączenia specjalnego adaptera, który przełącza ABS w tryb diagnostyczny. Wtyki grzanych manetek i akcesoryjnych lamp przeciwmgielnych masz pod prawym boczkiem tam gdzie akumulator, ukryte w gąszczu kabli. Tak bynajmniej jest w modelu do 2013 roku. O ile mi się zdaje w nowej sterowanie manetkami jest z komputera, ale przypuszczam że gniazdka umieścili w tym samym miejscu z boku.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem manuala z mocowaniem centralnej stopki Hepco & Becker i wygląda na bajecznie prostą :cool:

To czego obawiałbym się przy gmolach, że trzeba gdzies coś zdjąć by założyć gmole...a ja nie mam klucza dynamometrycznego :sad:

Ale skoro mówisz ze to takie proste i samemu można ogarnać mając standardowe klucze to mi pasi - jak macie sprawdzony sklep z tymi gmolami to po proszę :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ostatnio montaż gmoli HEED. Wooosiu bardzo wtedy pomógł swoimi radami ale z lenistwa troche olałem instrukcję montażu... Niepotrzebnie chłopaka męczyłem bo wystarczyło robić wszystko zgodnie ze wskazówkami producenta ;) . Osu dasz z tym spokojnie radę! Gmole mogę polecić bo to solidna robota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alnitak po to mamy forum żeby pomagać.

 

Panowie z racji tego że kupuje kufry boczne będę miał do odsprzedaży parę rzeczy:

 

1.Uchwyty pasażera -grafitowe

2.Stelaż oryginalny do kufrów Yamaha

3.Kufer prawy (duży )Yamaha srebrny Alu.

Rzeczy wymienione noszą ślady użycia .Zainteresowanych proszę o info na PW. Rzeczy te będą wystawione na Allegro. Dla kolegów z forum oczywiście upust.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...