Skocz do zawartości

Wypadek za Nowym Miastem


Domestos_WC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie już wszyscy wiedzą co i jak, znów media będą miały temat o jednym i tym samym na następne 3 tygodnie. Tragedia ogromna dla rodzin, zmarli odchodzą, a osierocone dzieciaki, czy ludzie którzy stracili partnerów życiowych cierpią. Patrzy się na to pod innym kątem dopóki to nie jest ktoś z rodziny. Ale nie o tym w temacie.

Bus nie był dostosowany do przewozu osób - to jasne. Każdy z nas może się tylko domyślać co działo się w kabinie w momencie zderzenia. Ludzie pozabijali się wzajemnie, o siebie, wystarczy spojrzeć co się dzieje z pasażerem z przodu, gdy ten z tyłu nie zapnie pasów. Co do przyczyny śmierci dla mnie sprawa jasna - gdyby bus był przystosowany do przewozu tylu ludzi, ciała nie latały by po kabinie i część by przeżyła. Tu przechodzę do sedna:

 

Włączam na moment tvn24 by zobaczyć co tam się dzieje. Po chwili wypowiedź jakiegoś gościa z instytutu bezpieczeństwa, tu muszę przeprosić, bo mój mózg nie zanotował kto to i skąd dokładnie. Wypowiadał się na temat zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Na czym polegała wypowiedź? "Trzeba wprowadzić szwedzki model bezpieczeństwa". To całe jego rozwiązanie. Chyba każdy wie, na czym taki model polega. Kolosalne mandaty, kary więzienia. Wszyscy wiedzą, że sami Szwedzi zadowoleni z tego nie są, a nawet opuszczają swój kraj właśnie ze względu uszczęśliwiania ich na siłę. Gość z tvn zahaczył również o Niemcy, że bezpieczeństwo w .de się zwiększyło dzięki wprowadzeniu coraz większych kar i zwiększeniu liczby patroli.

 

Co mnie wku**ia? To, że gośc nie wspomniał o tym, w jaki sposób doszło do tragedii, czyli o sposobie przewozu tych ludzi. Druga sprawa nikt z naszych specjalistów nie widzi problemu w naszej infrastrukturze. Może w przypadku dzisiejszego wypadku problem nie leży w drogach, bo całość odbyła się na prostym odcinku, ale rozmawiamy tu o generalnym zwiększeniu bezpieczeństwa. Dodam, że gość zapytany, że może problem leży w drogach, nie ludziach, odpowiedział: "proszę spojrzeć na niedawny przykład, czyli wypadek autokaru na obwodnicy Berlina. tam nawet drogi nie pomogły". W tym momencie krew się gotuje, a gościa powiesiłbym za jaja. Najlepiej nad obwodnicą berlina.

Mieszkam na granicy z .de, więc po ich drogach śmigam często. Chyba każdy, kto latał w Niemcowni choć raz, zna ich ich rozwiązania - rozwiązania bezkolizyjne. Łuki drogowe i krzywe przejściowe zrobione w taki sposób, by była dobra widocznośc. Niweleta terenu położona tak, by umożliwiać wyprzedzanie pomimo różnic wysokości terenu. A przede wszystkim duża infrastruktura, która umożliwia obniżenie natężenia ruchu na drogach znaczenia miejscowego.

A u nas? Jedziemy w sznurku za zawalidrogą, który postanowił, że z punktu od A do B bedzie jechał 50 km/h przy dozwolonej 90. Na całej drodze skrzyżowania, zakręty i wzniesienia, całkowicie uniemożliwiające wyprzedzanie Kowalskiemu, który statystycznie ma tam około 100 kucyków pod maską. Każdy wie do czego to prowadzi - szukamy krótkiego odcinka, na zasadzie "a może się uda", "chyba zdążę", nie patrząc na inne zasady bezpieczeństwa. Tak działa ludzka psychika i tego się nie zmieni - sam tak robie. Problem należy rozwiązać przez ulepszenie infrastruktury, a nie wypuszczenie milionów patroli i zakup tysięcy fotoradarów. Większość naszych dróg to szlaki wytyczone jeszcze za PRL, pod zupełnie inne prędkości projektowe. Zawalidrogi nie usuniemy, możemy jedynie zmienić infrastrukturę, ale większośc dróg zmodernizować całkowicie, projektując inną niweletę i tworząc skrzyżowania bezkolizyjne. To, po czym aktualnie się poruszamy, nie spełnia ani norm budowlanych, ani norm bezpieczeństwa. Ale nasz rząd tego nie rozumie, dowalając nam jeszcze kosmiczne opłaty na autostradach, wybudowanych ponoć za akcyzę z paliw... Do tego chce leczyć skutki, zamiast przyczyny. Nadmierna prędkość czy niebezpieczne zachowania to najczęściej SKUTEK, którego przyczyną jest kiepska droga połączona z Iksińskim jadącym 50... Oczywiście kozaczących buraków też nie brakuje, którzy mogą być przyczyną, ale to niewielki procent...

 

Tak się chciałem wygadać, a komu się żalić, jak nie Wam :buttrock:

Edytowane przez Domestos_WC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo jesteśmy 30 lat do tyłu w budowie dróg i infrastruktury względem wspomnianych .de, a nasprowadzaliśmy sobie także stamtąd kupę samochodów ...w/g statystyk liczba zarejestrowanych w .pl bryk podwoiła sie niemalże w ciągu ostatnich 5 lat.... a dróg - mimo że coraz lepsze - nie przybyło jakoś specjalnie.... tak więc ciasno jest....

 

 

...i jak gdzieś dalej - to z tego powodu ostatnio wolę pociągiem niż bryką.....

 

 

 

:flesje: :flesje:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co model Szwedzki? Założę się, że na tej trasie oba pojazdy nie przekraczały dopuszczalnej prędkości maksymalnej przez przepisy. chyba to było po za teren zabudowanym, czyli 90km/h dla TIR-a i busa. Jasne, powinni zwolnic bo mgła. No ale to już nie zależy od przepisów. Nie powinien busem wyprzedzać, bo mgła - zachować szczególną ostrożność. Nie powinien przewozić tylu osób - przepisy.

I moje pytanie, gdzie tu miejsce na model Szwedzki? Na głupotę, żaden model nie pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znów zrobi się litania narzekań na drogi, przepisy, mandaty, kontrole i cały ten cyrk - tyle tylko że zapominamy o jednej istotnej rzeczy - ten idiota, który jednocześnie był kierowcą jak i właścicielem tego pojazdu, zrobił praktycznie wszystko żeby zabić tych ludzi, to że przy okazji sam zginął to praktycznie jedyna okoliczność łagodząca.

Argumenty za moim punktem widzenia ? Proszę bardzo :

1. Przewożenie 3 x większej liczby ludzi niż ta do której pojazd był przystosowany

2. Wyprzedzanie w warunkach niedostatecznej widoczności - silna mgła

3. Brak śladów hamowania, co oznacza że został całkowicie zaskoczony przez nadjeżdżającego TIR-a

 

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dzisiaj w radiu mówili o tym ile osób ginie na polskich drogach, że duża śmiertelność itp. Przyczynami tego są infrastruktura drogowa a raczej jej brak, brawura...ale chyba każdy zapomina o jednym, wystarczy spojrzeć jakie najczęściej samochody jeżdzą po naszych drogach a jakie np. w Niemczech, ich średni wiek,stan,sposób w jaki są naprawiane po wypadkach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takiej ilości aut, kiepskich drogach, pijanych i bezmyślnych kierowcach oraz zwyczajnego rachunku prawdopodobieństwa to i tak my polacy dajemy radę.

 

Cudów nie ma, jeszcze przez 20 lat będziemy budowali siec autostrad i dróg ekspresowych a potem weżniemy się za kolej. Chyba że cały naród rzuci się solidarnie do budowy dróg i torów kolejowych albo znajdziemy sobie niewolników, kolonistów, murzynów ktoryz zrobią to za nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znów zrobi się litania narzekań na drogi, przepisy, mandaty, kontrole i cały ten cyrk - tyle tylko że zapominamy o jednej istotnej rzeczy - ten idiota, który jednocześnie był kierowcą jak i właścicielem tego pojazdu, zrobił praktycznie wszystko żeby zabić tych ludzi

 

nie zapominamy. Właśnie min. o tym piszę - jakiś idiota zabił 17 ludzi, bo był idiotą - a w tv pie*dolą o tym, ze jesli damy więcej patroli i fotoradarów, to liczba wypadków się zmniejszy.

 

W Szwecji już chcieli wporawdzić 30 km/h na zabudowanym, max. 70 w niezabudowanym. Doprowadziło to do fali protestów, w rezultacie podziałało i rząd odszedł od projektu. A u nas ktoś robi z nas idiotów, wmawiając nam, że model szwedzki jest taki zaje*isty.

Edytowane przez Domestos_WC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......tyle tylko że zapominamy o jednej istotnej rzeczy ......

3. Brak śladów hamowania, co oznacza że został całkowicie zaskoczony przez nadjeżdżającego TIR-a

 

Tutaj akurat polemizowałbym. Wydaje mi się, że ten biedny samochodzik nawet jeśli towarowy to nie miał dość mocnych hebli żeby zablokować koła przy 18x umowne 85kg (taką wagę się przyjmuję za średnią dla człowieka)

 

....ale chyba każdy zapomina o jednym,....

 

Razem z postem Hero to już daje drugą rzecz o której zapominamy :wink:

 

A propos kolei. Ostatnio oglądałem katastrofy kolejowe i po drodze widziałem bardzo fajny amerykański pomysł na przewożenie samochodów koleją. Razem z wagonami samochodowymi były też pasażerskie i nawet restauracyjny. Podobno trzeba było trochę zabulić ale na duże odległości metoda była opłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie zapominamy. Właśnie min. o tym piszę - jakiś idiota zabił 17 ludzi, bo był idiotą - a w tv pie*dolą o tym, ze jesli damy więcej patroli i fotoradarów, to liczba wypadków się zmniejszy.

 

 

 

 

Tak, zmniejszy się bo prędkość jest często jedną z przyczyn wysokiej śmiertelności w wypadkach i samych wypadków. Co weekend na drogach ginie 2x tyle osób ile zginęło w tym 1 wypadku i najczęściej nie są to ludzie siedzący na skrzynkach po jabłkach, tylko "normalni ludzie" w normalnych samochodach zapiętych w pasy ale mieli tego pecha, że kierowca jadący z naprzeciwka lub oni sami uznali, że 150km/h to dobra prędkość i że zdążą przed zakrętem, że na tym skrzyżowaniu to nic nie wyskoczy z podporządkowanej i można wyprzedzić kolumnę gamoni jadących zgodnie z przepisami. Ta liczba śmiertelnych ofiar to także piesi, których wziął na maskę rozpędzony samochód i nie ważne z czyjej winy, prawda jest taka, że przy np 50km/h pieszy miał spore szansę przeżyć ale kierowca jadący 90km/h mu tę szansę odebrał.

 

To pisałem Ja, posiadacz kilkunastu punktów za nadmierną prędkość i wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, więc jestem również gorącym zwolennikiem urealnienia niektórych przepisów i ustawionych znaków drogowych ale mimo wszystko mam w pamięci to, że większość restrykcji ma na celu zapewnienie nam, użytkownikom dróg bezpieczeństwo.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cały łańcuch problemów , naszych problemów.

Główną przyczyną śmierci 18 osób, powtarzam smierci nie przyczyną wypadku była z byt duza liczba ludzi w samochodzie do tego nie przystosowanym , nie zapięte pasy , ale nie było technicznej możliwości .

Teraz bedzie wieszanie psów na kierowcy , ale ludzie jest bieda w kraju !

Każdy chce zarobić na rodzine , no i co przyjdzie Ci znajomy , sąsiad i co nie zabierzesz go do pracy nie dasz mu zarobić na chleb?

Poprostu naród nie ma pieniędzy chce zarobić , tysiące ludzi codziennie jedzie takim busem w setkach różnych miejsc w Polsce , a tutaj akurat stała sie tragedia .

Moje zdanie jest takie , ludzie chcą zarobić pare groszy , żeby przeżyć do 1, 15 czy 20 , a w tym czasie budują sie stadiony za miliardy złotych które nie są tak potrzebne jak pomoc tym którym do średniej krajowej wiele brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wina biedy, ci uczciwi ludzie jechali do pracy aby mieć na chleb.

 

I na gówno zdają im się kondolencje komora bo nie dostaną nawet zapomogi i w ogóle jakiejkolwiek pomocy ze strony państwa.

 

Zgadam sie z Twoją wypowiedzią, dużo w niej prawdy. Ale będzie jeszcze lepiej, obecna ekipa rządząca za nic ma zwykłych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem kierowcą zawodowym ,więc troszkę się najezdziłem po polskich drogach.Moim zdaniem najwięcej wypadków u nas powstaje w skutek złej infrastruktury dróg.Na czym polega problem? A no na tym ,że większość dróg jest jednojezdniowa z jednym pasem w jednym kierunku.Wystarczy ,że jeden pojazd się wlecze , to każdy następny musi się wlec za nim.Ludzie się śpieszą i dlatego ryzykują wyprzedzając w mgle , czy przed zakrętami.

P.S. ktoś wspominał , że w infrastrukturze jesteśmy 30 lat za Niemcami?Muszę was wyprowadzić z błędu: Niemcy przed 2 wojną światową mieli dużo bardziej rozbudowaną sieć autostrad niż my obecnie :icon_eek:

Wystarczy poszukać w googlach i można sobie mapkę zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...