tomekd Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 urzywana glowice zdjeta planuje sie zawsze bez wzgledu co uwazasz i jak swietnie ona przylega. Ah,nie. Bardzo latwo to sprawdzic czy wymaga on planowania czy tez nie,odsylam do serwisowki do danego silnika. W przypadku japonskich R4 dopuszczalna odchylka wynosi przewaznie 0.1mm. Natomiast zawsze i bez wzgledu nalezy dobrze przygotowac powierzchnie glowicy jak i cylindra.Usunac pozostalosci kleju czy tez innego rodzaju syf ktory tam pozostal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Sprawa sprowadza się pewnie do "jedynie" zabielonej powierzchni głowicy, jest to zabieg, który stosuje większość warsztatów zajmujących się głowicami w naszym kraju i nie ściąga się wtedy więcej niż 0,10 mm materiału. Wzrost ciśnienia sprężania wynika raczej z "doszczelnienia" zaworów w jednej głowicy a druga kuleje pod tym względem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 nie widzę potrzeby planowania dobrej głowicy- (nie widziałem jej, ale nie sądzę by coś stało się jej przylgni w wyniku kolizji) m in. dlatego że potem wychodzą takie kwiatki, oraz dlatego że producent nie przewiduje planowania głowicy, tak samo jak nadwymiarowych panewek, inna sprawa jeśli chodzi o tuning. Myślę (ale pewnie zostane zrugany), że trzeba go odpalić i jak pochodzi to sytacja stanie się klarowna. tomekd napisał:"Nic zlego z planowaniem glowicy,ale nigdy mi nawet nie przyszlo do glowy zeby planowac tylko jedna w V2." Ucz się od starszych bo to nigdy nie zaszkodzi a wręcz może pomóc w przyszłości. Jeżeli dla Ciebie 0.75ccm mniej w komorze spalania jednego cylindra w silniku dwucylindrowym nie robi żadnej różnicy to ja nie mam innych pytań. Doradzanie odpalenia takiego silnika jest po prosty zwykłą złośliwością z Twojej strony - podobno jesteś mechanikiem motocykli? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) "urzywana glowice zdjeta planuje sie zawsze bez wzgledu co uwazasz i jak swietnie ona przylega." Samochodziarze może i tak robią ale w motocyklach się tak nie robi, planowanie głowicy nie załatwia problemu jej pokrzywienia- proste! Dlatego są limity krzywizn, zwłaszcza w silnikach wielocylindrowych. Co innego tzw zabielenie gdy nie chce sie czyścić powierzchni, ale zabielenie to jest maks 0,05mm. "Ucz się od starszych bo to nigdy nie zaszkodzi a wręcz może pomóc w przyszłości." Uczę sie od starszych- spokojnie:) to na ich doświadczeniu piszę to co piszę. "Jeżeli dla Ciebie 0.75ccm mniej w komorze spalania jednego cylindra w silniku dwucylindrowym nie robi żadnej różnicy to ja nie mam innych pytań." Piotrze albo liczysz na to że ja z matematyki miałem 2, albo ktoś inny miał... Po pierwsze skąd Ci się wzieło, 0,75ccm? Aby o tyle zmniejszyć komorę spalania trzeba splanować głowice w VTR1000 o 0,25mm? Po co aż tyle? Po drugie -0,75ccm to jest tyle co pół długości gwintu świecy , polecam zatem doświadczenie: raz wkręcę cały gwint miernika ciśnienia a raz wkręcę go do połowy (uszczelniając oczywiście), konia z rzędem jeśli wyjdzie 2bary róznicy sprężania:) Mogę nawet dziś zrobić takie doświadczenie. Pisze KONKRETY! "Doradzanie odpalenia takiego silnika jest po prosty zwykłą złośliwością z Twojej strony - podobno jesteś mechanikiem motocykli?" Dla mnie to podejście praktyczne- dopiero jak silnik popracuje to się ciśnienia ustabilizują i będzie można podjąć decyzję. Rozerwania bloku nie widzę w najśmielszych fantazjach- przecież V2 to spięte do kupy dwa single a te mając nawet 800ccm na garze się nie rozpadają. Edytowane 12 Października 2010 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Baba problem jest taki że V2 ma szczególną geometrie wału korbowego. Koledzy wskazują równocześnie na to że głowice najpierw się mierzy a potem planuje/zabiela. Podsumowując nalezało zrobić 2 głowice wtedy cylindry miały by blizniacze ciśnienie. Baba po za tym różnica jest dość duża 2 jednostki, to jest sprawa nie do przeskoczenia nawet podręczniki mówia że taki silnik nie jest sprawny. Przy okazji zapytam starszych kolegów jak przygotowujecie bloki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Rozrząd i zawory masz ok poustawiane chyba ze coś się dzieje z tym drugim cylindrem jak macie v8 tez ściągacie 2 głowice do planowania bo ciśnienie się robi w układzie chłodzenia :D :icon_eek: Edytowane 12 Października 2010 przez nissan556 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ktoś tu wspomniał o układzie chłodzenia ? Róznica 2 jednostek jest dużą różnicą i wskazuje na uszkodzenie 2 cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Baba problem jest taki że V2 ma szczególną geometrie wału korbowego. Koledzy wskazują równocześnie na to że głowice najpierw się mierzy a potem planuje/zabiela. Podsumowując nalezało zrobić 2 głowice wtedy cylindry miały by blizniacze ciśnienie. Baba po za tym różnica jest dość duża 2 jednostki, to jest sprawa nie do przeskoczenia nawet podręczniki mówia że taki silnik nie jest sprawny. Przy okazji zapytam starszych kolegów jak przygotowujecie bloki? Ze wszystkim się zgadzam, moim zdaniem pierwszej głowicy trzeba było nie planować i tyle. A teraz skoro to już jest posładane dałbym temu motocyklowi pochodzić, żeby wszystko się "ułożyło" a potem znów pomiar. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ktoś tu wspomniał o układzie chłodzenia ? Róznica 2 jednostek jest dużą różnicą i wskazuje na uszkodzenie 2 cylindra. Ja wspomniałem bo dlamnie smieszna jest koniecznosc sciagania 2 głowic jezeli napszykład robi sie cisnienie w układzie chłodzenia i trzeba splanowac jedna głowice jezeli cisnie sie nie zmini musi sciagnac 2 głowice i zajzec co sie dzieje ale planowanie głowicy nie pomoze 1.Sprawdzic Rozrzad 2.Sprzwdzic szczelnosc zaworów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Wiesz że ciśnienie na poszczególnych garach nie może sie różnić od siebie wiecej niż o jedną jednostkę ? My wcale nie piszemy żeby planował 2 głowicy tylko powinno się robić 2 głowice na raz. Nie można przeciez "pół" silnika tylko naprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Wiesz że ciśnienie na poszczególnych garach nie może sie różnić od siebie wiecej niż o jedną jednostkę ? My wcale nie piszemy żeby planował 2 głowicy tylko powinno się robić 2 głowice na raz. Nie można przeciez "pół" silnika tylko naprawiać. Wiem o tym ze nie powinło byc znacznej ruznicy baba_zanetti zrobi kolejny pomiar rozbierze i sie dowiem co było przyczyna :notworthy: Edytowane 12 Października 2010 przez nissan556 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Prawdopodobnie to że na głowicy która była planowana zawory były docierane i trzymaja natomiast na tamtej głowicy już mniej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekgsxgsx Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Prawdopodobnie to że na głowicy która była planowana zawory były docierane i trzymaja natomiast na tamtej głowicy już mniej ... Zgadza się, głowica była planowana a zawory były docierane i ustawiane tylko na pierwszym cylindrze, czy regulacja luzów zaworowych i docieranie zaworów na pozostałym cylindrze bez planowania głowicy może wyrównać tą różnice ciśnień. Edytowane 12 Października 2010 przez slawekgsxgsx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Zgadza się, głowica była planowana a zawory były docierane i ustawiane tylko na pierwszym cylindrze, czy regulacja luzów zaworowych i docieranie zaworów na pozostałym cylindrze bez planowania głowicy może wyrównać tą różnice ciśnień. Jezeli zawory w 2 cylindrze sa nie szczelne to cisnienie wruci po dotarciu chyba ze jest cos wiencej to juz bedzie trzeba frezowac Edytowane 12 Października 2010 przez nissan556 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Dobrze, że wspominacie o zaworach. Założę się, że to one (a właściwie brak ich doatrcia, lub wymiany) na 1 cylindzrze powoduje takie róznice, a nie minimalne splanowanie głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.