Skocz do zawartości

Różnica w kompresji po planowaniu głowicy


slawekgsxgsx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"urzywana glowice zdjeta planuje sie zawsze bez wzgledu co uwazasz i jak swietnie ona przylega."

Samochodziarze może i tak robią ale w motocyklach się tak nie robi, planowanie głowicy nie załatwia problemu jej pokrzywienia- proste! Dlatego są limity krzywizn, zwłaszcza w silnikach wielocylindrowych. Co innego tzw zabielenie gdy nie chce sie czyścić powierzchni, ale zabielenie to jest maks 0,05mm.

 

 

 

 

 

"Ucz się od starszych bo to nigdy nie zaszkodzi a wręcz może pomóc w przyszłości."

Uczę sie od starszych- spokojnie:) to na ich doświadczeniu piszę to co piszę.

 

"Jeżeli dla Ciebie 0.75ccm mniej w komorze spalania jednego cylindra w silniku dwucylindrowym nie robi żadnej różnicy to ja nie mam innych pytań."

Piotrze albo liczysz na to że ja z matematyki miałem 2, albo ktoś inny miał...

Po pierwsze skąd Ci się wzieło, 0,75ccm? Aby o tyle zmniejszyć komorę spalania trzeba splanować głowice w VTR1000 o 0,25mm? Po co aż tyle? Po drugie -0,75ccm to jest tyle co pół długości gwintu świecy , polecam zatem doświadczenie: raz wkręcę cały gwint miernika ciśnienia a raz wkręcę go do połowy (uszczelniając oczywiście), konia z rzędem jeśli wyjdzie 2bary róznicy sprężania:) Mogę nawet dziś zrobić takie doświadczenie.

Pisze KONKRETY!

 

"Doradzanie odpalenia takiego silnika jest po prosty zwykłą złośliwością z Twojej strony - podobno jesteś mechanikiem motocykli?"

Dla mnie to podejście praktyczne- dopiero jak silnik popracuje to się ciśnienia ustabilizują i będzie można podjąć decyzję. Rozerwania bloku nie widzę w najśmielszych fantazjach- przecież V2 to spięte do kupy dwa single a te mając nawet 800ccm na garze się nie rozpadają.

 

Piszesz bzdury i nawet tego nie sprawdzasz.

Nikt nie pisał o rozerwaniu bloku ale praca tak zrobionego silnika szybko wykończy panewki na wale.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natychmiast do rozbiórki i planowania tej nieruszanej.

Nie zapalać nawet na chwilę bo poszarpie i rozwali blok silnika a trochę szkoda.

 

To nie bzdury tylko czysta matematyka i to panu nie chce się tego sprawdzic- policzyć.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie bzdury tylko czysta matematyka i to panu nie chce się tego sprawdzic- policzyć.

 

Co ma piernik do wiatraka ? W V2 o rozchyleniu 90 stopni drgania pierwszego i drugiego stopnia naturalnie sie kasuja,taka konfiguracja nie potrzebuje uzycia ciezkiego walu korbowego lub/i walka wywazajacego czy tez wrecz walkow.O ile dobrze pamietam Buell 1125 o rozchyleniu 72 ma ich az trzy.

Kartery tez nie musza byc az tak masywne.

Uzycie roznych stopni sprezania rozbija ta kompozycje,silnik nie jest na cos takiego zaprojektowany.

Wez pod uwaga w tego typu silnikach rozrzut wagi tlokow jest ponizej poziomu 1 grama.

 

 

nie wnikając w merytoryczność dyskusji to chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób zostało wyliczone te 0,75ccm

 

Silnik ten ma 98 mm tlok.Powierzchnia to 4.9X4.9x3.14=okolo 75cm.

Usuwajac 0.1 mm obcinamy walec o takiej tez wysokosci co daje 0.75ccm.Tyle by bylo w przypadku obrobki bloku.

W przypadku glowicy tracimy mniej jako ze usuwamy to co jest wewnatrz tzw w koniaczyny.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...