--Mlody-- Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Witam, Intersuje mnie jaka jest optymalna temperatura pracy silnika (1.9TDI)vw golf III.Gdy temperatura spada ponizej 0 przy wlaczonej dmuchawie z cieplym powietrzem motor 'łapie'ok 60 stopni.Co sadzicie o patencie z 'tekturka'przy grillu?czy to faktycznie cos daje?Dodam ze termostat dziala poprawnie,w chlodnicy plywa prestone,wymianialem rozrzad wraz z pompa wody,silnik nigdy sie nie przegrzal .W lecie dochodzil do 90 stopni i na tym koniec. Moze TTTM?Slyszalem ze niedogrzanie nie wplywa dobrze na jednostke napedowa. Edytowane 7 Października 2010 przez --Mlody-- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Tekturka to taki prl-owski patent. Kup sobie "zimowy" termostat (tzn. taki, który uchyla się dopiero przy 90 stopniach a pełne otwarcie ma przy np.100) i nie będziesz pchał tektury, która zapomniana może narobić biedy. Widziałem już takie wciągnięte w wentylator. Przy 60 stopniach nie bardzo można mówić o niedogrzaniu bo jest to jakieś już minium temperatury pracy silnika.Oczywiści najlepiej aby to było te 90 stopni więc jak wyżeej napisałem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Tekturka to taki prl-owski patent. Kup sobie "zimowy" termostat (tzn. taki, który uchyla się dopiero przy 90 stopniach a pełne otwarcie ma przy np.100) i nie będziesz pchał tektury, która zapomniana może narobić biedy. Widziałem już takie wciągnięte w wentylator. Przy 60 stopniach nie bardzo można mówić o niedogrzaniu bo jest to jakieś już minium temperatury pracy silnika.Oczywiści najlepiej aby to było te 90 stopni więc jak wyżeej napisałem. dzieki za info :smile: powininem go teraz wymienic,czy lepiej poczekac az zrobi sie chlodniej?W takim razie mozna cos uszkodzic jezdzac na zwyklym?zeszla zime latalem bez zadnych modyfikacji:/Sadzilem ze termostat jest uniwersalny ale widac sie mylilem. Edytowane 7 Października 2010 przez --Mlody-- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 może być nieszczelny Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Tekturka to taki prl-owski patent. Moze i PRL'oowski ale dobry. Sam corocznie wsadzam karton miedzy atrape a chlodnice, jednak nie zakrywam jej calkowicie a jedynie czesciowo. Nie musze tez chyba nikomu tlumaczyc, ze w korku nalezy sumiennie obserwowac wskaznik temp silnika bo skutki i koszty moga byc. Kup sobie "zimowy" termostat (tzn. taki, który uchyla się dopiero przy 90 stopniach a pełne otwarcie ma przy np.100) i nie będziesz pchał tektury, która zapomniana może narobić biedy. Przy 60 stopniach nie bardzo można mówić o niedogrzaniu bo jest to jakieś już minium temperatury pracy silnika.Oczywiści najlepiej aby to było te 90 stopni więc jak wyżeej napisałem. Oczywiscie " zimowy" termostat to dobre wyjscie, jednak jest to dla mnie nieco upierdliwe. Normalny termostat powinien otwierac przy 78 st. C 60 to troche malo. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 normalna temperatura pracy tego silnika zarowno w zimie jak i w lecie to 90 stopni :icon_exclaim: z termostatem jest cos nie tak lub z zegar oszukuje jest 90 stopni a wskazuje inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) Zobacz od którego momentu rozgrzewania silnika chłodnica i węże robią się wyraźnie ciepłe/gorące. sprawdzisz termostat na szybko bez rozbierania. a co do tektury to z połowe bedziesz musiał zasłonić mniej wiecej i najlepiej tą stronę na której niema wiatraka bo ten w razie zadziała. Itak tektura jest dosc bezpieczna, ciężko przegrzać silnik. Diesel szczególnie bo ma wyższą sprwaność energetyczną od benzyny czyli więcej idzie w konie, a mniej się grzeje - dlatego mało pali. Edytowane 7 Października 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 7 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 sadze ze termostat jest ok,jak sie troche pokrecilem w zimie na zamknietym parkingu to momentalnie temperatura zaczela rosnac az do 90 stopni.Moze to wina braku oslony silnika spod spodu?teraz jak jest w okolicach 0 to dochodzi do 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 sadze ze termostat jest ok,jak sie troche pokrecilem w zimie na zamknietym parkingu to momentalnie temperatura zaczela rosnac az do 90 stopni.Moze to wina braku oslony silnika spod spodu?teraz jak jest w okolicach 0 to dochodzi do 80 Po osiagnieciu 90 stopni powinien ta temperature trzymac bez wzgledu na temperature otoczenia ( w Polsce ) oraz tego czy krecisz sie po parkingu czy jedziesz droga szybkiego ruchu do tego własnie słuzy termostat ( otwiera uchyla badz zamyka obieg ) w przypadku zbyt wysokiej temperatury otwiera na maxa i wspomagany jest wentylatorami chłodnicy wymuszajacymi obieg ( powiew ) :notworthy: mozliwe jest spadanie temperatury przy sprawnym termostacie jak np w zimie przy niskiej temperaturze otoczenia bedziesz stał z laseczką w lesie a dieselek bedzie sobie wolno pykał na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-2211 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 (edytowane) " Po osiagnieciu 90 stopni powinien ta temperature trzymac bez wzgledu na temperature otoczenia ( w Polsce ) oraz tego czy krecisz sie po parkingu czy jedziesz droga szybkiego ruchu do tego własnie słuzy termostat ( otwiera uchyla badz zamyka obieg ) w przypadku zbyt wysokiej temperatury otwiera na maxa i wspomagany jest wentylatorami chłodnicy wymuszajacymi obieg ( powiew ) :notworthy: " Zgodze sie z przedmówcą. Termostat reguluje przepływ płynu chłodzacego miedzy blokiem silnika a chłodnicą wiec jeśli silnik nie osiągnie przybliżonej temperatury 90.C to bedzie chodził na tzw.małym obiegu (silnik - nagrzewnica auta). Zimą bedzie to odrobine powolniejsze nagrzewanie gdyż wynika to z temperatury zewnetrznej. Dla sprawdzenia termostatu jest dobry sposob - termometr i czajnik. Termostat wrzuć do czajnka z wodą i mierz w tym czasie temperature - jesli przy faktycznych ok.90.C zauważysz ze sie otwiera znaczy to że do wymiany czujnik lub wskażnik zegarowy. Koszta napraw nie wygórowane a ciepota silnika jest ważna...inaczej bedzie robił przepały paliwa. Wiec "zakładanie tektury" to raczej nie sposób na zimny silnik a diagnoza niesprawnosci termostatu :bigrazz: Edytowane 7 Października 2010 przez lukasz-2211 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 olej tektury i zrób jak powinno być sprawdź jakie powinny być wartości dla twojego silnika w oplu jest 92st Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalosh Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Ja mam 1,8 benz i się szarpałem z termostatem całe lato. Kupiłem ze 3 (firmy wahler; sprawdziłem przed montarzem w garnku), zmieniałem czujniki (sprawdzałem przed montażem w garnku opory) i tak temperatura nie osiągała 90C na wyświetlaczu. Olałem sprawę zakładając że zegar jest walnięty. Tekturę i tak zakładam bo o wiele szybciej mi się nagrzewa. Jeżdżę tylko po mieście więc polecam ten patent. Przy -10C osiąga 80C na kilku km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Mlody-- Opublikowano 8 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Kiedy wyłączam dmuchawę temperatura wzrasta do 70-80 stopni,wymienie termostat i jeżeli to nic nie da, to chyba pozostaje tektura.Czy sa jakies negatywne skutki takiej jazdy poza większym spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 W niedogrzanym silniku więcej oleju napędowego będzie ci ściekać do miski olejowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j@wa Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Wkładajcie sobie tekturkę za chłodnice, wkładajcie.. Przecież jest to ściana bez przewiewu. Pewnie pomyślicie i co z tego. A to że jak kiedyś porządnie zawieje to wam tą chłodnice z zaczepów wyrwie. Albo przypadek z Audi C4. Zal było jednemu "uczonemu" dać te około 100zł (parę latek temu) za termostat z wymianą i dał se tekturkę. Od powiewu chłodnice wyłamało z zaczepu ,ale tak pięknie że płyn zgubił w parę minut.Zanim dojechał do zjazdu z autostrady,silniczek się przegrzał (głowica się powykręcała). Ale dobrze. Przynajmniej był wyjazd i parę zł. przybyło. W VW Golfach III lubią zegary oszukiwać. W nowszych VAG ma prawdziwą temperaturę,która się waha. Na zegarze jest stale 90 żeby kierowcę nie niepokoić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.