Skocz do zawartości

Simson Awo 1957 r Brak iskry ?


Szoti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mieszasz coraz bardziej.. Tak jak pokazalem w fabrycznych folderach reklamowych, a takze w przedruku ksiazki napraw, a takze na okladce oryginalnej ksiazki napraw, pozniejsze modele motocykla nie mialy juz AWO w nazwie tylko Simson 425S a pozniej Simson Sport (ksiazke napraw oddano do druku w 1958 roku). Nie przyjmujesz tego do wiadomosci-twoj problem.

Co do wpustu czolenkowego-najwidoczniej sam nie wiesz o czym mowisz, w MZ na wale od strony pradnicy nigdy nie bylo wpustu czolenkowego, jest tam klin w postaci kołka walcowego.. Wpust czolenkowy wystepuje np w motocyklu WSK 125 na polosi walu korbowego, zarowno od strony przeniesienia napedu oraz od strony iskrowniko-pradnicy.

Tabliczka znamionowa jaka pokazujesz jest albo z wczesnych lat produkcji, albo wrecz z wersji motocykla na rynek inny niz polski, ta tabliczka ktora ja pokazalem jest w sprzedazy w Niemczech (z "ichniej" strony ja sciagnalem), ja w swoich 2 sztukach Simsona Sporta mialem oryginalne identyczne jak na mojej fotce.

Pokaz mi regulator od MZ 6V ktory ma inaczej wyprowadzenia, nie slyszalem o takim, a nie twierdze ze widzialem wszystkie rodzaje..

Co do stosowania elektronicznego reglera w pradnicy AWO-nie uwazam ze cos zlego stanie sie pradnicy AWO po podlaczeniu reglera od MZ, tak jak pisalem ona jest w stanie wytworzyc max 60W czyli przezyje pobor pradu do 10A.. A co do reglera mechanicznego-teoretyzujesz, wiadomo ze mozna go odpowiednio ustawic na stanowisku kontrolnym, jednak po pierwsze nikt takim nie dysponuje w domu (tzn. przecietny uzytkownik starego motocykla), a po drugie taka regulacja bedzie miala racje bytu do pierwszego utlenienia stykow przerywacza i ich oczyszczenia.. Po tym zabiegu nalezaloby regulator ustawiac jeszcze raz.. Pomijam juz fakt ze sa one wrazliwe na drgania (normalne w motocyklu) oraz na zmiany temperatury.. Jednym slowem, jesli ktos chce w miare bezawaryjnie uzytkowac weterana powinien zmienic regulator napiecia na elektronik, bo w dzisiejszych czasach to niewielki koszt a ile pozytku.. Chyba ze ktos ma motocykl do patrzenia, to niech patrzy na oryginalny regler mechaniczny..

Rowniez pozdrawiam!

P.S. A swoja droga masz racje, ciekawe co tam zdzialal zalozyciel tematu ze swoim Sportem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jutro mam troche czasu to zdejmę głowice i zobacze co jest problemem dziś dostałem od tego pana co kupiłem awo cały silnik w częsciach :)

Edytowane przez Szoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam rozebrałem awoka i jestem ździwony pierscienie ok pierścień zgarniający tez ok , 0 jakich kolwiek rys na cylku... popychacze zaworowe też ok i juz sam nie wiem tylko zdziwiło mnie jedno... 2 uszczelki pod cylindrem i sylikonu dużo... jutro dorobie uszczelki z kręgielitu być może uciekało poprzez uszczelkę hmm co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty ze wszystkimi musisz sie zrec, nie potrafisz jak czlowiek komunikowac sie z innymi. No coz taki juz charakterek, ze do zycia z innymi sie nei nadajesz.

Mocu nie zaczynaj znowu, popatrz moze jak Krzycho_r zaczal sie do mnie odnosic we wczesniejszym poscie..

Poza tym niewazne, lubie dyskutowac z kims kto ma dobre argumenty, nawet jak ta dyskusja jest dosc ostra.. A w tej dyskusji kazdy z nas mial czesc racji, i pewnie kazdy sie czegos nowego dowiedzial..

 

Szoti, uszczelka pod cylindrem nie ma wplywu na kompresje w czterosuwie (mam na mysli jej szczelnosc a nie grubosc). Wszystko wskazuje ze cisnienie ci uciekalo przez zawory, zalej po kolei kanaly ssacy i wydechowy nafta (moze byc olej napedowy) i obserwuj czy zawor przepuszcza od strony komory spalania. Jesli tak to zawory do rozpiecia, po obejrzeniu okaze sie co dalej z nimi (czy wystarczy dotarcie czy moze szlifowanie zaworu i frezowanie gniazda czy w koncu wymiana zaworu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjąłeś cylinder to pewnie nie wymieniałeś pierścieni ani nie odświeżyłeś samego cylindra (wystarczy oddać do honowania)

Aby kompresja "wróciła" musisz przejechac kilkanaście kilometrów .

 

Dobrze by było gdybyś miał w okolicy jakiegoś zapalonego użytkownika tego motocykla .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam pytanie dorobiłem uszczelki itp.. wydawało sie szczelnie pozakładałem a tu kompresja jeszcze mniejsza poradzcie cos bo zdesperowany oddam do mechanika; /

Sprawdź ustawienie rozrządu oraz luzy zaworowe. Być może zawory są podparte i wówczas nigdy nie uzyskasz właściwej kompresji. Najprostsze sprawdzenie ustawienia rozrządu, bez zdejmowania pokrywy napędu wałka rozrządu, to ustawienie wału korbowego w GMP (górny martwy punkt). W tym położeniu oba zawory powinny być zamknięte. Jeśli jest inaczej to niestety trzeba zdjąć prądnicę i pokrywę kół napędu rozrządu i sprawdzić, czy w GMP znaki na obu kołach pokrywają się. Możliwe, że poprzedni właściciel coś tam grzebał i przestawił rozrząd i pomimo właściwej iskry silnik nie chce zapalić. Pamiętaj, że w czterosuwie po właściwym ustawieniu faz rozrządu i punktu zapłonu silnik "zagdaka" nawet zasilany oparami ze szmatki nasączonej benzyną umieszczonej przy kolektorze wlotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdziles szczelnosc zaworow tak jak wczesniej pisalem? Druga sprawa-w tym silniku kanal olejowy biegnie przez uszczelke pod glowica, dorabiana uszczelka na dluzsza mete pewnie nie zda egzaminu.. Dostaniesz nowa uszczelke bez problemu, wpisz w wyszukiwarke Skuterdebica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien Dobry wszystkim

 

Na zachodzie Polacy sa postrzegani jako klutliwi pieniacze.

Dlaczego Polacy nie umieja dyskutowac tylko sie kluca ?

Pytal mnie ostatnio kolega w pracy(niemiec). Pytanie sprowokowaly osatnie wypadki w polityce.

Przeciez w dyskusji przedstawia sie swoje racje; wtedy sprawa jest prosta.

No taak.(Nie dla Polakow.)

Prosta , ale pod warunkiem ze obie strony tego chca. Gorzej jesli jedna osoba podaje konkrety a druga fabrykuje i naciaga fakty. Moze to byc spowodowane kompleksami , brakiem wiedzy , brakiem szacunku dla adwersarza , chamstwem , pieniactwem i checia udowodnienia za wszelka cene ze jestem najmadrzejszy. Jesli nawet fakty sa przeciw , to da sie je latwo i odpowiednio zinterpretowac .

To takie moje przemyslenia.

 

 

 

Szoti - sprawy z przestawieniem rozrzadu uwazam za maloprawdopodobne, ale sprawdzic nie zalezy.

Podejrzewam ze:

- Wymieniajac grube uszczelki pod cylindrem na jedno cienko zmniejszyles a moze nawet usunales luzy zaworowe.

Do sprawdzenia:

-Sprawdz to-luzy i ustaw je wlasciwie.Pod cylindrem nie uzywaj silikonu uszczelke posmaruj towotem.

-Silikon zaklei kanal olejowy.

-Uszczelki pod glowice nie dorobisz samemu i nawet nie probuj , bo jest to azbestowo-miedziana.

-Przy zdejmowaniu glowicy uszczelke nalezy zalozyc nowa.

-jakie miales luzy zaworowe?

-jakie szczeliny na zamkach pierscieni w cylindrze?

-jakie cisnienie w cylindrze?

 

 

Cyborg wieksza czesc zycia spedzilem na zachodzie i z przyczyn oczywistych marki niemieckie sa mi bliskie.

Dlatego chcialbym sprostowac twoje wypowiedzi.

- w mz wystepowaly wpusty czolenkowe !

- kolek ustalajacy nie jest klinem !

- w inst. elektrycznych mz , caly czas mowa o 6Volt, wystepuja regulatory na srubki i wsuwki- co najmnie 3 rodzaje !

- co do Awo , to wedlug mnie powinienes przeprosic "kolege" i poprosic o skany. Bylbys w posiadaniu ciekawych materialow o walorach historycznych.

 

 

Ogolnie - ciekawostka taka.

Odnośnik zamieszczony przez cyborga 6z kolei Post #14

http://www.sendspace.pl/file/03cd7e5feb42e423d6f26a8

Przedstawia tabliczke Awo Simsona 425S ktora pochodzi z tej aukcji:

http://cgi.ebay.de/AWO-Simson-425-Sport-Ty...=item335f05b972

Przyjrzyjcie sie dokladnie obu tabliczkom- to te same!

Dlaczego nie podal odnosnika do aukcji ? Dlatego , zeby nie przyznac sie ze to Awo.

Podobnie uczynil z reszta. Zamieszczal tylko wygodne dla siebie informacje.

Kiedys oburzylbym sie takim zachowaniem i powiedzialbym chamstwo a czlowiek tak postepujacy to maly krętacz ale dzisiaj jako czlowiek stateczny takich slow nie uzyje.

Dzis uzyje tylko jednego slowa:

Cyborg78

 

A.L.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Anderas biker, gdybym przejmowal sie ludzmi takimi jak ty powiedzialbym ze mnie obraziles, ale tak nie jest. Pytanie pierwsze: dlaczego siadasz wylacznie na mnie jesli w poprzedniej utarczce slownej wystepowalo nas dwoch, i to moj "przeciwnik" pierwszy uzyl ostrych slow czym sprowokowal mnie do odwetu?

Sprawa druga: prosze o jakies materialy na temat wpustow czolenkowych pod wirnikiem pradnicy w MZ, poniewaz powiedziec ze takie wystepowaly moze kazdy, ja jakos nie spotkalem a moze bym sie czegos nauczyl.

Sprawa kolka ktory nie jest klinem-czepiasz sie w tym momencie, klin w postaci walca wystepujacy w MZ mozna nazwac kolkiem.. Na jedno wychodzi..

Sprawa regulatorow napiecia-cos zle doczytales, to wlasnie ja pisalem ze regulatory roznia sie jedynie wyprowadzeniami, tzn wystepowaly zarowno na wsuwki jak i na srubki, chodzilo w tym o to ze nie ma roznic w budowie wewnetrznej tych regulatorow, niewazne..

Co do AWO-przedstawilem materialy w ktorych wyraznie jest pisana marka motocykla Simson Sport 250. Taka byla moja racja w tej dyskusji. Mozliwe jednak ze sami niemcy uzywali tej nazwy zamiennie z AWO 425 S - tak wynika z materialow przedstawionych przez Krzycha_r, co jednoczesnie oznaczaloby ze obydwaj mamy czesciowo racje.

Co do tabliczki-nie wiem czy bylo na tyle istotne skad wzialem fotke, oczywiscie ze z E-baya, tak samo jak fotke niemieckiej instrukcji obslugi motocykla Simson Sport. Jednak twoj argument ze w nazwie aukcji jest napisane ze to tabliczka od AWO jest zaden, bo po pierwsze-fotka miala na celu wylacznie pokazanie ze na tabliczce nie ma slowa AWO (co sugerowal Krzycho_r, pozniej okazalo sie ze on ma starsza wersje tabliczki faktycznie z tym slowem), a po drugie-to co sprzedajacy pisze w nazwie aukcji czasami nie jest zadna rzetelna informacja, widzialem kiedys aukcje zbiornika paliwa od WFM-ki z podpisem "zbiornik paliwa WFM, SHL, SOKOL,JUNAK"..

Reasumujac:

Ja podyskutowalem sobie z Krzychem_r, mysle ze kazdy z nas sie czegos tam dowiedzial, skonfrontowalismy nasze wlasne informacje, ja nie mam zalu do Krzycha_r o ostry ton dyskusji, mysle ze on do mnie rowniez nie.. Pogadalismy jak faceci, moglbym uscisnac mu dlon w tej chwili.. A nie rozumiem jaki interes masz teraz w tym ty obstajac po jednej ze stron i nazywajac mnie tak jak mnie nazwales? Chcesz robic z siebie "niemieckiego rozjemce?" (z racji ze wiekszosc zycia tam spedziles?) Mysle ze to niekonieczne, inteligentni ludzie sami potrafia sie dogadac.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo zrobilbym probe olejowa, aby wyeliminowac nieszczlnosc zaworow.

 

 

P.S.

Cyborg starasz sie wciaz udowodnic ze cos wiesz, z tym ze poza kompromitowaniem sie na okraglo nic wiecej z twoich postow nie wynika. Sugeruje przed podjeciem dyskusji doczytac i doszukac u zrodel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC prosze cie nie zaczynaj kolejny raz bo tak jak ty sie kompromitowales swoja "wiedza", szczegolnie w tematach o ruskach, i to jeszcze bedac modem, to wiedza tylko wlasnie bywalcy forum o motocyklach radzieckich.. I z m.in. tego powodu juz tym modem nie jestes..

P.S. Zalozyciel tematu jest chyba najmniej zainteresowany radami mu udzielanymi bo w ogole go ostatnio tu nie widac, a i tak nie postepuje wg rad..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam... robiłem awoka.. a by to tak... jak kolega pisał zawory były ustawione do grubych uszczelek po zmianie uszczelek zlikwidowałem luzy zaworowe,kupiłem orginalne uszczelki i ustawiłem zawory.. awok odpala jak ta lala będzie chwila to nagram film z pracy silnika DZIĘKUJE WSZYSTKIM CO MI POMAGALI!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...