Kostek_86 Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Witam Praktycznie od momentu zakupu F jedynki, zastanawiam się czy temperatura, w jakiej z reguły, pracuje jej silnik jest odpowiednia... ws. temp. Tak to wygląda zazwyczaj. Zdjęcie zrobiłem po ok. godz. jazdy po mieście z krótkimi przerwami. Z różnych źródeł dowiedziałem się, że biorąc pod uwagę ogół, taka temperatura jest zbyt niska, ale jeżeli o CBR'ki chodzi, to ten typ tak ma... Jak to w końcu jest z tymi Hondami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 (edytowane) Ogólnie to ciesz się że masz tak nisko. To oznacza że wskaźnik działa :biggrin: a silnik jest "chłodny". Obecnie temperatury powietrza nie rozpieszczają, są wręcz idealne do jazdy moto. Silnik za mocno nie grzeje, w korkach skoczy w górę ale dasz trochę km/h na prostej i temp. już spada. Gorzej jakby temp. osiągała pow.100*C po krótkiej jeździe, to by była lipa. Jak nie jesteś pewien sprawności wskaźnik ai urządzeń z nim współpracujących to po jeździe postaw moto i pozwól silnikowi pracować przez np.5, 10 czy 15 minut, obserwując wskaźnik. Jeśli temp. wtedy rośnie to znaczy że wszystko jest OK a grzeje bo na postoju pracuje, czyli nie ma czym się przejmować i po prostu jeździć. Pamiętam jak jeszcze latałem plastikami chłodzonymi cieczą, np.Suzuki RF600R, na wyjazdy udawałem się nocą, październikową nocą i ostro dawałem ognia, temp. bardzo rzadko sięgała połowy skali wskaźnika wtedy, prawie wcale. Dopiero jak stała w miejscu na pracującym silniku to wskaźnik ruszał w górę. Ale wystarczyło przeciągnąć silnik po długiej prostej i temp. spadała znowu. Teraz latam HD którego silnik jest chłodzony....niczym, czyli powietrzem. Latem gotuje mi "torbę" bo udo mam kilka cm od głowicy silnika, ale za to zimą mam ogrzewanie za friko. :biggrin: PS. Gdybym był trzeźwy to napisałbym bardziej "uświadamiającym" językiem technicznym. Ale nie jestem więc tylko spamuję. Na moje pijackie oko to wszystko masz git. :biggrin: Edytowane 24 Września 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 (edytowane) Według mnie jest git. Nie bez kozery wskaźnik jest wyskalowany właśni w ten sposób. Dolny zakres oznaczony jako C (znaczy cold-zimny) górny H (hot- gorący). Wszystko co znajduje się pomiędzy to temperatura mieszcząca się w normie. Nie masz się czym przejmować. U mnie w GPXie - a jest to moto z tej samej epoki co twoje- sytuacja wygląda podobnie jak u Ciebie. Wiedz o tym że wskaźnik temp. jest instrumentem czysto informacyjnym, nie można jego wskazań brać zbyt dosłownie. Między górna granicą "C" a dolną granicą"H" jest nie więcej niż 30 stopni mimo że wskaźnik "pokonuje wówczas 3/4 skali. Ciesz się jazdą, daj trochę w palnik a w skazówka na pewno pójdzie do góry :bigrazz: Pzdr. Będziesz na bajzlu w niedziele? Edytowane 24 Września 2010 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Jak na moje oko to ten silnik jest zimny, wentylator moze caly czas pracuje albo poprostu czujnik szwankuje... Dotykales silnik reka, mozesz przytrzymac dlon przez dluzszy odcinek czasu czy tez tylko chwile ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Zimny to by był jakby strzałka była na "dolnym kwadraciku całym zamalowanym na czerwono" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Jest dobrze , ten typ tak ma. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Ja osobiście sprawdziłbym czy masz w ogóle termostat w obudowie. Bo stwierdzenie "ten typ tak ma" jest nieco olewackie. Owszem, ze może i tak jest ale również tak będzie w przypadku zgreda, co żałował na nowy termostat i teraz lata na dużym obiegu. Silnik niedogrzany to również nic dobrego, zarówno dla ciepłoty świec i samej jednostki napędowej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 U mnie jest dokładnie tak samo. Ten model tak ma. Dopiero w upały, podczas jazdy w paradzie lub staniu w miejscu miałem wskazówkę ponad połowę skali, a wentylator chłodnicy pracował niemal bez przerwy. Oczywiście termostat posiadam. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kostek_86 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Widzę, że również tutaj zdania są podzielone... Wentylator jest na pewno wyłączony i ktoś nawet dorobił przełącznik... Z tego co mówił poprzedni właściciel, to włącza się sam z siebie, ale bardzo późno, a jako że temperatura pracy zazwyczaj wygląda własnie tak jak na załączonym obrazku, to kiedy wskaźnik temp. dochodził do połowy skali, zazwyczaj włączał wentylator. Ja sam zaobserwowałem, że temperatura podnosi się w korku w upalne dni, tudzież podczas parady, ale jeżeli chodzi o tą drugą sytuację, to podczas "paradowania" zwracałem uwagę na wszystko oprócz tego co tam pokazują te wszystkie "zegarki". Kiedy już zerknąłem na temp. okazało się, że jest ponad 3/4 skali i nawet nie zwróciłem uwagi czy wentylator już działa czy nie, kiedy po prostu go włączyłem... MOC Nawet przy "niby" tak niskiej temp. dotykanie silnika skutkuje oparzeniem Toolman Na bajzlu raczej będę, ale idę dzisiaj na koncert, więc nie jestem pewien jutra :flesje: qurim Urzekła mnie Twoja historia i jestem pełen podziwu, że byłeś w stanie napisać takiego posta w stanie "wskazującym", robiąc przy tym bodajże jedną literówkę :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 MOC Nawet przy "niby" tak niskiej temp. dotykanie silnika skutkuje oparzeniem Tzn. ze temperatura silnika jest ok, a czujnik tak ma jak pisza uzytkownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Witam Praktycznie od momentu zakupu F jedynki, zastanawiam się czy temperatura, w jakiej z reguły, pracuje jej silnik jest odpowiednia... ws. temp. Tak to wygląda zazwyczaj. Zdjęcie zrobiłem po ok. godz. jazdy po mieście z krótkimi przerwami. Z różnych źródeł dowiedziałem się, że biorąc pod uwagę ogół, taka temperatura jest zbyt niska, ale jeżeli o CBR'ki chodzi, to ten typ tak ma... Jak to w końcu jest z tymi Hondami? Wszystko OK :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.