Skocz do zawartości

INTRUDER VS1400 trochie pytan do użytkownikow


pino
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Pompka.

Powiedz mi dalczego zrezygnowałes z dynoyetów i filtrów????

Widzę, że sie trochę orientujesz w VS-owej materii.

Popchnij mi garść informacji....

P.S. Poszukuje pokrywy sprzęgła (5 biegów) i prawego kolana, stan bdb. I może wiesz gdzie można kupić krótsze amorki do tyłu po przystępnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje pokrywy sprzęgła (5 biegów) i prawego kolana, stan bdb. I może wiesz gdzie można kupić krótsze amorki do tyłu po przystępnej cenie?

 

Czołem

a jaką kwotę masz na myśli mówiąć "przystępna cena? Rozglądałem się za amorami do mojej 800-ty i pisałem do firmy Hagon. Nie pamiętam, czy mają krótsze, ale cena za komplet była około 1000 PLN.

 

Pozdro,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj bliski przyjaciel jezdzi na Intruzie i czasami troche nim pojezdze dla sprawdzenia czego naprawde nigdy bym nie kupil i dlaczego.

Po przesiadce z mojego `sportowego - turystyka` ( SUZ.GS 1150 ) najbardziej denerwujace sa `kozie rogi` z calym tym ciezkim przodem + brak hamulca + miekkosc przodu, choc kolega jezdzacy na nim stale dobrze sobie daje rade i czasem ze mna 170 potrafi pomykac. Delikatne luki nie sa problemem, ciasne zakrety tak.

Poza tym przerdzewial mu od srodka zbiornik paliwa w 5 letnim motocyklu - ale to trucker i nie ma czasu duzo jezdzic.

Jakakolwiek robota przy gaznikach i zaworach to kupa rozbierania, mimo ze wydaje sie ze wszystko jest na wierzchu. Po zmianie wydechow na Cobra ( wiekszy przelot ) natychmiast zrobil sie za ubogi i postrzeliwuje przy odjeciu gazu - musze mu zrobic gazniki zeby to ustalo.

Tyle moich wrazen.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka robota przy zaworach? Tam wszystko to hydraulika, ja niesłysząłem, zeby ktokolwiek zmieniał w Intruderze łańcuchy rozrządu, nie mówiąc o zaworach. No chyba, że się powypalaja albo gniazda się wyklepią ale to nastapi pewnie w momencie zużycia pierscieni (grubo ponad 100 tys km) więc nie jest to IMHO problem.

 

Aby dostac się do gaźników trzeba zdjąć bak ale w większości motocykli (oprócz bokserów)jest to konieczność. Zubożenie mieszanki poprzez założenie pustych wydechów to tez nie jest typowa usterka. Zresztą aby ją naprawić potrzeba mały śrubokręt i 2 minuty czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka robota przy zaworach? Tam wszystko to hydraulika, ja niesłysząłem, zeby ktokolwiek zmieniał w Intruderze łańcuchy rozrządu, nie mówiąc o zaworach.  

 

Zubożenie mieszanki poprzez założenie pustych wydechów to tez nie jest typowa usterka. Zresztą aby ją naprawić potrzeba mały śrubokręt i 2 minuty czasu.

 

Cos malo twoi koledzy jezdza :buttrock:))

A propos malego srubokreta to co chcesz nim robic ?

Bo jezeli chodzi o zmiane nastawow gaznika to kilka srubokretow o roznej grubosci bedzie potrzebnych, nie mowiac o dyszach i podkladkach pod iglice ( no chyba zeby byly przestawialne ) no i jakies `klucze` tez by sie przydaly:)))

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos malo twoi koledzy jezdza :buttrock:))

 

Z tego co wiem to 1400 ma hydrauliczna regulację zaworów i napinaczy rozrządu.I naprawdę nie słysząłem o koniecznośic wymiany jakiegokolwiek elementu rozrządu. Największy przebieg jaki widziałem w VS 1400 to ponad 110tys mil i jedyne co było wymieniane to sprzęgło (raz tarcze i 2 razy sprężyny).

 

A propos malego srubokreta to  co chcesz nim robic ?

 

Wyregulować śrubę składu miesznaki. Przy założeniu jakichs "tuningowych" wydechów to powinno wystarczyć (no chyba, że są całkiem puste). Dopiero przy wymianie filtrów powietrza trzeba zmieniać iglice i dysze.

 

Bo jezeli chodzi o zmiane nastawow gaznika to kilka srubokretow o roznej grubosci bedzie potrzebnych, nie mowiac o dyszach i podkladkach pod iglice ( no chyba zeby byly przestawialne ) no i jakies `klucze` tez by sie przydaly:)))

 

Klucze: 8mm, 10mm (siedzenie i zbiornik)

Śrubokręty: gwiazdkowy mały, gwiazdkowy duży, płaski (do zakręcenie kranika pod zbiornikiem

Kombinerki: do zdjęcia i założenia opasek zaciskowych :crossy:

 

O jakim Intruderze mówisz? W 800 i 750 po wymianie wydechu mieszanka robi się bogatsza. Jest to jedyny znany mi taki przypadek. W 1400 i 1500 ubożeje. Dodatkowo w 1400 nie podłożysz podkładek pod iglice (tzn. można to zrobic ale to będzie taka modyfikacja ala dr. Frankenstein i raczej się tego niepraktykuje). W 1500 podkładki podłożysz, a co ciekawsze podobno lepiej to się spisuje niż zestaw DynoJet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie o Intruderze 1400.

Z twego postu wynika ze maly srubokret moze, ale nie musi wystarczyc.

Ja z kolei nie pisalem o jakichs typowych usterkach Intruza, bo uwazam ze ich nie ma - ale raczej o tym ze ktos przesiadajacy sie z nakeda moze miec pewne klopoty z przyzwyczajeniem sie do niego.

U mnie te motocykle z drugiej polowy lat 80 tych i z duzymi przebiegami maja czasem klopoty, ale to oczywiscie sprawa zuzycia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wydechy mają jakiekolwiek tłumiki to powinno wystarczyc przeregulowanie śrubokretem. Fakt, ze jak ktoś jeździ motocyklem sportowym lub sportowo turystycznym to po przesiadce na choppera (i wszystko jedno czy to Intruder czy coś innego) bedzie miał wrażenie, ze niema hamulców i że coś złego stało się z zawieszeniem :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie słabych stron- niby niezniszczalny kardan też się może zepsuć. Mi urwała się łapa w której osadzony jest krzyżak ,przy silniku. Zresztą nie jest to typowa wada intruza, chyba poprostu miałem pecha..

A'propos: może ktoś słyszał o intruderze na części lub może sprowadzić krzyżak? Sezon w pełni a nie mogę znależć tej części..HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W ostatni weekend byłem na Intrudertreffen w Schloss Sherneck (czy jak się tą pogańską nazwę piszę). Jedną z wielu atrakcji była hamownia. Odżałowałem 15 Euro i sprawdziłem swoje moto. Efekt przekrtoczył moje najsmielsze oczekiwania. Motocykl ma moc ponad 70 KM na tylnym kole i ponad 120 Nm. Ogólny podziw wzbudził dźwięk mojego moto (125 dB :twisted: ), pół zlotu przybiegło popatrzeć i posłuchać. Dla porównania SERYJNY VS 1400 w najmocniejszej wersji ma od 53 do 58 KM na tylnym kole i moment w granicach 100 Nm.

VS`y które mierzyły moc przedemną i po mnie miały od 55 do 69 KM (z wydechami Suppertrapp 2-1 i tuningowymi cewkami zapłonu - reszty modyikacji niewidać bez rozbierania).

 

Strata mocy (alternator, sprzęgło itp) w Intruderze to około 15 -18% czyli mój sprzęt ma silnik około 80 KM i 140 Nm (wie ktoś ile ma VTX albo Wariorr??)

 

 

NAJLEPSZYCH PRZERÓBEK NIEWIDAĆ :(

 

Dyno_result.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Gratulacje. Całkiem dobre osiągi a w zasadzie jak na intruza to super. Co do Twojego pytania odnośnie VTX to niestety do jego osiągów jeszcze daleka droga. Moc standard to 107 KM i moment chyba 163 Nm. Wiem to namacalnie bo jeździłem jednym i drugim no i wrażenia z jazdy VTX (model Retro z paroma dodatkowymi konikami - PowerCommander, filtr KN puste wydechy itd. ) to masakra. Z Intruza czegoś takiego to raczej nie wyciągniesz. Co do Warriora to się nie wypowiem bo nie jeździłem ale podobno tez ma niezły odlot.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No,no.... jestem pod wrażeniem :o

Jeżeli możesz to napisz co robiłeś ze swoim Intruzem że dostał takiego powera.

Sam planuje przez zime wsadzić do mojego Drag Stara 1100 filtr K&N i zestaw DynoJeta.

Wydechy już są praktycznie puste (tylko jedna przegroda na na końcówce).

Może mi ktoś podpowie czy warto wywalać prawie tysiaka na te gadzety, czy przyrost mocy będzie odczuwalny czy też dadzą mi tylko lepsze samopoczucie ;) No i jak z apetytem na paliwo.

No i jeszcze kto by mi to dobrze wyregulował, mieszkam w pólnocnej części opolskiego.

 

Pozdro,

 

Gałas. :namoto:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gałas1 -> Wszystkie motocykle są fabrycznie zdławione (normy emisji spalin i haasu). Ja poprostu oddławłem Intrudera. założyłem K&N , sprowadziłem z USA zestaw tuningowy (w zasadzie kompletne bebechy do gaźników wszystkie dysze i iglice a fajnymi naklejkami w stylu: "niedopuszczone do użycia poza wyścigami", "nieeksportowac z USA","nie używać w stanach które mają regulacje dotyczące norm czystości spalin" itp ;) ) i założyłem "tuningowy" wydech (samoróbka).

Co do Twojego pytania czy warto w coś takiego się bawic to moim zdaniem warto. Z tym że 1000 PLN na "gadżety" to dopiero początek. Wyregulowanie bez hamowni jet BARDZO TRUDNE (przynajmniej dla mnie było bo próby zajeły mi prawie rok). Przyrost mocy powinien byc zauważalny. Spalanie, hmmm. Generalnie zakładasz "ostrzejsze" iglice i większe dysze czyli leje się wiecej paliwka. A z drugiej strony zakładasz filtry powietrza o większej przepustowości i wydech który stawia miejszy opór. Generalnie MI motocykl pali mniej (nawet ponizej 5l/100km) ALE jak mocniej odkręcam to w baku pojawia się wir ;)

 

Sorry za byc może nietechniczne nazewnictwo lae jestem samoukiem 8)

 

vpower -> Do Warriora to już się mocno zblizyłem z parametrami silnika ;) Widziałem Intrudery z moca ponad 100 KM na tylnym kole . Mi porostu szkoda mojego Intruza tak przerabiać bo niwwiem cyz to się nie odbije na trwałości silnika (no i koszty $$$)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

SUper! Gaziory i wydech, a tloki i walki rozrzadu ostrzejesze do Intruza bywaja? Masz moze jakies namiary na sposoby przerabiania, czyli co i jak? Temat wykreconego vs1400 ostatnio bardzo mnie interesuje ;) Wiecej wiecej wiecej!!

Pozdrawiam!!

KRISS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.... regulacja....

Co z tego że wsadze fajny filtr i dynojeta jak sam raczej nie dam rady tego zestroić i nieznam żadnego fachowca któremu mógłbym z czystym sumieniem dać moto do precyzyjnej regulacji.

Wszyscy specjaliści których znam ustawiają gaźniki według książki serwisowej+synchro i to wszystko....

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...