Skocz do zawartości

INTRUDER VS1400 trochie pytan do użytkownikow


pino
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gaziory i wydech, a tloki i walki rozrzadu ostrzejesze  do Intruza bywaja? Masz moze jakies namiary na sposoby przerabiania, czyli co i jak? Temat wykreconego vs1400 ostatnio bardzo mnie interesuje ;) Wiecej wiecej wiecej!!

 

Ostrzejszych wałków rozrządu niestwierdziłem. Zresztą silnik VS 1400 to najprawdziwszy hot-rod. Jest zaprojektowany naprawdę solidnie. Ma bardzo dobre fazy rozrządu i moduł zapłonowy (ponoć lepszy od dostępnych tuningowych). Tłoki a jakie chcesz? O większym stopniu sprężania? Czy może zwiększające pojemność?

Mam kupę zdjęć przerobionych Intruderów (i nietylko) mogę wrzucić je na forum.

Niewiem jakie sposoby przerabiania Cie interesują? Zresztą wszystko jest w sieci trzeba tylko troszkę poszperać. "Rasowanie" silników odbywa się zawsze na tej samej zasadzie i niewazne czy jest to HD, Intruder czy stara XJ.

 

Gałas1->Nie łam się. Poszukaj gdzieś hamowni i profesjonalnego serwisu (a nie jakichś partaczy). Mi tez "mechanik w ASO" mówił że takie modyfikacje to pomyłka i że jedyny efekt to bedzi eto ż emoto będzi ewięcje palić. Ale poszukałem, poczytałem i w końcu się udało. Uważaj bo to wciąga. zaczniesz dłubac kręcić, zmieniac kombinować itp.

 

Wykres mocy jest przy najwiekszym otwarciu przepustnicy poszarpany więc wczoraj założyem większe dysze główne. Powinno pomóc i podnieśc nieznacznie moc silnika (i wygładzic przebieg krzywej mocy) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rasowanie" silników odbywa się zawsze na tej samej zasadzie i niewazne czy jest to HD, Intruder czy stara XJ.

swiete slowa - ale walek zawsze gdzies sie tam pojawia stad moje pytanie ;)

Silnik mnie interesuje 80 - 90 konikow mechanicznych, dolny duzy moment obrotowy przy spalaniu w sensownych granicach - sensowne granice to mniej niz 8 litrow w rekracyjnej trasie. ;) tyle to ja bym chcial. Jak sa akcesoria tuningowe to spoko! Mysle ze na zime uda mi sie poszukac vs 1400 bez przodu i zaczac kombinowanie. A powiedz czy to prawda ze Intruzy sa malo awaryjne? no i w jakim stopniu staja sie podatniejsze na awarie po tuningowaniu. Soliny sprzet odporny za mlotko terapie serwisowa czy raczej uwazac trzeba do kogo sie oddaje?

Zdjecia na forum! Jasne! Wrzucaj!

pozdrawiam KRISS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Intruz twardziel jest jak cholrea, ale ma swoje małe przypadłości jak hamulce i regulacja gaźników, ale jak się poświęci temu trochę czasu to sprzęt się odwdzięczy ładną pracą konkretnym pierdnięciem i niskim spalaniem. Ja na razie mam tuningowe wydechy i trochę regulacji - efekt jest taki, że inne intruzwy nawet te katalogowo mocniejsze objeżdżam... ;) Warto grzebać, ale z rozsądkiem tzn. nie przesadzać co by co sezon nie robic kapitalki... a jak kolega popka piszę oddławic tylko motorek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma moc ponad 70 KM na tylnym kole

sorka że się tak wtrącam, ale z wykresu widać że jednostką jest PS a nie KM, z tego co wiem to u niemcaszków moc podają właśnie w PS'ach, z tym że 1PS to troszkę mniej niż 1KM - dokładnego przelicznika niestety nie znam :? ale można poszukac w necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka że się tak wtrącam, ale z wykresu widać że jednostką jest PS a nie KM, z tego co wiem to u niemcaszków moc podają właśnie w PS'ach,  z tym że 1PS to troszkę mniej niż 1KM - dokładnego przelicznika niestety nie znam  :?  ale można poszukac w necie

 

He,he,he. :lol: Jak by oprogramowanie na hamowni było po angielsku to miałbym nie KM czy PS tylko HP czyli Horse Power. A PS to Pferde St...rk (niewiem jak się to pisze). Generalnie te jednstki mocy silnika (czyli konie mechaniczne) są WSZĘDZIE takie same. Niesądze żeby Niemcy mieli jakieś inne. Nawet w USA moc silnia jest podawana w koniach mechanicznych (HP) a oni mają przecież niemetryczny system jednostek. Różnić się może tylko sposób w jaki jest mierzona (na silniku bez żadnych alternatorów itp, na silniku z alternatorem i inymi urządzneiami na kole itp).

 

Kriss -> Szukanie Intrudera bez przodu nie jest takie proste (wiem bo sam szukam ;) ). Intruder nie ma jakichś typowych przypadłości (choć np: w moim padł regulator napiecia i układ prostowniczy). Silnik jest mało skomplikowany i raczej ciężko cos tam popsuć.

 

Awaryjnośc po podrasowaniu, hmmm. Jak wsadzisz nowe tłoki (np: o zwiększonym stopniu sprężania) to napewno odbije Ci sie to na trwałości silnika. Zamiast 200 tys km przejedziesz 160 tys. Poza tym może być problem z chłodzeniem. Tak prawde mówiąc to oryginalny VS ma wystarczającą moc. Ze zmienionymi iglicami i tłumikami z miejsca objedziesz każdy samochód (scigałem się z Porsche 928 ;) ) i na pierwszych 200 metrach większośc motocykli (zwyjątkiem nowych ścigaczy). Pozatym jak zrobisz silnik 100 KM to nie bedzie szybszy (chodiz mi o v-max) od Intrudera z silnikiem 61 KM. Druga sprawa o której trzeba pamiętac to sprzęgło. Nawet "tuningowe" wzmacniane sprężyny padają w seryjnych intruderach po 20 -30 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS - Pferde Staeke - koniki mechaniczne - identyczne jak u nas ;) zreszta hehe wazniejsze niz 70km, jest ze ma 125Nm na kolku i to juz musi byc frajda ;) pomylio Ci sie Krasnal z BHP British Horse Power - ich sa troszke slabsze 1KW= 1.34BHP a kontynentalne 1KW = 1.36KM ale to i tak mala roznica

Bede temat drazyl. Argumenty jak najbardziej przekonujace. Remont co sezon? O nie mam juz dosyc grzebaina! Mechanika opanowana w stopiniu zadowowalajacym mnie. Wole jezdzic

125Nm na kolku to dobry argument - moja z1000 ma 80 i tak mozna sie wystraszyc ;)

Co do rasowania - to nie V-max jest tutaj najwazniejszy tylko moment jak w ciezarowce ;)

Pozdrawiam! KRISS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHolera! poprawilem - ja nie wiem o czym ja myslalem - napewno nie o jednostkach

Siwy racja

1km - 735W

1bhp - 746W

 

jeszcze zrodelko...

http://www.engineeringtoolbox.com/34_472.html

 

pozdrawiam! KRISS

p.s. Siwy! a bedzie ciag dalszy o doladowaniu silnikow na surowa.cc.pl ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuning choppera jakim jestIintruz mija sie dla mnie troche z celem, bo chopper ma bardziej wygladac niz jezdzic przecie.

Z drugiej uwazam ze zadne przerobki silnika nie dadza ci szybkosci jaka daja lepsze hamulce i zawieszenie, co dokladnie przerobilem na moim motocyklu.

Wiec moje pytanie jest, czy macie pomysly na hamulce i zawieszenie Intruza ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuning choppera jakim jestIintruz mija sie dla mnie troche z celem' date=' bo chopper ma bardziej wygladac niz jezdzic przecie.

Z drugiej uwazam ze zadne przerobki silnika nie dadza ci szybkosci jaka daja lepsze hamulce i zawieszenie, co dokladnie przerobilem na moim motocyklu.

Wiec moje pytanie jest, czy macie pomysly na hamulce i zawieszenie Intruza ?

 

Adam M.[/quote']

 

ja mam... czesc policznona a czesc nie ale jest zalozenie...

felgi niskoprofilowe, kolko przednie 17 cali. glowke ramy najcetniej dalbym ostrzejszy kat - w miare mozliwosci oczywiscie. VS ma rozstaw osiek 1620mm w porownaniu z 1750mm warriora daje szanse na jakie takie prowadzenie w zakretach - to zalozenia teoretyczne. Hamulce od fzr1000 na przyklad albo gsxr razem z upside down - tutaj problem dopasowania, przerobienia i tak dalej. Nie liczylem jeszcze to nie wiem. Kierownica wzorowana na v-rod - bo wyglodna. Tak po za tym to rozstaw osiek w intruzie nie jest wcale taki tylko na wprost calosc obnizona i na sensownych amortyzach z tylu. amortyzator skretu. hamulec tylni - brak wyraznych koncepcji. tank 21 litrow przewody oplot - chyba tyle

 

Adam! swiete slowa! zarazilem sie takim pomyslem jak wsiadlem na Dyne Sporta rok temu - troszke przydaloby sie przy niej popracowac.Pozniej wsiadlem na V-rod i stwierdzilem ze to jest poroniony pomysl. Dyna trakcyjnie 2 razy lepsza - bo zdaje sie ze krotsza za to zawieszenia i hamulcew dynie to jest nieporozumienie. Teraz ujezdzam Magne tatowa to wiem co znaczy brak hamulcow i zawieszenia takie sobie za to silnik 90 koni. :twisted: Ja osobiscie nie znalazlem lepszej bazy do zrobienia takiego czegos niz Intruz 1400 z tym ze mnie wrzucanie gratow od Supersportow do v2 rajcuje bo mi sie to podoba.

 

taka moja wizja

 

Pozdrawiam Kriss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he pomysl dobry ale sporo kasy cie to zakosztuje - przody od FZR, czy GSXR trzeba przedluzac aby jaka taka odleglosc od podloza zachowac + jezeli kupujesz uzywany z EBay to czesto wymagaja odbudowy, to samo hamulce.

Ale dalej oplaca sie to o wiele bardziej niz kupno nowych.

Ja w ten sposob przerobilbym Magne na twoim miejscu, tym bardziej ze juz jest w rodzinie ;))). a ojcu kupil cos innego.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam M. -> wiadomo, że taki "tuning" nie przyspieszy choppera (prędośc maksymalna i przelotowa tak zostaje bez zmian). Chodzi o przyśpieszenia i wiekszą elastycznośc silnika (i o dziwo mniejsze spalanie 8O ). Zawieszenia bardzo łatwo można przerobić. Nowe progresywne sprężyny do przodu, sztywniejsze amortyzatory do tyłu i po sprawie. Hamulce tez można prostym sposobem wzmocnić. Nowy zacisk i tarcza (są specjalne "kity" - nawet 6 tłoczkowe ;) ). Jedyny problem to koszty (WYSOKIE!!).

 

Kriss-> jak obniżysz zawieszenie to po zakrętach nie pojeździsz. I długośc motocykla niema tu znaczenia. Bedziesz przycierać podnóżkami, wydechem czy jakimś innym elementem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dp Pompki - progresywne sprezyny to plaster na tylek, poza tym nie wszyscy zgadzaja sie ze jest to rzeczywiscie najlepsze rozwiazanie. Jesli chcesz zostac przy oryginalnym zawieszeniu to proponuje zebys zapoznal sie ze stronka Race Tech i ichnimi Gold Valve Emulators. To wplywa na prace calego widelca, a nie jak sprezyny tylko na resorowanie.

Do Krisa: No wlasnie musisz liczyc tak ze przeswit motocykla sie nie zmieni i odpowiednio dodac dlugosci do oryginalnych lag ( np FZR ). Dlatego sadze ze nie warto nastawiac sie na upside down, ale na cartridgeowe widelce robione klasycznie, np GSXR z 88r.

 

Adam M.

PS. Kola 17`` i opony radialne zmienia calkowicie jazde tego moto na duzy +.

Nie mozna tylko przesadzic z szerokoscia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> pompka -> no obnizenie to raczej zabieg stylistyczny - moze rzeczywiscie lepiej blotniki poobnizac Przy takich przerobkach tlumiki i podnozki beda w innych miejscach wiec tym raczej trzec tymi nie powinien ale temat jest raczej otwarty. W tym przypadku chodzi raczej o obnizanie lini niz o fizyczne posadzenie sprzeta.

 

->Adam -> chcialbym - o ile to mozliwe zmienic kat wyprzedzenia na 61 - 62 stopnie wtedy seryny przod bedzie za dlugi. Szczerze mowiac Upside down to wybryk bardziej stylistyczny niz rzeczywiscie potrzeba, jezeli w ogole daloby sie dobrac takiego Upsida to raczej tak ale jak nie to oczywiscie dawcy poszuka sie gdzie indziej ;) Radiale niskoprofilowe juz powinny dac rade a kola to najchetniej od przecinaka wyciagniete - przod 120 tyl 180- 190 i to najlepiej z hamulcami zawieszka i kolami od jednego sprzeta...

 

Moim zdaniem... przeszczep - rozsadny - czesci od przecinakow jest tanszym rozwiazaniem niz aftermarket nowy. Co jest skuteczniejsze - nie wiem. Styl technocruisera podoba mi sie bardzo. CRUISERA :?::?::?::?: Ale podejrzewam ze dla zwolennikow tradycyjnej lini aftermarket bedzie lepszy.

 

KRISS

 

p.s. Magna sie nie nadaje na taki project bo jest 4 garowka ;) jednak troche inaczej. Chociaz niewatpliwie hamulce zawieszenia i kola lepsze przydalyby sie jej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. Siwy! a bedzie ciag dalszy o doladowaniu silnikow na surowa.cc.pl ?

 

Będzie, będzie muszę sie trochę zebrać w sobie i musi jeszcze trochę czasu minąc...

Pogoda musi się trochę zmienić, co by więcej czasu przy kompie spędzać ;)

Chociaż z drugiej strony siedzi w głowie trochę pomysłów i może się okazać, że najwiecej czasu będę sprędzał w garażu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...