jonasz12 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 (edytowane) Witam Chciałem zacząć polerować rame w swojej 400RR Plan zakłądał papier 400, potem 800, 1200 i paste polerską. (ale jak zauważyłem 800 mozna spokojnie pominąć, wystarczy 400, 1200, pasta) No więc zaczołem od papieru 400 a tu zonk..... Żeby zedrzeć tą powłokę ze zdięcia tarłem chyba z 25 minut. Jak ona już sie wytrze to miejsce z czystym aluminium bardzo sie wyciera (aż czuć opór papieru) a ta powłoka jest tak jak by "śliska" i boje się ze trąc takie miejsce zrobie wgłębienie w miejscu gdzie najszybciej sie zdarła. Nie chce zejść na niższy papier ze sobie ostro porysuje tą rame i bede miał 3 razy więcej pracy. Ogólnie myślałem ze to poprzedni włąściciel prysnął rame srebrnym sprayem ale to nie chce zejść ani rozcieńczalnikiem ani nitro. jest strasznie twarde i bardzo cieżko sie zdziera. Jak sie tego pozbyć ? Co to może być ? jakaś powłoka ochronna ? może farba malowana metodą piaskową? Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Fotki (mocno sie powiększają po kliknięciu) http://img693.imageshack.us/img693/3914/zdjcie244o.jpg http://img707.imageshack.us/img707/4470/zdjcie246k.jpg Edytowane 1 Września 2010 przez jonasz12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Wyglada to na lakier proszkowy ( nie piaskowy ). Latwiej przetrzesz rame niz go zetrzesz. Radze lekko zmatowic i polozyc nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Nie ma takiej opcji. Całe życie marzyła mi sie błyszcząca aluminiowa rama. To też bardzo wpłynęło na wybór tego akurat modelu moto. Musi być lusterko ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vanquish Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Spróbuj jakiegoś preparatu do usuwania lakieru z felg aluminiowych, na felgi działa to świetnie, dokładniej nazwy nie podam bo już nie pamiętam, poszukaj na allegro lub jedź do jakiegoś sklepu lakierniczego- będą wiedzieli o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob555 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 (edytowane) to może założyć papier na coś, co ma płaską powierzchnię, np. szlifierka oscylacyjna? Bo ręką faktycznie można zrobić wgłębienia... I oczywiście szybciej by poszło maszynką :D Tylko już znowu szlifierka taśmowa odpada, bo zdecydowanie za mocno by zbierała... Edytowane 1 Września 2010 przez Jacob555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Witam Jak sie tego pozbyć ? Co to może być ? jakaś powłoka ochronna ? może farba malowana metodą piaskową? Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Rama została zapewne poddana anodowaniu http://anodowanie.of.pl/ , czyli rodzajowi obróbki elektrochemicznej, nadającej wyrobom ze stopów aluminium, jedwabisty wygląd. Powłoka taka ma dużą twardość i odporność mechaniczną, nadaje ładny, równomierny srebrny matowy kolor (możliwe są też inne kolory). Pozbycie się jest bardzo trudne, bo powłoka jak zauważyłeś jest bardzo twarda, składa się ze związków chromu i krzemu. Jeśli bardzo chcesz wypolerować swoją ramę to albo będziesz dłuuuugo pracował drobnymi papierami, albo zastosujesz piaskowanie i dłuuugie doprowadzanie powierzchni papierem ściernym. Po wypolerowaniu będziesz musiał zabezpieczyć powierzchnię przed szybkim utlenianiem, ponieważ zwykle anoduje się stopy aluminium, które są szybko utleniające się. Czy więc warto, rozważ sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 (edytowane) Możesz spróbować chemii do usuwania lakierów ale czarno to widzę, bo chemia nie działa na powłoki chemiczne i chemoutwardzalne.Tam gdzie już zdarłeś może powoli brać chemia.Coś takiego lub żelowe. https://ssl.allegro.pl/boll-zmywacz-lakieru...1206688612.html Nie jesteś pierwszy, który ma problem z taka powłoką i nie m lekko, żeby mieć ładny połysk trzeba się napracować a nie wszystko w jeden dzień. Poza tym widzę, ze po najmniejszej linii oporu zasuwasz i nawet już zmatowiłeś element lakierowany.Zdejmij do tej roboty zbiornik, oklej taśmą papierową to co możesz uszkodzić papierem a będzie trudne do demontażu. Jedyna szkoła to papier wodny 400 i zdzierasz powłokę a potem dopiero procedura 800-1000-1500-2000. Uwierz mi, że wydaje Ci się, ze coś można pominąć. Nikt nie wymyślił tych gradacji papieru bez powodu. Zaoszczędzi Ci to samego polerowania, środków do polerowania i zmieni znacząco efekt końcowy. Edytowane 2 Września 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Witam Dzieki za wszelką podpowiedź. Ten mały kawałek to była tylko próba, nie myślcie sobie ze chciałem wypolerowac rame bez zdejmowania baku i plastików :D Na początek planuje wypróbować coś z tego: http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/pre...wa_2077115.html http://www.fosterchemia.pl/strona.php?16851 Najpierw zalece do sklepu lakierniczego i zobacze co mi zaproponują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 Z tego co przeczytałem to interesuje Cię specyfik z alei handlowej. Ten drugi moze nie dać sobie rady. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 2 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 ok, byłem w jedynej w mieście hurtowni lakierniczej ale tam mają tylko taki standardowy czyścik w sprayu za 20 zł do metali, drewna, betonu itp. Ogólnie lipa, nawet nie brałem.... Znalazłem 2 specyfiki na necie czyli: 1. REMOSOL 300/2K 2. ROKLIN LAK Teraz pytanie gdzie takie coś kupić ?? Z tego co widziałem ten ROKLIN to jest w baniakach po 10l a mi wystarczyłby zapewne litr..... i nie ma gdzie tego kupić... najwyżej odkupić od kogoś znajomego, może jakiegoś lakiernika-blacharza. Niestety nikogo takiego nie znam :( Może ktoś ma dostęp do któregoś z w/w środków ?? (oczywiście odpłatnie) Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 scansol ;] w wahacza powłoka ładnie schodziła warstwami ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 (edytowane) Tak. Chemia czyli Scansol, ostre badziewie jest to. Ale najpierw przeczytaj opakowanie, czy nie zaszkodzi na alu. Niedawno w Gixxerze robiłem polerkę, nie używałem chemii bo nie lubię smierdzieli. Wiertarka, elastyczna końcówka z rzepą i stos krążków papieru róznej gradacji. Potem filc na kątówce i pasta do zaworów, potem gładsza pasta do zaworów i inny filc na kątówce, potem pasta G3 też na innym filcu, na kątówce oczywiście. Na konću kudłaty mop na wiertarce. http://picasaweb.google.pl/JoseJallapeno/G...283857361134626 Fota niewyraźna, mam gdzieś lepsze po skończonej pracy. Przy okazji zapodam. Edytowane 2 Września 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Niestety SCANSOL nie działa ;( dziś próbowałem i nawet nie zmiękczył tej powłoki :( za to na feldzie zadziałał w 30 sekund :) (rant tez bedzie polerowany) Pozostaje mi teraz wypróbować jeszcze ten REMOSOL bo odpisali mi na maila. 9,20 1kg i 11zł pojemnik 10litrowy. Kupie ze 3 litry i zobaczymy...... tylko ze ten do farb proszkowych jest w formie płynnej ale myśłke ze z 10 minut moge siedzieć i przecierać pędzlem jak da to jakikolwiek efekt.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam NIC nie pomogło - w ruch poszła szlifierka i odpowiednie papiery Oto rezultaty :) http://imageshack.us/photo/my-images/840/zdjcie386f.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/710/zdjcie387z.jpg/ Czyż nie jest piękna ?? W planach była jeszcze polerka rantu kół i wachacza ale nie zdążyłem, motor został sprzedany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 To się narobiłeś...żeby sprzedać. Ale ładnie Ci wyszło. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.