Skocz do zawartości

panewki cbr 900


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MOC - a to dlatego że olej w rozgrzanym do czerwoności turbo w momencie wyłączenia silnika przestaje płynąć, tym samym turbo nie jest chłodzone, a co za tym idzie olej który już w nim jest jest sporo przegrzany, a co za tym idzie przestaje spełniać swoje właściwości. CO zaś się tyczy chłodzonego cieczą silnika to zostawienie żeby pochodził jest przerostem formy nad treścią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego turbo pada pierwsze, bo ma wieksze gradienty temperatur, po odstawieniu silnika zarowno turbina jak i silnik przestaja byc odpowiednio chlodzone, a co za tym idzie temperatura niektorych elementow wzrasta, dochodzi do przegrzewania, utraty wlasciwosci, etc...

Co do silnika to dla mnie osobiscie mozesz palowac od zimnego pod czerwone a nastepnie gasic, nic mnie to nie obchodzi.

Natomiast nie pisz tych bzdur i nie radz innym jak maja w najszybszy sposob zniszczyc swoje silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie ja tu jakieś porady napisałem? hę? co zaś się tyczy gradientów temperatur w silniku chłodzonym cieczą to nie są aż tak wielkie, fakt występują, ale nie są wielkie. A silnik kiedy osiągnie temperaturę pracy to czy pochodzi na luzie czy od razu zostanie zgaszony wielkiej różnicy mu nie robi (podczas normalnej eksploatacji). Jeśli zaś chłodziwo musiało by krążyć po zgaszeniu silnika to myślę że konstruktorzy dorzuciliby małą pompkę elektryczną - jak ma do miejsce w niektórych samochodach.

 

P.S. Nie pisałem że pałuję silnik do odciny i zaraz gaszę, nie daję też rad co do psucia motocykli. Wyrażam własne zdanie i mam do tego prawo, tak jak Ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie Moc jesteś jedyny z tą teorią.Masz mnie, Qurima i Towdiego przeciwko sobie. :wink:

Mam kilka argumentów ale poczekam.Oczywiście nie wbijam kija w mrowisko a jedynie liczę na miła dyskusję.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam pogroził paluszkiem, ja dałem linka do tematu który powinien być czytany przez każdego "nowego" ale jeżeli człowiek ma poważne problemy z poprawnym pisaniem to niewykluczone, że ma jeszcze poważniejsze problemy z czytaniem nie mówiąc już o zrozumieniu tekstu pisanego w języku ojczystym.

Na domiar złego dochodzi do sprzeczki pomiędzy userami na temat pośrednio związany z bełkotliwymi tekstami założyciela tego wątku.

Nie będę zamykał tego tematu ale mam do Was serdeczną prośbę - ogarnijcie się i przestańcie palić zioło bo niepalącemu takie pomysły nigdy nie wpadną do łba.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie Moc jesteś jedyny z tą teorią.Masz mnie, Qurima i Towdiego przeciwko sobie. :wink:

Mam kilka argumentów ale poczekam.Oczywiście nie wbijam kija w mrowisko a jedynie liczę na miła dyskusję.

 

 

Monter jak poczytasz troche mechanike, poznasz pewne prawa nia rzadzaca to wowczas moze zrozzumiesz ze jest cos takiego jak pojemnosc cieplna metali i co ona oznacza.

Nie bede sie tu sprzeczal ani wywyzszal, chcesz to paluj do odciecia i gas silnik, zobaczymy jak dlugo on pochodzi, masz do tego pelne prawo zarowno Ty, Qurim, Toowdi, Klapek, Prince i cala reszta specow mechanikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie radze Ci, zreszta tak samo jak sam robie gasic silnik przy jego nominalnej temperaturze pracy. Jezeli np. ostro popaluje to wowczas jade sobie kilka kilometrow przed domem spokojnie, wyrownujac temperatury i dopiero odstawiam. NIe zaleca sir rowniez odpalac moto zimnego i za chwile gasic.

 

 

Rzecz jasna zaraz beda tu tlumy, fachur odmiennego zdania, podkreslam przed dyskusja, ze ja tak robie i nic nie zmieni mojego zdania w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka wysypala ci sie na pewno nie z powodu temperatury, tylko np niezbyt czestych zmian oleju przez poprzedniego wlasciciela albo z powodu jazdy na kole.

To ze ty tego nie robiles, nie znaczy ze poprzednicy nie jezdzili, a wlasnie zauwazenie ze cos jest nie tak moglo byc powodem sprzedania motocykla tobie.

Silnik mozesz kupic w jakimkolwiek serwisie handlujacym czesciami np Olek Motocykle, na Allegro czy Ebay.

Ja osobiscie kupowal bym silnik co najmniej z gwarancja rozruchowa i nie w Polsce lecz w Niemczech czy Anglii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zdjołem miskse i zobaczyłem ze jest luz na 2 panewce. Gdzie moge kupic silnik sc33 i przy jakiej temperaturze go gasic

to ciekawe Ty zobaczyles ten luz a silnik na srednich badz wysokich obrotach go nie "zobaczyl" jakos mi sie to nie klei, co do temperatur spokojnie mozesz go gasic po tych 500 metrach przez pole:)

MOC - jest cos prawdy w tym co piszesz, jednak ja rozgrzanym motocyklem wielokrotnie przeprawiam sie przez wode siegajaca osi kol a czasami nawet caly motocykl laduje mi pod woda, pozniej go wylawiam i dalej smigam:) nie jest to cbra ale CBRa tez da rade:)

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...