Skocz do zawartości

Motocykl trialowy. Co wybrć?


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tak

01) chciałbym troche 'pobrykać' a nie tylko 'pyrkać' po lesie;

02) pojemnośc 125 - obawiam się że może być mała, ale nie wiem czy w Trial'u trzeba się toczyć na wolnych obrotach i mieć mocny 'dół' czy odkręcać do końca - ja osobiście nie jestem fanem dawania w palnik - poniekąd z tego powodu zakończyła się moja przygoda z quadami - ja chciałem technicznie i powoli - koledzy byli fanami jazdy na maksimum. Z drugiej strony 90kg to może być za duża masa na 125ke, ale nie chciałbym też mieć sprzętu, którego nie mogę opanować i boję się odkręcić manetkę do końca;

03) do konca Maja, chciałbym zakupić zabawkę, niestety tylko używaną - nie chce mieć dużych kosztów na hobby, które może się nie spodobać - chciałbym zamknać sie w 10tys za sprzęt + 2-3tys za odzieź, kask..itd. Zbroja i buty mi zostały, może nie najlepsze, ale na początek wystarczą chyba (twarda podeszwa+twardy nosek). będziesz miał jakiś sprzęt w dobrym stanie, z historią - daj znać - mogę podjechać do Krakowa ;

04) najlepiej to by mi pasowała taka opcja (jeżeli oczywiście wszystko to u Ciebie dostanę) - dajesz znać że jest sprzęt godny uwagi w cenie którą zadeklarowałem - wsiadam w auto i jadę do Ciebie na weekend, Robimy krótki kurs obsługi sprzętu i podstaw jazdy oraz sprawdzamy czy ja się nadaję do tego sportu. Jeżeli na NIE to oczywiscie pokrywam koszty i wracam po weekendzie z nowym doświadczeniem , ze to nie dla mnie, jeżeli na TAK - wracam obkupiony we wszystko co mi potrzeba (dobieram u Was ochraniacze,kask i odzierz - słowem komplet)

Edytowane przez kucaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Trial, wbrew pozorom nadaje się bardzo dobrze do turystyki w bardzo wymagającym terenie, tam gdzie nie myślałeś o jeździe na enduro albo quadzie (odpisałem Ci przypadkiem:) ...), trialem jedziesz bez zastanowienia.

Quadem też można szukać technicznych odcinków, ale im mniejszy pojazd tym bardziej mobilny :). trialem tez można przelecieć przez las 80-100/h.

-125 nadaje się na początek do typowego treningu trial, ale do uprawiania turystyki wybrałbym np 2,9. Waga ma większe znaczenie w sporcie, nie do rekreacji i pomocniczych treningów (np dla extreme enduro).

Co do manetki to trzeba mieć troszkę pokory dla 20kM :) i nie będzie problemu. To inne "konie" niż 58 w crossówce i pierwsze 4 biegi służą do ruszania i jazdy w terenie! Gdy się to opanuje trial będzie najbardziej poręcznym urządzeniem :)

-żeby tylko sztuki były, to w tej cenie powinien być super.

-co do ciuchów, to część może być co masz ale byty kiedyś warto zmienić na trialowe. O tym pomyślimy poza forum chyba że inni są zainteresowani.

- jestem max elastyczny co do umówienia się w Krakowie. 1h-2h załatwią sprawę, pokażę Ci podstawy i co i jak z dbaniem o motorek i jakie są różnice w jeździe trial i enduro (może być nawet na przykładzie quada :). Bardzo chętnie :)

___________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktm 350 freeride można traktować choć trochę w kategoriach trialu?

 

 

czy to bardziej uniwersalna lekka zabawka niż coś co można nazwać amatorską maszyną trialową

 

Z danych:

siedzenie do zwykłej 350 niżej o 7,5 cm,

poniżej 100kg wagi + małe gabaryty

mniejsze o około 5 cm skoki zawieszenia

moc obniżona do 25KM (z 45 w przypadku 350 sx-f)

bak 5,5 litra

 

przy tej wadze ma światła i homologacje, oraz trwały niewyżyłowany silnik to nadaje się i na dłuższe przeloty

zabawę w terenie a nawet na dual sporta

 

pytanie tylko jak to się ma do prawdziwej trialówki

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nijako moim zdaniem... Ten KTM to raczej takie "miejskie enduro". Na filmiku pięknie jeżdżą, ale to zawodowcy, daj im najcięższe enduro i pojadą podobnie... Motocykl w sumie niewiele różniący się od standardowego enduro, któremu zdecydowanie bliżej do MX, ale do trialu - moim zdaniem zupełnie nie.

Ogólnie rzecz ujmując - chłyt małkietingowy ;)

Fajny ten temat. Znam ludzi o przeszłości na trialach i oni po prostu zamiatają w enduro. Odwrotnie już tak nie jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Bardzo duzo racji ma kolega Dominik. Ktm wypuścił coś co z pewnością ułatwia jazdę w trudnym terenie, ale bazą jest bardziej enduro niz trial. Z pewnoścą niższe siedzenie (chodź w KTM wysokie), podnózki cofnięte do tyłu inne skoki zawieszeń i charakterystyka zblizają KTMa do trialówki z siedzeniem. Są hybrydy ("cywilne" triale) produkowane w firmach trialowych praktycznie od zawsze, ale są rozwinięciem trialówki. Obecnie Beta Alp200 ma najbardziej klasyczną konstrukcję motocykla miejsko-trialowego (wymysliłem:)), natomiast francuska Scorpa Long Ride jest trialówką z wiekszym bakiem i siedzeniem. niestety Skorpa zapożyczyła (dosłownie, w Japonii jeżdżą takie Yamahy) silniki z Yamahy TTR125, TY250z (tez miała wersję uliczną) i wr250F i są drogie.

gasgas tez miał Pamperę, a teraz Ranodn 125 czy coś takiego. Sherco na ostatnim Mediolanie pokazało też coś takiego, ale jeszcze nie dostepne. Tak jak pisał Dominik, trialowiec pojedzie na czym kolwiek, ale odwrotnie juz nie jest tak samo.

Co do uniwersalności 100kg (...A ja mam Hondkę TLR200 z '85 i tez waży niecałe 100kg:) hybryd, to lepiej kupić WR250F i tez bedzie.

trialówka z siedzeniem nie powinna dziś przekraczać 75-80 kg, a tak naprawdę to np dowolne trialowe Sherco przychodzi jak trzeba z kitem homologacyjnym (kierunki, lampy, przełączniki i klakson) i można go normalnie zarejestrować.

Motocykle takie jak Freeride jak najbardziej służą do fajnej turystyki i zbierania grzybów, sa w trudnym terenie wygodniejsze od enduro, ale to nie triale.

Tadek jeszcze za mało leje po głowach konstruktorów KTMa:), ale wcale się nie ździwię,jak kiedyś posuną się do zrobienia trialówki.

Dodam jeszcze, że na MP,ME i MŚ w trialu krasnale pomagający zawodnikom praktycznie nigdy nie używają motocykli z siedzeniami bo jest ....niewygodnie:)!

____________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Kraków www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 350 Freeride nie ma co porównywać z exc 125-200. Niby waga podobna, ale w 350 rama mniejsza, zawieszenie ma inny skok co sprawia, że moto może być w odczuciu jeszcze zręczniejszy niż 125 2t. Nie będzie natomiast nadawał się do dalekich skoków bądź szybkiej jazdy po dziurach jest on po prostu stworzony do czego innego, amatorskiej zabawy w cięższym terenie.

Nie posiada też wad 2t, ma moment w niskim zakresie obrotów, trwałość przy 24KM na 350 pojemności będzie z pewnością duża a spalanie o połowę mniejsze niż 2t ( wtrysk, spory moment wynikający z pojemności i moc położona w niskim zakresie obrotów).

 

Jeśli ma podobną elektrykę jak exc (światła zasilane prosto ze statora i dodany kondensator chroniący regulator napięcia przed uszkodzeniem w przypadku odłączenia akumulatora) to będzie można go dodatkowo odciążyć przez zdjęcie rozrusznika i akumulatora (3kg mniej) co często robią użytkownicy exc 4t, a wtedy będzie ważył mniej niż exc 125.

 

Co do wr250f to ciągle waży około 7kg więcej niż freeride z akumulatorem a to naprawdę sporo, ergonomia ramy jest nastawiona na enduro a silnik mniej trwały i o mniejszym momencie.

 

Myślę, że 350 Freeride znajdzie swoich odbiorców, jeśli ktoś mieszka blisko gór lub tego typu terenów, najbardziej lubi zabawę w ostrym terenie i nie potrzebuje cech enduraka, to taka zabawka w zupełności mu wystarczy. Oczywiście prawdziwy trialowiec zawsze będzie w tym widział nieudolną próbę zbliżania się do trialu i pewnie patrzył z lekką pogardą, ale trzeba pamiętać, że to maszyna nakierowana na zabawę dla amatorów.

Dobrze, że to idzie w tym kierunku.

 

Inna sprawa, że na forach usa już widzą w tym możliwość robienia zwinnego dualsporta, niewyżyłowany trwały silnik, opony szosowe i mamy zwinną zabawkę o niskim spalaniu ale z pazurem i potencjałem znacznie większym niż jakiś duke 200.

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja tylko odpowiedziałem na pytanie, czy ta 350tka może być trialówką? z rozwinięciem dla ludzi, którzy chcą się zorientować co jest czym.

 

Hybrydy niezależnie czy ma je firma Beta, GG, KTM, Ossa, Scorpa, Sherco nie są trialówkami ani endurakami. I tu i tu są półśrodkiem i fajne w swojej klasie i najbardziej uniwersalne, ale KTM ich nie wymyślił.

Akurat osobiście podobają mi się takie motocykle właśnie i np kiedyś MŚ w trialu (dojazdówki:)) "zwiedziłem" na XG250, które reklamowane było jako Motorek dla młodych skatów do miasta, a ja w nim widziałem coś innego i było fajnie (ważył chyba 120kg:)?) Jaka szkoda, że Yamaha sprowadziła ich na Polskę tylko 40szt :(. Były jakościowo ok i kosztowały 15.9-16.9tys. Cena do około 20tys, wydaje się być fajna dla takich motocykli :)

WR F był przykładem ...może być EXC :) i nie pisze który lepszy, który gorszy.

Życzyłbym sobie momentu na kole 20konnej trialówki 2t w porównywalnym 45kM 4t enduro. Niektóre hybrydy są blisko!

oba po lesie mogą jechać 100km/h :)

Podsumowując, temat traktujmy jako rozpoznawczy dla niezorientowanych i znawców - fanów tego rodzaju zabawek ( na początku był trial:))

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, przymierzam się do zakupu motocykla trialowego.

czy 125ccm na początek będzie dobre dla osoby ważącej 84kg?

Interesuje mnie ten egzemplarz: http://moto.allegro.pl/trial-gasgas-125-i2322088681.html

może ktoś zna tę trialówkę i jest w stanie coś o niej powiedzieć, czy warta jest tych pieniędzy oraz czy motocykl za taką kwotę będzie jeszcze w stanie trochę pojeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mozecie panowie podac troszku wiecej takich przykladowych hybryd jak 350 freeride? bo cena przerasta, a nie powiem, coraz wiecej sie slyszy ze jazda w terenie bardzo podnosi skilla, wiec kusi takie bezstresowe latanie w terenie lekką maszynką, po prostu dla zabawy, ale zeby serwisowania co 100m maszyna nie wymagala ;)

Edytowane przez Domestos_WC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawidsm - dobrze że śledzicie ogłoszenia :), znaczy, że jak Tadek przesiadł się na enduro jest coraz większe zainteresowanie trialem:)

Xispa to jakby chińska kopia gg. Ogólnie z daleka wyglada fajnie, czarny męski półmat robi wrażenie.

 

domestosWC- pisałem o hybrydach wcześniej (poczytaj) i pewnie do tego kiedyś wrócę. Na dzień dzisiejszy będzie za 2tyg w Polsce nowość Sherco X-Ride 290 87kg i 23500.

Zastanów się tylko, czy to ma być trial, czy właśnie taka krzyżówka. chętnie odpowiem i opowiem o różnych i zabytkowych i najnowszych co i czym się je.

Na forum nie siedzę ostatnio bo sezon w pełni.

Przy okazji:

4-5 sierpnia MP trial + imprezy towarzyszące - Nowy Targ, 11-12 ME Krzeszowice (czy coś pomyliłem?)

__________________________________________________________________________________________

Sumomoto Motocykle Akademia Enduro Trial www.sumomoto.pl

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...