Skocz do zawartości

Urwane koło od ciężarówki


tobart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie podali w radiu, że na A4 pękła opona w ciężarówce. W efekcie tir przewrócił się na bok i zablokował zjazd. Chwilę potem przypakowała w niego puszka. Strach się bać tych pękających gum.

 

Właśnie brat dzwonił że jemu tez pękła guma i to nie w ciężarówce :D

 

A tak na poważnie, to jak wygląda takie pompowanie kół w tirach? O jaką klatkę chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie brat dzwonił że jemu tez pękła guma i to nie w ciężarówce :D

 

A tak na poważnie, to jak wygląda takie pompowanie kół w tirach? O jaką klatkę chodzi?

Hej

Normalnie stalowa klatka z płaskowników, całe koło tam zamykasz w razie pęknięcia opony lub felgi wyłapie większość pocisków.

Do pompowania opon na felgach z pierścieniem mocującym oponę (np. wózki widłowe) też powinno

się stosować klatkę bo jak pierścień źle założony poleci to tnie wszystko po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie brat dzwonił że jemu tez pękła guma i to nie w ciężarówce :D

 

A tak na poważnie, to jak wygląda takie pompowanie kół w tirach? O jaką klatkę chodzi?

 

 

O taka w ktorej opona nie bedzie stanowila zagrozenia w momencie wybuchu badz zsuniecia sie pierscienie zabezpieczajacego. Dlatego dobrze jest ja pompowac odwrocona do ziemi i stac z dala od niej, bo moze zrobic duze kuku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, nie pleć głupot. Wątpię aby diagnosta sprawdzał momenty dokręcenia kół i innych śrub, szukał mikropęknięć szczególnie jak coś jest zasyfione smarem lub błotem itd. Taki przegląd trwałby 2 dni i kosztowałby tyle że ho ho.

Tutaj problemem są wysokie ceny opon, przez co stare są bieżnikowane, mechanicy co nie znają klucza dynamometrycznego itd.

Kół w ciężarówce nie dokręca się kluczem dynamometrycznym ;)

Jedynie pneumat podejdzie lub elektryczny (specjalny do dokręcania w ciężarówkach). Problemem jest to, że KAŻDY kierowca po jakimkolwiek kręceniu kół, powinien dokręcić je ręcznym kluczem po ok. 200 km.

Poza tym strzelają nie tylko nalewki, ale też nowe markowe opony i to w tym samych proporcjach, więc trzeba tak czy siak uważać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...