Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przytłumione światło to bardzo często oznaka braku masy a przytłumione jest światło dlatego, że ta masa wędruje przez włókna pozostałych żarówek. Hiss nie jest powodem takich szopek.

Mam wrażenie, ze po włączeniu czegokolwiek jakiś przekaźnik dostaje lewe zasilanie robiąc zwarcie i trzyma do momentu odłączenia zasilania ale nie sądzę, ze to problem z przekaźnikiem tylko nadal gdzieś masę wcięło.

Na początek prowizorycznie podpiąłbym masę wszędzie gdzie się da i za każdym razem sprawdził jaki dało to efekt.

Druga opcja to zwarcie w wiązce.

Nadal myślę...niezła zagadka.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty test: miernik na zakres 200ohm i pomiar oporności miedzy klema "-" a masa np. przedniej żarówki i ten sam test miedzy "-" a punktem masowym bliżej aku. Ma być w miarę równo. Po za tym może być problem z napięciem dostarczanym do sterowania itp. Generalnie cały dzień szukania i nie raz bez prucia wiązki się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł czy sterownik silnika też nie będzie powodem takich szopek. Zamiast odłączać aku niech wyciąga po kolei przekaźniki włącznie z odłączeniem kostki z przekaźnika rozrusznika.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - czy na wyjściu z reglera powinno już pokazywać "normalne" ładowanie(14,4) ? I jak to zmierzyć ? Pomiędzy jednym kablem a drugim, czy pomiędzy masą a kablem ?

Druga sprawa - coś mi chyba aku rozładowywuje. w piątek miałem po przyjeździe napięcie 12.65 V dzisiaj 12.35 V, a to już może być ciężko odpalić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyjściu regla ma być już 14.4V. Możesz zmierzyć miedzy masą i miedzy przewodem, to jest ta sama masa. Aby sprawdzić czy Ci coś kradnie prąd podlącz amperomierz szeregowo do plusa lub minusa i zobaczysz jaki masz pobór na spoczynku. Oczywiście odczyt warto aby potrwał kilkadziesiąt sekund bo od razu po podłączeniu może być wyższy pobór.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może być tak żę łądowanie spada do 12,40V od tego że mam zamontowane Lightbary ??? bo gdy nie włącze świateł ładowanie jest prawidłowe ????

 

 

...oczywiscie że tak ... prawie każdy motocykl ma regulator napięcia którego zadaniem jest utzrymywanie napięcia w układzie na okreslonym poziomie , problem jednak polega na tym iż aby regler działał musi mu byc dostarczony odpowiednie wyzsze napiecie a ładujacy alternator musi dostarczac wystarczający prąd generalnie najwiekszą wydajnosc prądową altenatory osiągaja przy około 5 tys obrotów choc jest to uzależnione od modelu motocykla jezeli na wolnych obrotach uruchomisz urzadzenie w tym wypadku lampy które pobierają znaczna ilosc prądu to spowoduje to automatycznie obniżenie wielkości napiecia a regler pomimo prawidłowej pracy nie jest w stanie ustawic napiecia na docelowe ( 14,2 - 14,4) aby działał regler porzebuje mieć odowiedni zapas napiecia ( czyli także natężenia) pradu .... generalnie nie oszukasz prawa Oma ....

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby w Lightbarach wymienić żarówki na ledy pomogło by to coś ? Niestety serwis Suzuki podłączył je tak że zapalaja sie razem z pozycjami i ładowanie jeszcze daje rade ale gdy przełącze na mijania to razem juz jest klapa z ladowaniem .

Edytowane przez ziomek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie, ze ledowe żarówki zmienią sytuację. Mają mniejszy pobór więc i nie będzie takiego obciążenia dla altka.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam grubszy problem. Mam drugi regler i na wyjściu ma on 25 V , ładowanie na aku ok 12 V . Ma Ktoś jakiś pomysł ? Dzisiaj jeszcze raz sprawdzane napięcia z alternatora i są w normie. Opór 0,3 Ohma , serwisówka podaje 0,1-0,3 czyli w normie . Sprawdzane na dwóch multimetrach. http://www.gigaboogie.com/buell/manuals/Buell-Firebolt-Service-Manual.pdf serwisówka jakby Ktoś bardziej się zainteresował, majówka idzie a tu lipa :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszarpnij z tego PDF schemat instalacji bo mój internet na razie jest marny.

Kupiłeś używkę?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...