Seba który nie je chleba:) Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Witam wszystkich. Mam pytanie: jestem posiadaczem Triumpha Daytona 600 z 2004r. Po wyciągnięciu bezpiecznika od świateł (długich oraz mijania, jeden ten sam bezpiecznik). gaśnie mi tylna lampa, co jest normalną sprawą, natomiast przednia lampa gaśnie do połowy. Wygląda to tak jak by jedna żarówka była podpięta bezpośrednio pod akumulator. O co chodzi ???. Dodatkowo mam problem z alternatorem: w tamtym roku spaliła się kostka łącząca alternator z regulatorem napięcia i poszło zwarcie. Dałem do przewinięcia, zamontowałem przejechałem 50km. i się znowu spalił. Ok życie. Kupiłem nowy alternator, oraz regulator. I co przejechałem ok. 2000km i znowu spalił się alternator wtf. Aku. nowe w tamtym sezonie kupione. Aktualnie mam wstawiony nowy alternator, wyczyściłem masy, ładowanie mam 14,v z hakiem. ale jak podepnę tą żarówkę która świeci non stop to ładowanie zaczyna skakać od 12v do 14. lampy z tyłu mam led, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. proszę o jakąś pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 To masz jakaś manianę. Jedynie co mogę Ci poradzić to powędruj za przewodem zasilającym tą lampę aż do kłębka i dowiesz co jest grane albo podzielisz się informacjami a my postaramy się rozwiązać tą zagadkę.Jedną z opcji jest gdzieś zwarcie w wiązce. Lepiej kupic oryginalny regulator uzywany czy nowy zamiennik chinski wmmotor ??Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu TapatalkaLoteria ale jak umieścisz go w dobrze wentylowanym miejscu to chinol powinien dać radę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Prujesz instalacje i szukasz zwarcia. wysłane ze smyczy Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Witam,Zginęło mi ładowanie w Yamaszce WR450F 2004r, wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem diodę a ładowania nadal niema. Teoretcznie układ ładowania jest prosty; magneto, regulator, dioda, aku - ma ktoś jakieś pomysły ?Mierząc napięcie (prąd zmienny) na wyjściu ze statora przed wejściem na regulator (przewody żółty i biały) wychodzi że jest torchę ponad 3v bez wzg. na obroty silnika, wychodzi że stator jest pierdyknięty ale mierząc rezystancje cewek wg serwisówki wychodzi że jest ok - pomoże ktoś coś ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 No przeciez przy tym napieciu wiadomo ze stator jest uszkodzony, jakich jeszcze dowodow potrzebujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Tak mi wychodzi, się tylko zastanawiałem czy jakiejś pomyłki gdzieś nie strzeliłem, bo sporo roboty mnie czeka z wymianą statora, szkoda by było nakręcić się na marne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Na pwewno nie nakrecisz sie na marne :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati151992 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Witam mam problem z zbyt wysokim ładowaniem w suzuki rf900, napięcie wynosi 17v. Ktoś już tam dłubał i zastosował regulator taki jak na zdjęciu w załączniku i usunął oryginalny, uzwojenia zmierzone i diody tez w załączniku zdjęcia i schemat alternatora. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/2470748400_1299049933.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Szkoda się dłubać:http://allegro.pl/suzuki-rf-900-alternator-i6835472487.htmlPomiar diod w układzie jest zasadniczo o kant dupy rozbić. Poza tym diody wzbudzenia też mogą być uszkodzone a te akurat są w reglerze.Nie napisałeś jakie objawy miałeś. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Napisal, przeladowanie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Mea culpa, umknęło mi. W takim razie możesz zaryzykować kupno drugiego reglera od MZ.http://www.motorstore.pl/motocykle-zabytkowe/2907-REGULATOR-NAPIECIA-ELEK-ALTERNATORA-12V-MZ-ETZ-250-00992.html Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati151992 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 a mostku wzbudzenia nie powinno być i czy masa połączona z szczotką ten fioletowy kabelek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2017 Oczywiście, że powinien a co do fioletowego przewodu to sam musisz sprawdzić na schemacie bo to przecież przeróbka TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben2_21 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Witam Szanowne Forum Mam problem z ładowaniem w Suzuki GS550T z 1982r.Wczoraj dokonałem względnych pomiarów na intalacji; Alternator na zmiennym pokazuje 70-80 więc uznałem że jest wporządku.Posprawdzałem masy obudowa filtra, cewka od rozrusznika, w sensie podkręcałem poczyściłem i nadal brak ładowania. Kupiłem nowy regulator po zamontowaniu przez pierwsze 10 min ładowanie wzrastało na wolnych od 12.6 do 13.8 na wiekszych obrotach ponad 14V i po chwili zaczeły się problemy. Regulator zaczoł grzać się okropnie a przewodów nie dało się dotknąć, strasznie gorące aż zaczeły się smażyć.Masa na starter rozrusznika aż się ztopiła :-(Poprawiłem to co zauważyłem i nadal nic. Nie jestem zbyt obcykany w elektryce, ale miernik mam, i nie boję się roboty bo lubę ten motocykl.Nie sprawdziłem oporów na reglu bo robiłem to wczoraj, a przed pracą zapomniałem nawez zerknąć na forum. Dodam że trochę załamany jestem bo co dopiero odebrałem moto z warsztatu, gdzie zostawiłem 1500złPobrałem schema instalacji od Suzuki GS550L i u mnie zauważyłem trochę inna opcję podłączenia, od alternatora idą 3 żółte ale nie wszystkie połączonę są do wtyczki regulatora, jeden ucieka gdzieś na główną wiązkę chyba pod zbiornik. w 550l wszystkie 3 żółte wchodzą do wtyczki regla. Proszę o jakieś sugestie i rady, bede bardzo wdzięczny.czy padł regulator nowy, nie jakaś używka z allegro dokładnie ten; http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-750-550-es-ef-wty-i6666118860.html 1.5 roku temu tez u niego kupywałem po podłączeniu zero problemów i spokuj, czy możliwe ze kupiłem uszkodzony?Czy może jest jakieś zwarcie na instalacji.Proszę o pomocPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Zrób fotę tej instalacji.Regulator masz trójfazowy więc trzy fazy muszą do niego dochodzić. Jeśli coś "ucieka" to możliwe, ze jest jakaś maniana zrobiona.Opisałeś dość niedokładnie napięcie zmienne czyli 70-80. Zasadniczo napięcie zmienne między uzwojeniami ma być takie same przy danej prędkości obr. silnika. Większa rozbieżność może świadczyć o walniętym uzwojeniu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.