Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam pytanie: jestem posiadaczem Triumpha Daytona 600 z 2004r. Po wyciągnięciu bezpiecznika od świateł (długich oraz mijania, jeden ten sam bezpiecznik). gaśnie mi tylna lampa, co jest normalną sprawą, natomiast przednia lampa gaśnie do połowy. Wygląda to tak jak by jedna żarówka była podpięta bezpośrednio pod akumulator. O co chodzi ???. Dodatkowo mam problem z alternatorem: w tamtym roku spaliła się kostka łącząca alternator z regulatorem napięcia i poszło zwarcie. Dałem do przewinięcia, zamontowałem przejechałem 50km. i się znowu spalił. Ok życie. Kupiłem nowy alternator, oraz regulator. I co przejechałem ok. 2000km i znowu spalił się alternator wtf. Aku. nowe w tamtym sezonie kupione. Aktualnie mam wstawiony nowy alternator, wyczyściłem masy, ładowanie mam 14,v z hakiem. ale jak podepnę tą żarówkę która świeci non stop to ładowanie zaczyna skakać od 12v do 14. lampy z tyłu mam led, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. proszę o jakąś pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz jakaś manianę. Jedynie co mogę Ci poradzić to powędruj za przewodem zasilającym tą lampę aż do kłębka i dowiesz co jest grane albo podzielisz się informacjami a my postaramy się rozwiązać tą zagadkę.

Jedną z opcji jest gdzieś zwarcie w wiązce.



Lepiej kupic oryginalny regulator uzywany czy nowy zamiennik chinski wmmotor ??

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Loteria ale jak umieścisz go w dobrze wentylowanym miejscu to chinol powinien dać radę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zginęło mi ładowanie w Yamaszce WR450F 2004r, wymieniłem regulator napięcia, sprawdziłem diodę a ładowania nadal niema. Teoretcznie układ ładowania jest prosty; magneto, regulator, dioda, aku - ma ktoś jakieś pomysły ?



Mierząc napięcie (prąd zmienny) na wyjściu ze statora przed wejściem na regulator (przewody żółty i biały) wychodzi że jest torchę ponad 3v bez wzg. na obroty silnika, wychodzi że stator jest pierdyknięty ale mierząc rezystancje cewek wg serwisówki wychodzi że jest ok - pomoże ktoś coś ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam problem z zbyt wysokim ładowaniem w suzuki rf900, napięcie wynosi 17v. Ktoś już tam dłubał i zastosował regulator taki jak na zdjęciu w załączniku i usunął oryginalny, uzwojenia zmierzone i diody tez w załączniku zdjęcia i schemat alternatora. Proszę o pomoc.

 

http://obrazki.elektroda.pl/2470748400_1299049933.png

post-70672-0-45463900-1496330362_thumb.jpg

post-70672-0-75439600-1496331142_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda się dłubać:

http://allegro.pl/suzuki-rf-900-alternator-i6835472487.html

Pomiar diod w układzie jest zasadniczo o kant dupy rozbić. Poza tym diody wzbudzenia też mogą być uszkodzone a te akurat są w reglerze.

Nie napisałeś jakie objawy miałeś.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mea culpa, umknęło mi. W takim razie możesz zaryzykować kupno drugiego reglera od MZ.

http://www.motorstore.pl/motocykle-zabytkowe/2907-REGULATOR-NAPIECIA-ELEK-ALTERNATORA-12V-MZ-ETZ-250-00992.html

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście, że powinien a co do fioletowego przewodu to sam musisz sprawdzić na schemacie bo to przecież przeróbka

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Szanowne Forum

 

Mam problem z ładowaniem w Suzuki GS550T z 1982r.Wczoraj dokonałem względnych pomiarów na intalacji;

 

Alternator na zmiennym pokazuje 70-80 więc uznałem że jest wporządku.

Posprawdzałem masy obudowa filtra, cewka od rozrusznika, w sensie podkręcałem poczyściłem i nadal brak ładowania. Kupiłem nowy regulator po zamontowaniu przez pierwsze 10 min ładowanie wzrastało na wolnych od 12.6 do 13.8 na wiekszych obrotach ponad 14V i po chwili zaczeły się problemy. Regulator zaczoł grzać się okropnie a przewodów nie dało się dotknąć, strasznie gorące aż zaczeły się smażyć.

Masa na starter rozrusznika aż się ztopiła :-(

Poprawiłem to co zauważyłem i nadal nic.

 

Nie jestem zbyt obcykany w elektryce, ale miernik mam, i nie boję się roboty bo lubę ten motocykl.

Nie sprawdziłem oporów na reglu bo robiłem to wczoraj, a przed pracą zapomniałem nawez zerknąć na forum.

 

Dodam że trochę załamany jestem bo co dopiero odebrałem moto z warsztatu, gdzie zostawiłem 1500zł

Pobrałem schema instalacji od Suzuki GS550L i u mnie zauważyłem trochę inna opcję podłączenia, od alternatora idą 3 żółte ale nie wszystkie połączonę są do wtyczki regulatora, jeden ucieka gdzieś na główną wiązkę chyba pod zbiornik. w 550l wszystkie 3 żółte wchodzą do wtyczki regla.

 

Proszę o jakieś sugestie i rady, bede bardzo wdzięczny.

czy padł regulator nowy, nie jakaś używka z allegro dokładnie ten;

 

http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-gs-gsx-750-550-es-ef-wty-i6666118860.html

 

1.5 roku temu tez u niego kupywałem po podłączeniu zero problemów i spokuj, czy możliwe ze kupiłem uszkodzony?

Czy może jest jakieś zwarcie na instalacji.

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób fotę tej instalacji.

Regulator masz trójfazowy więc trzy fazy muszą do niego dochodzić. Jeśli coś "ucieka" to możliwe, ze jest jakaś maniana zrobiona.

Opisałeś dość niedokładnie napięcie zmienne czyli 70-80. Zasadniczo napięcie zmienne między uzwojeniami ma być takie same przy danej prędkości obr. silnika. Większa rozbieżność może świadczyć o walniętym uzwojeniu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...