_Monter_ Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Przy kondensatorach zwłaszcza o takiej pojemności wypada jeszcze pamiętać, że przed dotknięciem biegunów należy je rozładować bo długo można pamiętać ładunek jaki posiadają.Już wcześniej pisałem Ci o połączeniach elektrycznych związanych z układem ładowania a masa to podstawa.Również proponuje podstawić drugi aku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Pisząc za kolega masa i połączenia elektryczne to bolączką japończyków, nawet w samochodach kable na styk to norma. Głowna masę powinno się sumować w jednym punkcie w ramie, wymaga to przeróbki instalacji i kupna kawałka linki 4mm2 (tak ze 3 mb) a połączenie silnik- akumulator albo podwójna linka "4" albo 10 mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świnul Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 witam wszystkich nabyłem honde magne super 750 i mam problem zerwane są trzy żółte przewody od alternatora do regulatora czy można je podłączyć mieszając je czy trzeba zachować kolejność podłączania pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Można je pomieszać bo t jest napięcie przemienne do regulatora Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świnul Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 dzięki za rade jak podłącze na pewno nie dzisiaj to napisze czy jest ładowanie cześć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 dzięki za rade jak podłącze na pewno nie dzisiaj to napisze czy jest ładowanie cześć Jeżeli tylko uzwojenie i regulator są sprawne to będzie ładowałDla pewności przed podłączeniem można sprawdzić napięcie na uzwojeniu alternatora Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxell Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 (edytowane) Witam drodzy motocykliści.W mojej F4 z 2000r zaczęły występować dziwne problemy z pracą na wolnych obrotach przy ciepłym silniku. Podczas stania w korkach szczególnie w ciepłe dni motocykl podczas próby ruszania ewidentnie przerywał, tak jakby odciął iskrę lub paliwo. Działo się tak do ok. 3tys obrotów, powyżej moto przyśpieszało płynnie. Po przeczytaniu tematu z 1 strony postanowiłem zrobić pomiary(układ paliwowy tj, pompka, świece przewody sprawdzone).Na wolnych obrotach napięcie statora na ciepłym jak i zimnym silniku wynosiło ok 15V na każdej z kombinacji. Przy 5 tys. obrotów było to ok 52V. Przebicie do masy nie występowało zarówno na wyłączonym jak i pracującym silniku(na wolnych i przy ok 5tys obr/min). Dziwi mnie fakt ładowania, przy zimnym silniku wydaje się być ok, natomiast na rozgrzanym przy obciążeniu ładowanie wynosiło ok. 12,5V i dziwnie skakało. Akumulator to exide w dobrym stanie, utrzymuje po naładowaniu i odczekaniu kilku dni napięcie 12,4V. Czy te problemy może powodować wadliwy regulator napięcia? A może to jednak stator pod podpiętym aku nie wydala? Gdzieś czytałem, że regler do mojego modelu pasuje z Thundercata i jest lepszy, gdzie najlepiej takiego szukać? Pozdrawiam :) ps samo wejście do regulatora też sprawdzałem i nie widać na kostce śladów śniedzi czy popalonych styków. Edytowane 18 Stycznia 2014 przez maxell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Masz uwalony stator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Tym razem ja poradzę co zawsze Wueska radzi. Zmierz wszystkie wyjścia statora jak poprzednio tylko z wpiętą żarówka 100W. W ten sposób obciazysz uzwojenia i może wyjdzie na której parze jest przebicie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxell Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 (edytowane) Po czym poznaliście, że stator? Za małe napięcie daje? Ehh lipa, wolałbym, żeby to była wina regulatora. Rozumiem, że mam wpiąć żarówkę 100W równolegle np między 1 i 2 żółty kabelek i wtedy przy zapalonym motocyklu mierzyć przebicie do masy między fazą a masą? Napięcie także zmierzyć przy żarówce? Jakie wtedy powinno być? ps dokonałem także pomiarów wg serwisówki, tj. rezystancji między fazami statora, i podczas pracy nie było zwarcia ani nawet upłynnień, serwisówka niestety nie podaje innej metody na sprawdzenie statora. Edytowane 18 Stycznia 2014 przez maxell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Masz 3 przewody "1" "2" "3" żarówke wpinasz miedzy:"1" (X) "2"; "1"(X) "3" ; "2"(X) "3". Jeśli gdzieś świeci gorzej oznacza to tyle że padł stator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxell Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Ok, przy jakich obrotach to sprawdzać? Jeśli będzie świecić jednakowo to znaczy że regulator? I czy oprócz siły świecenia zmierzyć rezystancje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Już na wolnych będzie różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Ja nie polegalbym na oku a po prostu zmierzył napięcie zasilające żarówkę (nic do masy, pomiar tylko międzyfazowy). Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 No Jak bym miał nie ufać to bym przyłożył oscyloskop i święto lasu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.