Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mierzyłeś napięcie po wyprostowaniu na wyjściu z regulatora ? Jeśli regler jest na bank sprawny to jak dla mnie musisz go źle podłączać.

Troche trudno go źle podłączać skoro to dedykowany to zygzaka.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma mozliwosci zeby go zle podlaczyc bo kostka nie spasuje w inne polozenie, a w instalacje nie ingerowalem. na starym reglu napiecia altka wynosza ok 10V. wychodzi na to ze regel walniety. sprawdze na tym nowym...

 

...a na nowym po podlączeniu napiecia alternatora sa takie same ok 10V(~), natomiast po wyprostowaniu reszta pinów ma 13V(-)

 

post-60495-0-91665900-1333622961_thumb.jpg

Edytowane przez blazey84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saltus...on ma jułesej wersje i światła mu cały czas świecą.

To teraz zasadnicze pytanie, czy jak podkręcisz obroty do 5000 tysięcy to napięcie ładowania wzrasta do np. 13.8V ? czy cały czas masz 13?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator jest raczej ok. ma 2 lata i na kazda zime wyciagany z moto w jakies cieplejsze miejsce. pozatym nie ma problemu z paleniem.

 

  1. Pomiary na akumulatorze: http://img51.imageshack.us/img51/9269/i1q.mp4
  2. Pomiary na regulatorze: http://imageshack.us/clip/my-videos/33/tkxy.mp4/

Wkrecany byl do ok 8000 obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sytuacja. Na reglerze pomiar masz 13.0-13.6 V a na aku masz ledwo co 12 z groszami. Z tego co usłyszałem to dwa razy Ci zablokował i nie odpalił po wcisnięciu startera. Dwuletni aku...hmmm...podstawiłbym inny bo dziwne to wszystko.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat i nie znalazłem lekarstwa na mój problem. Poza tym skończyły mi się pomysły. Wymieniłem alternator, akumulator i regulator.

 

Sytuacja wygląda następująco:

- na wolnych obrotach napięcie 13,1

- przy 2000 rpm 14,1-14,4

- powyżej 2000 rpm napięcie spada, tak że przy 4000 rpm znowu jest 13,1

 

Proszę o sugestię, jak będę mógł rozwiązać problem. Może popytacie swoich mechaników/elektryków albo na jakiś lokalnych forach popytacie. Odwiedziłem kilka miejsc w Rzeszowie i lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś wszystkie masy z instalacji do ramy? Regler i uzwojenia kupiłeś nowe czy używane? Dlaczego wszytko wymieniałeś? Opisz trochę co było wcześniej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem co kryje się pod pojęciem sprawdzania wszystkich mas z instalacji do ramy?

Co do alternatora, to miałem zapasowy (historii wejścia w posiadanie nie będę opisywał - nieistotne:) ). Alternator został sprawdzony przez elektryka przyrządami - na pewno jest ok. Regulator pożyczyłem od kolegi z tego samego rocznika i modelu, jak również podłączałem regulator z CB500 mojej żony. Akumulator został wymieniony, ponieważ nie trzymał już prądu.

 

Przed zimowaniem wszystko było ok. Zrobiłem 10k km, w pięknej pogodzie jak i w deszczu i nie było problemów. Motocykl podczas zimy stał w garażu w domu, więc mrozów nie zaznał, regularnie przepalany. Po zimie pierwsza traska w tym roku miała 250 km. Po kilku dniach od pierwszego jeżdżenia, wsiadłem na moto, chcę go odpalić, a tu zonk - nie kręci - brakło prądu. Wziąłem przyrząd i zacząłem mierzyć ładowanie. Zaczęły mi wychodzić głupoty, czyli im wyższe obroty, tym niższe napięcie miałem. Zacząłem sprawdzać napięcie z alternatora, podłązcać inny akumulator i regulator. Wymieniłem alternator. Do tej pory nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem tego samego miernika, aby sprawdzić napięcia w CB500 i było książkowo w CB500. Mierząc napięcie zmienne z alternatora bez regulatora, zarówno przed wymianą alternatora, jak i po wymianie alternatora, na wolnych obrotach mam prawie 14V pomiędzy żyłami, a przy 4000rpm mam napięcie dochodzące do 50V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, motocykl kawa ex 250,

Grzeją jej się cholernie przewody od altka i regulator, kostka wywalona, dalej się grzeją. Regulator jest przykręcony do błotnika(plastik).

Można poprowadzić do niego masę kablem?

Czy specjalnie jest przykręcany do plastiku by uniknąć masowania?

Wychodzi z niego 6 przewodów, 3 zółte, czarny, brązowy i biało-czerwony.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...