Skocz do zawartości

"poci" się 600 RR


Rad8k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znowu spotykam się ze starym problemem, moja HONDA CBR 600 RR nie chodzi na 1 gar, poprzednio ruszuła po wyczyszczeniu swiec, ale teraz nawet na nowej nie działa ,zauważyłem w okolicy gara który nie chodzi jest napocone olejem czy to oznacza wydmuchaną uszczelkę?

Jeżeli tak to jaki moze byc koszt wymiany takiej uszczelki

(zamieżam jechać na naprawe do PitStop w warszawie na Woli moze ktos zna ich cennik za taka usługę??)

Poniżej załączam zdjecia okolic głowicy gdzie jest "wypocina" oleju

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad1f367962a642a3.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/812927f228fc44d6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e543109ec6cc62d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc0de6e92e850dbe.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/291690375e4d7e49.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8785fcf76e6b4129.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c88e930c745450a.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wątpienia trzeba zwalić głowicę i wtedy będzie wiadomo co jest grane w mojej okolecy koszt takiej operacji razem z uszczelkami od 400zł w górę. A czy zmieżyłeś ciśnienie na tym cylindrze?

 

Nie, nie mam do tego narzędzi, a czy moge jechać na tych 3 cylindrach? bo nie mam jak przetransportować moto do tego warsztatu a mam z 15km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, w moim sradzie kiedyś jak poddała się uszczelka pod głowicą to też chodził na 3 gary i do tego dymił na niebiesko. Po wymianie powyższe objawy ustąpiły. Tak apropo to uszczelka pod głowicą nie 'umiera' bez powodu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, w moim sradzie kiedyś jak poddała się uszczelka pod głowicą to też chodził na 3 gary i do tego dymił na niebiesko. Po wymianie powyższe objawy ustąpiły. Tak apropo to uszczelka pod głowicą nie 'umiera' bez powodu.

 

Pozdrawiam

i z jakimi kosztami sie spotkałes przy wymianie??

 

Powód bardzo prosty poprzedni właściciel naje**ł za dużo oleju, a ja się za późno zorientowałem :banghead:

Spóściłem jakieś 400ml :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie jest powód tego wycieku. Chłopaki ze stuntpoland leją 1litr ponad stan i naogół nic się nie dzieje. Czasem do zbyt dużego poziomu zaczyna cieknąć coś na dole ale nie z pod głowicy, w tym miejscu silnika ciśnienie jest stałe niezależnie od poziomu.

 

Mi się wydaje, że silnik został przegrzany i wtedy pojawił się wyciek. Przegrzany przy gumowaniu, dlatego też poprzedni właściel lał więcej oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie jest powód tego wycieku. Chłopaki ze stuntpoland leją 1litr ponad stan i naogół nic się nie dzieje. Czasem do zbyt dużego poziomu zaczyna cieknąć coś na dole ale nie z pod głowicy, w tym miejscu silnika ciśnienie jest stałe niezależnie od poziomu.

 

Mi się wydaje, że silnik został przegrzany i wtedy pojawił się wyciek. Przegrzany przy gumowaniu, dlatego też poprzedni właściel lał więcej oleju

 

 

Dokładnie tak jak piszesz :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mam do tego narzędzi, a czy moge jechać na tych 3 cylindrach? bo nie mam jak przetransportować moto do tego warsztatu a mam z 15km

 

 

Pewnie, a w razie czego to masz jeszcze 2 gary do jechania :biggrin:

 

A tak na serio, to albo jedziesz na 4 garkach albo w ogóle. Tu mi wygląda na to,że trza wymienić uszczelkę, odkręcic górę i zobaczyc o co kaman.

 

Propo uszczelki pod głowicą, to że jest wydmuchana to nie znaczy,że będzie dymić, a tym bardziej będzie olej się pocił w tym miejscu co na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej nie jest powód tego wycieku. Chłopaki ze stuntpoland leją 1litr ponad stan i naogół nic się nie dzieje. Czasem do zbyt dużego poziomu zaczyna cieknąć coś na dole ale nie z pod głowicy, w tym miejscu silnika ciśnienie jest stałe niezależnie od poziomu.

 

Mi się wydaje, że silnik został przegrzany i wtedy pojawił się wyciek. Przegrzany przy gumowaniu, dlatego też poprzedni właściel lał więcej oleju

hmm... od tego jak go kupiłem przeleciało juz ze 4 miechy i nic sie nie działo, ja na kole nie latam ,a co do przegrzania to ostatnio w te mocne upały w korku temp. dochodziła do 106C ,ale te motory sa przystosowane do takich temperatur ,wiec nie wiem czy to moze byc tego przyczyna.

 

Pewnie, a w razie czego to masz jeszcze 2 gary do jechania :biggrin:

 

A tak na serio, to albo jedziesz na 4 garkach albo w ogóle. Tu mi wygląda na to,że trza wymienić uszczelkę, odkręcic górę i zobaczyc o co kaman.

 

Propo uszczelki pod głowicą, to że jest wydmuchana to nie znaczy,że będzie dymić, a tym bardziej będzie olej się pocił w tym miejscu co na zdjęciach.

moto nie dymi, tylko sprawia wrazenie jak by nie było ciśnienia myslałem ze to wina swiecy juz nawet chciałem ja brac na sylikon wysokotemp. :icon_razz: ale zauwazyłem ze przy tym garze co nie chodzi jest upaprane olejem to sobie darowałem ,lepiej dac to fachowcą :)

Edytowane przez Rad8k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz narzedzi to wykrec swiece z cylindrow, wloz palec w otwor swiecy, zakrec rozrzusznikiem i powtorz to z drugim chodzacym cylindrem.

Parcie na palec, a wlasciwie jego roznica miedzy cylindrami da ci pojecie czy chodzi o brak cisnienia w niepracujacym cylindrze, czy cos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie pali na 1 cylinder to nie jest kwestia uszczelki, dużo rzeczy może być

 

Jeśli olej dostaje się do danego gara to jak najbardziej może na niego nie chodzić albo chodzić kulawo - olej zatłuści i okopci świecę. Można to w pewnym stopniu sprawdzić - wykręcić tę świecę, sprawdzić jak wygląda, wyczyścić i wkręcić. Po tym czyszczeniu przynajmniej przez pewien czas powinien chodzić odpowiednio.

 

Pewne wnioski mogłoby też dać sprawdzenie ciśnienia sprężania.

 

Jeśli chodzi o wyciek spod głowicy na dwór - jeśli olej wyłazi na dwór to między garami albo studnią uszczelka może nie trzymać już wcale. Tak czy tak coś jest niedobrze. Też polecam zrzucić głowicę - jeśli poci się na zewnątrz to w środku jest najwyżej tylko jeszcze gorzej. Jest to inwestycja ale przynajmniej będziesz wiedział co i jak bez wnoszenia na podstawie znaków dymnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...