Daniel81 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam. Z góry proszę o wyrozumiałość. Wiem że popełniłem kilkabłędów. Podczasa regulacji rozrządu spadł mi łańcuch z koła napędzającego u dołu. Ale od początku. Nie jestem zawodowym mechanikiem. Kolega poprosił mnie o pomoc bo on nie ma czasu... Wcześniej regulowałem już zawory ale głównie w mojej VFR a tam nie ma łańcuchów... Do rzeczy. Zaznaczyłem sobie położenie łańcucha względę kół zębatych na wałkach tylnego cylindra. Wał napędowy ustawiony jest w jakimś konkretnym punkcie oznaczonym chyba F. No i pilnując aby łańcuch nie przeskoczył na dolnym napędzającym kole (blokując sobie łańcuch) Mogłem ściągać wałki, zrobić rególację o wkładać je w odpowiednim ułożeniu luzując napinacz. Tym razem jednak łańcuch przeskoczył u dołu i nie mam pojęcia jak to złożyć :banghead: Proszę o pomoc doświadczonych mechaników. Jak to ustawić w fachowy sposób? Przedni cylinder jest złożony jak trzeba. Wiem że na kołach są znaki i na wale ale jak to zrobić? Chodzi o gaźnikowe Varadero 1000 99 rok. Jeśli coś jest niejasne to pytajcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Znak F (Firing) raczej oznacza zapłon. Rozrząd ustawia się wg. znaku T (Timing). No chyba że jakaś specjalna metoda jest w Viadrach. Polecam Ci ściągnąć serwisówkę i dokładnie obejrzeć co tam jest napisane. Tekst + wyraźne rysunki/zdjęcia są wiele bardziej pomocne niż porada forumowa. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 zawsze myślałem że T to Top:D 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 zawsze myślałem że T to Top:D A ja myślałem, że to T oznacza "tutaj". :icon_razz: Żeby nie robić off-topu to polecam zajrzeć do servisówki i tam powinno być wszystko ładnie opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel81 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Serwisówka. ale chyba tylko w języku polskim.... gdzie jej szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Tu masz kolego elegancką serwisówkę: http://www.carlsalter.com/aaman/Honda_XL10...Manual%20En.pdf. Na 8-24 i 8-25 masz pokazane punkty na kołach zębatych obu cylindrów i położenie punktu T. Po ustawieniu rozrządu pamiętaj kilka razy zakręcić kołem zanim odpalisz czy nic nie blokuje silnika. Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Nie ma serwisówek w języku polskim, chyba że do Junaka. nauka języków jak widać również się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Tak jak koledzy pisali serwisówka, ale na zębatce powinieneś mieć jakieś znaki (kreski) lub na wałku przy jego końcu. Sprawa w jednym cylindrze (a z tego co rozumiem tak tu dokładnie jest) jest w miarę łatwa do ogarnięcia. Tłok w Górny martwy punkt (T - Top dead end) i wałek rozrządu ustawiasz tak, żeby krzywki były nie otwierały zaworów (zawory zamknięte). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel81 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 (edytowane) Dzięki za pomoc!!! Niestety ciężko u mnie z angielskim technicznym językiem i nie wiem czy dobrze rozumiem. Str. 8-25 Turn the crankshaft counterclockwise and align 'FT' mark on the flywheel with the index mark on the left crankcase cover. Check the timing marks ('F.I' for intake and 'F.E' for exhaust) on the front cylinder cam sprockets. If the timing marks are facing outward, turn the crankshaft counterclickwise 3/4 turn (270 ') and align the 'RT' mark with the index mark. If the timing marks are facing inward, turn..... Czyli ustawiam wał korbowy na znaku 'FT' i sprawdzam znaki na kołach zębatych przedniego cylindra. Jeśli są zwrócone na zewnątrz (na równi z płaszczyzną głowicy) to obracam wałem o 270 stopni w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara i ustawiam wał na znaku 'RT' Sprawdzam znaki na kołach zębatych tylnego cylindra i te mają być zwrócone do wewnątrz w płaszczyźnie głowicy. I to wszystko? Dalej już o składaniu reszty.... Coś jest nie tak. Moto odpaliło i to nawet na jednym tylnim cylindrze ale nie pracuje tak jak trzeba. Macie jakieś pomysły? Jeśli odpala to chyba coś jest przestawione jedynie o jeden ząbek... Może ktoś zweryfikować moje tłumaczenie manuala powyżej? Ehhh ale sobie pasztetu narobiłem Edytowane 18 Czerwca 2010 przez Daniel81 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Tlumaczenie dobre, ale o tylnym cylindrze nic nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 (edytowane) Musisz postępować tak jak na stronach 8-23, 8-24 i 8-25. Front cam sprockets i Rear cam sprockets. Trochę to skomplikowane V ustawia się trudniej niż rzędówkę. Edytowane 22 Czerwca 2010 przez pit Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel81 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Dzięki ludziska. Zwłaszcza dla Ciebie pit za podsunięcie serwisówki. Bez niej byłoby ciężko. Motocykl już złożony, pali i jeździ. Przy okazji nauczyłem się czegoś :biggrin: Jutro kumpel wpada po moto. Dzięki jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi