Skocz do zawartości

Romet Z-125- problem z pracą silnika-gaśnie


Leyek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Objaw nastąpił po powrocie mojego mlodszego brata z Częstochowy do domu. Na drugi dzien romet nie chciał odpalić ani z kopa ani z rozrusznika, a jak już odpalił to nie schodził z 4tyś obrotów i sobie sam falował az zgasł w nieoczekiwanym momencie.

 

Iskra była

paliwo było

gaźnik wyczyszczony

 

I to samo.

 

Cylinder, tłok pierścienie, zawory, wał nie wykazują najmniejszego zużycia.

Złozyłem wszystko do kupy, luzy zaworowe (tak jak piszą na forum Rometa) 0,05 ssacy i wydechowy- poskładane i odpalał z kopa ale poniżej 2tys gasł, powyżej 2 tyś bylo okej:), zawory ustawialem na 0,05-0,10 0,10-0,15 i nic. Powrocilem do pierwotnych ustawien, załozyłem nową świecę , akumulator ze swojej Kawy i odpala z rozrusznika czasami od strzała czasami cieżko, ale jak odpali to trzyma obroty 1200-1500 pochodzi z 10-50sekund i gaśnie. Jak go odpalę i pyrkocze na 1500 obr i dam gazu to zgaśnie, jeżeli zrobię to bardzo delikatnie i uda mi się wejść na obroty 2200-2500 mogę odkręcić szybko manetę do końca i jest okej wszystko. poprostu teraz nie może się przebić przez obroty 1200 do 2500 i cieżkawo odpala. Co może być? Położenie iglicy? sprawdzalem na 5 możliwych sposobów. Zawory?

 

Proszę o odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Dobra więc tak

1. Gaźnik wyczyściłem elegancko konkretnie sprężonym powietrzem-jest czyściutki.

Skład mieszanki i poziom na iglicy książkowo ( świeca ma ładniutki prawidłowy kolor)

2. Zawory sprawdzałem jeszcze raz, jeszcze raz je ustawiłem książkowo i są napewno okej.

3. Świeca nowa i stara przerwa ustawiana na różne kombinacje od 0,4 do 0,65( książkowo)

 

 

Więc:

1.Motocykl nadal cieżko zapala z rozrusznika lub wcale nie zapala.

2 Odpala z mocnego kopa.

3 Trzyma obroty 1200 ale po chwili gaśnie.

4. Ma problem z przejściem na obroty powyżej 2200-2500

5 Jak juz wejdzie powyżej 2500 to mozna gazować i chodzi okej.

6 Przejechałem się to raz się dusił w okolicach 8 tyś obr, ale przy kolejnym biegu juz było okej i później także okej.

 

Co mam zrobić? Zgupiałem już od niego. Robiłem wcześniej trudniejsze rzeczy a tutaj nie mam pomysłu;/

Edytowane przez Leyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność połączenia między cylindrem, gaźnikiem a filtrem. Może gdzieś ciągnie lewe powietrze.

Szczelność obudowy filtra powietrza i czystość filtra też mają znaczenie.

Jeśli wszystko jest szczelne to jeszcze raz wymień świecę, przewody zapłonowe, fajkę.

Jeśli to nie pomoże to będziemy myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz wsadziłem starą swiece odpala z rozrusznika , po chwili pyrkoczenia na wolnych gaśnie, dalej zamula ale powyzej 2500 chodzi miodowo.

Szczelność cylinder, kruciec, gaźnik filtr jest OKEJ.

 

Lece zmienić przewód zapłonowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Dobra więc tak

1. Gaźnik wyczyściłem elegancko konkretnie sprężonym powietrzem-jest czyściutki.

 

 

Co to znaczy sprezonym powietrzem ???

Gaznik czysci sie carbcleanerem, plynem rozpuszczajacym osad z paliwa, a dopiero potem powietrzem by wydmuchac carbcleaner.

Czy sprawdzales przejscie z otworu sruby skladu mieszanki na wolnych przez dysze wolnych do gardzieli gaznika ?

Niezbedny do tego jest carbcleaner w spray'u.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik wykąpałem w benzynie, poźniej z oleju napędowym, poźniej znów w benzynie.

Wydmuchałem wszysciutko, kanalik od składu mieszanki drożny , jak i wszystkie kanaliki które tylko widziałem, a robiłem to bardzooo dokładnie. Poskładałem i nadal to samo;/

 

 

W grę wchodzi tylko gaźnik?

 

Zmieniałem cewkę WN, kabel, swiece, fajke i jest identycznie.

 

 

A i motocykl strzela sobie powietrzem w filter jak próbuje wkrecic go powyżej tych 2500obr, wejdzie np na 2000 strzeli lekko w filter spadnie i tak kilkakrotnie aż zgaśnie lub sam go zgasze lub uda mu sie wejsc powyzej tych 2500 wtedy jest okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest chiński sprzęt i czasem książkowe regulacje zawodzą. Często potrzeba wprawnego ucha. Spróbuj wykręcać śrubę składu mieszanki co 1/4 obrotu i zobacz co będzie się działo. Jak wykręcisz o 1/4 to daj silnikowi chwilę na stabilizację pracy, jeśli nie będzie poprawy to wykręć znów o 1/4 itd. Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Dobra więc tak

 

Więc:

1.Motocykl nadal cieżko zapala z rozrusznika lub wcale nie zapala.

2 Odpala z mocnego kopa.

3 Trzyma obroty 1200 ale po chwili gaśnie.

4. Ma problem z przejściem na obroty powyżej 2200-2500

5 Jak juz wejdzie powyżej 2500 to mozna gazować i chodzi okej.

6 Przejechałem się to raz się dusił w okolicach 8 tyś obr, ale przy kolejnym biegu juz było okej i później także okej.

 

Co mam zrobić? Zgupiałem już od niego. Robiłem wcześniej trudniejsze rzeczy a tutaj nie mam pomysłu;/

 

Podane objawy wskazują na zbyt ubogą mieszankę (zwłaszcza strzały w filtr powietrza). Przede wszystkim sprawdź poziom paliwa, prawdopodobnie masz za niski co zubaża w znacznym stopniu skład mieszanki przy wyższych obrotach. Być może niedrożny jest układ wolnych obrotów. Na pewno potrzebna jest regulacja składu mieszanki. Inna możliwa przyczyna to nieszczelność między gaźnikiem i cylindrem, czyli tzw. fałszywe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej prawdopodobna przyczyna to fakt iż jest to chińczyk. Tu leży problem. :biggrin: Chińskie gaźniki są "niereformowalne". Reguły regułami, a na końcu i tak okaże się że nie chciał chodzić bo np. miał za mało powietrza w tylnym kole. :icon_mrgreen: :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to co w książce jest. Chinole na to nie reagują. Skutery najlepiej chodzą na 6-7 obr, a czasami na totalnie zakręconej śrubie. :eek: I żadne regulacje, kombinacje dysz, poziomu i iglicy nic nie dają.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...