Skocz do zawartości

YZ 250 - kolejne niewiadome.


andymotors
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ledwo ci się uporałem z wyciekiem płynu chłodniczego do cylindra, a tu znów nóż w plecy :icon_rolleyes:

Okazuje się, że moja YZ ma bardzo słabą iskrę, albo jej wręcz nie posiada... Iskara czasem jest słaba, czasem jej nie ma, czasem jest, ale tylko za pierwszym kopnięciem... Na kopa zero reakcji. Na hol również ZERO reakcji, ani jednego pierdnięcia.

Sprawdzałem po kolei cewki pod magnetem, mają odpowiednią rezystancję, impulsator również. Cewka zapłonowa też sprawna, styki czyściutkie, masa wszędzie styka, kable nie przetarte, wyłącznik OK, świeca (świece) sprawne. Pozostaje tylko moduł?

Jak sprawdzić czy jest sprawny? W serwisówce nie mogę znaleść jego parametrów, do cewki WN są, do cewek zasilających i impulsatora również, a do modułu nie ma? W serwisówce jest ciekawy zapis: "Jeśli po sprawdzeniu wszystkich komponentów nadal nie ma iskry, wymienić moduł i sprawdzić wszystko jeszcze raz" <- w wolnym tłumaczeniu. Czy jest w takim razie na forum ktoś mądrzejszy od inżynierów yamahy i wie jak sprawdzić sprawność modułu?

Pozdro, Andy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nikogo w okolicy kto by miał YZ 250, w ogóle prawie nikogo w okolicy na crossach nie mam :icon_rolleyes:

Co do wycieku to okazało się, że jednak cały czas oring pod głowicą przepuszczał, ale raczej dopiero po rozgrzaniu... Może przez tą tuleję... Ale mniejsza o to, to mam już z głowy. Teraz gnębi mnie ta elektronika. Znalazłem używany moduł za 200zł, nowy kosztuje 186$, więc około 600zł, opłaca się zatem brać ten używany? Wie ktoś jak sprawdzić czy to aby napewno moduł padł?

Fajkę zaraz sprawdzę.

 

Fajka sprawdzona i jest OK.

Powiedzcie mi co w crossach wzmacnia iskrę? Moduł? Cewka WN?

U mnie iskra jest, ale taka która nawet nie chce pierdyknąć, tylko leciutko pieści po palcach. Już nawet w jawce czeskiej miałem mocniejszą iskrę, że kopałą aż miło po łokciach :bigrazz:

Edytowane przez andymotors
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz iskrę w odpowiednim momencie to nie jest wina modułu.To cewka odpowiada, za moc iskry.

Moduł ją tylko wyzwala po sygnale z impulsatora.

Faktycznie strona krokodyla to mistrzostwo świata.Również BananvanDyk jest naszym forumowym masterem od CDI.

Napisz do nich na PW.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blabla... Cewka zapłonowa też sprawna, styki czyściutkie, masa wszędzie styka, kable nie przetarte, wyłącznik OK, świeca (świece) sprawne. Pozostaje tylko moduł? blabla...

Pozdro, Andy.

 

Jak sprawdziłeś cewkę zapłonową ? Pomiar omomierzem może doprowadzić do błędnych wniosków że wszystko jest OK. Uszkodzona cewka często przebija się WEWNĄTRZ ( tam skacze iskra na uzwojeniu ) i pomiar "na sucho" nic nie da. Moja sugestia - najpierw podstaw sprawną cewkę zapłonową. Oszczędzisz kupę nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdziłeś cewkę zapłonową ? Pomiar omomierzem może doprowadzić do błędnych wniosków że wszystko jest OK. Uszkodzona cewka często przebija się WEWNĄTRZ ( tam skacze iskra na uzwojeniu ) i pomiar "na sucho" nic nie da. Moja sugestia - najpierw podstaw sprawną cewkę zapłonową. Oszczędzisz kupę nerwów.

Właśnie sprawdzałem "na sucho" pomiar rezystancji i według tego wywnioskowałem, że niby jest OK.

onośnie cewki WN, znalazłem na allegro jakiś zamiennik, który akurat pasuje do mojego rocznika, tutaj link. Czy opłaca się brać zamiennik, czy lepiej kupić oryginalną używke?

 

 

Podpiąłem do YZ cewkę z aeroxa (na oko to samo, jedynie trochę mniejsze). YZ na tej cewce nadal ma taką samą słabiuteńka iskierkę. Nic się nie polepszyło... Czyli chyba cewka sprawna...

Był u mnie dzisiaj kuzyn elektronik, wykluczył podobnie jak ja poprzednio uszkodzenie cewek zasilających spod magneta. Stwierdził, że z modułu nie wychodzi impuls na cewkę WN.

Ale jest jeszcze jedna sprawa. Wcześniej oddałem jedną z cewek zasilających do przezwojenia. Niby wszystko ładnie, pięknie, wytwarza napięcie, ale zamiast mieć od 440 do 660 Ohmów, tak jak podaje serwisówka, ma ona tylko 160 Ohm. Czy może to przeszkadzać w wytworzeniu prawidłowej iskry? Po przewinięciu jeszcze na niej nie jeździłem. Oddałem ją do naprawy bo podczas kłopotów z płynem chłodniczym w cylindrze przy okazji zauważyłem, że ta cewka była uszkodzona, nie miała przejścia.

 

 

Aha, jeszcze jedno. Zauważyłem jeszcze, że ta słaba iskra jest tylko wtedy gdy dotykam palcem świecy i jednocześnie cylindra(masy). Nie ma jej samej z siebie, gdy dotknę świecą cylinder tak, że napewno musi mieć masę. Dziwne trochę Ale sprawdzałem i masa wszędzie jest, więc o czym to świadczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewinięta cewka powinna współgrać z CDI oraz cewką wysokiego napiecia ... obrazowo jest to tak skalkulowane ,ze energia wytwarzana w cewce ładującej napełnia kondensator (czyli nie może być zbyt duża bo przeładuje ani zbyt mała) następnie energia z kondensatora przyjmijmy że naładowanego w pełni oddawana jest do cewki WN o odpowiednim przełożeniu .... to tak jak przelewanie wody przy pomocy 3 kubków z pierwszego do drugiego i z drugiego do trzeciego ...... powinny być podobnych rozmiarów inaczej straty po drodze zbyt wielkie i efekt końcowy mizerny ..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniejsza z opornością, jakie jest napięcie wytwarzane przez stojan? Cewka WN pada bardzo bardzo rzadko, właściwie jeszcze nie spotkałem sie z takim przypadkiem. Jeśli chcesz mieć pewność to kup zwykły moduł od chińskiego skutera za 20zł z allegro , wystarczy podłączyć do niego cztery kable i okaże sie czy iskra jest prawidłowa czy taka sama. Może być jeszcze uszkodzony impulsator, może być źle wydystansowany od koła magnesowego, może po prostu być gdzieś jakies zwarcie czy brak przejścia. trochę się z tym naszarpałem gdy w moim RM zgineła iskra.

Także przede wszystkim wartość napięcia ze stojana, oczywiście prąd zmienny. Ja dla dokładośći pomiaru zakładałem wiertarkę na nakrętkę wału i kręciłem na wolnych obrotach w prawidłową stronę jednocześnie odczytując wynik na zwykłym multimetrze z Auchan.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że ma za mała oporność może świadczyć że ma za mało zwojów (albo jest nawinięta grubszym drutem co jest mało prawdopodobne )

 

a jak ma za mało zwojów bedzie wytwarzać zbyt niskie napięcie dlatego zmierz je...

 

Cewka WN pada bardzo bardzo rzadko, właściwie jeszcze nie spotkałem sie z takim przypadkiem

 

często padają :D te suche cewki od modułów CDI bardzo ,,nie lubią'' pracy z niesprawnym przebijającym przewodem WN, gaszenie przez zdejmowanie fajki z świecy i tym podobne zabawy pada wtedy uzwojenie WN, początki są dosyć dziwne, pomiar omomierzem wykazuje że cewka jest 100% sprawna, ale motocykl nieregularnie traci iskre (czasem cały dzień chodzi, a czasem gaśnie co 30min i przez następne 30 min nie chce zapalić) w końcu iskra ginie na zawsze a omomierz pokazuje przerwe w uzwojeniu WN ......

 

na stronie krokodyla masz opisane jak wykonać moduły zapłonowe w cenie 15 czy 20 zł niestety musisz być troche obcykany z elektroniką ......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc pomierzyłem napięcie miernikiem wychyłowym, robiąc rozruch wału tylko porządnym kopnięciem kickstartera, ale za każdym razem w miarę równo. Wyszły takie cuda na kiju: :biggrin:

NAPIĘCIA ZE STATORA:

- cewka źródłowa1. (przezwajana) - 15V

- cewka źródłowa2. - 4V

- impulsator - 4V

NAPIĘCIE PODAWANE Z MODUŁU NA CEWKĘ WN: - 4V

NAPIĘCIE WYCHODZĄCE Z CEWKI WN - 0,5V :icon_mrgreen:

W taki oto właśnie sposób gubi mi się iskra :bigrazz:

Ale po podłączeniu cewki WN z Aeroxa, iskra byłą równie słaba, jak na tej z YZ, ale pomiaru napięcia na niej nie zrobiłem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli 15v to najwyższy wynik to jest to o połowę za mało, co właśnie będzie skutkowało ledwo widoczną albo i brakiem iskry.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz to podaj rocznik tej yz.

 

W yz spotkasz kilka zapłonów na przestrzeni lat. Jedne z cewkami zasilającym dla wysokich i niskich obrotów. W starszych bez impulsatora, w tej samej funkcji jedna cewaka niskich obrotów roczniki 87-89. podaj rocznik będzie sprawniej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...