stbewe Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Proszę o pomoc kupiłem dr 125 z 2000 roku stan ideał ponoć miał być ale to teraz nie ważne. Bierze strasznie olej tzn po 70m km połowę ze stanu, dymi na niebiesko tzn jak gwałtownie daję gazu to dobrze widać na każdym biegu, mam pytanie co robić czy wymieniać uszczelniacze pod zaworami czy szlif cylindra jeśli szlif to jak się do tego zabrać czy to może coś innego. a jeszcze nie wspomniałem że mimo iż to nie 500 to słabizna straszna nawet jak na 125. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jak miał być w idealnym stanie skoro zostawia za sobą chmurę dymu ? Na szczęście masz tylko 1 cylinder więc koszt remontu nie będzie taki tragiczny. Na początek lektura ostatniego tematu http://forum.motocyklistow.pl/Przedluzenie...ka-t131637.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stbewe Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 no tak ale ja chcę zrobić remont tylko jak się zabrać do tego, czytałem że najpierw tłok trzeba kupić najlepiej jakiś dobry, na allegro są jakieś tajwańskie ale nie wydaję mi się żeby to było dobre ponoć kute są lepsze ale gdzie je dostać a jak bede miał tłok to dobiero z tym tłokiem i cylindrem do szlifierza? aha a te uszczelniacze pod zawory to gdzie można kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McPerry Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 dam Ci rade jak sprawdzić czy tłok z pierścieniami jest dobry czy do wymiany , podczas sprawdzania ciśnienia w cylindrze nalej troszkę oleju do cylindra jeżeli pomiar sprężania się zwiększy to znaczy że pierścienie są na pewno do wymiany ,jeżeli się ciśnienie nie podniesie to uszczelniacze prowadnicy zaworów które można kupić w larssonie Cytuj zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Robiłem w zeszłym roku taki silnik, tłok koło 110 zł, łańcuszek rozrządu 90, uszczelki nie pamiętam, szlif koło 50 - 60. Najdroższa była regeneracja głowicy w której urwał się zawór bo około 400 zł. Motocykl śmiga do dzisiaj bezproblemowo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 no tak ale ja chcę zrobić remont tylko jak się zabrać do tego, czytałem że najpierw tłok trzeba kupić najlepiej jakiś dobry, na allegro są jakieś tajwańskie ale nie wydaję mi się żeby to było dobre ponoć kute są lepsze ale gdzie je dostać a jak bede miał tłok to dobiero z tym tłokiem i cylindrem do szlifierza? aha a te uszczelniacze pod zawory to gdzie można kupić? Naczytałeś się jakiś wypocin bo po co Ci kolego tłok jeżeli nie wiesz jak wygląda dziura w której on pracuje. Może ten idealny stan odnosi się do wyglądu zewnętrznego a Ty będziesz musiał tulejować cylinder lub kupować nowy ? A uszczelniacze zaworowe to wypada kupić w serwisie jeżeli ma długo i bezawaryjnie pracować. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stbewe Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 dzięki za rady. Mam jeszcze jedno pytanie napewno nie ostatnie dzisiaj spadł mi łańcuch i zaczeła się świecić kontrolka neutral. motor jeździ ale ona na każdym biegu świeci, czy to coś poważnego czy da się to szybko nareperować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Kuty tłok sobie odpuść, zresztą jak zobaczysz cenę to Ci się odechce. Jak chcesz na pewno dobry tłok to uderzaj do serwisu Suzuki albo szukaj akcesoryjnego typu WOSSNER, WISECO itp. Musisz wiedzieć jaki masz następny wymiar naprawczy albo czy wymienia się całą tuleję. Tylko sprawdź manometrem czy to faktycznie tam siedzi problem żebyś nie rozwalał połowy silnika bez potrzeby. A czujnik to sobie najpierw obejrzyj. Może zwyczjanie nie odpuszcza, może przewód gdzieś się zwarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski_dzik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 (edytowane) ...podczas sprawdzania ciśnienia w cylindrze nalej troszkę oleju do cylindra jeżeli pomiar sprężania się zwiększy to znaczy że pierścienie są na pewno do wymiany ,jeżeli się ciśnienie nie podniesie to uszczelniacze prowadnicy zaworów które można kupić w larssonie Mam, można by powiedzieć banalne pytanie, podczas "próby olejowej", bo tak chyba niektórzy to nazywają, ile oleju należy nalać w cylinder? Czy to w 1 cyl 125, czy w V1200, 4 cyl 600? Czy za duża ilość nie poprawi szczelności na zaworach kiedy poziom oleju sięgnie i nich? Powiedz mi kolego czy na silniku nie ma wycieków? Nie pytam o pocenie ale o skraplający się lub cieknący wręcz po silniku olej. Dr 125 nie ma opinii potężnej jednostki i waży 101 kg chyba, więc jeżeli wydaje ci się, że nawet jak na 125 jest ciut słaby to nie jest to mylne wrażenie, szczególnie jeżeli moto masz dopiero od niedawna. Sprawdź ciśnienie najpierw bez oleju, poszukaj instrukcji obsługi i napraw z danymi, jak będzie kiepsko to dopiero olej ale nie za dużo. Edytowane 11 Czerwca 2010 przez boski_dzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 dam Ci rade jak sprawdzić czy tłok z pierścieniami jest dobry czy do wymiany , podczas sprawdzania ciśnienia w cylindrze nalej troszkę oleju do cylindra jeżeli pomiar sprężania się zwiększy to znaczy że pierścienie są na pewno do wymiany ,jeżeli się ciśnienie nie podniesie to uszczelniacze prowadnicy zaworów które można kupić w larssonie A od kiedy uszczelniacze maja wplyw na cisnienie sprezania? chyba ci sie pomylilo ze szczelnoscia zaworow... silnik wg mnie jest poprostu do remontu, koszty w przypadku dr sa nieduze... wez to rozbierz i zobacz co jest grane, w ciagu godziny bedziesz wiedzial w jakim co jest stanie Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Jesli dymi przy przyspieszaniu to tlok / pierscienie / cylinder sa do roboty. tak jak koledzy pisza trzeba rozebrac i pomierzyc, najlepiej w zakladzie ktory bedzie to robil. Tlok i pierscienie zakup w serwisie Suuzki, to samo z uszczelniaczami prowadnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stbewe Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jakie ciśnienie ma być w dr 125 podczas tej próby olejowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jakie ciśnienie ma być w dr 125 podczas tej próby olejowej? Takie jak podaje serwisówka. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jeśli ci to pomoże, 10 - 14 barów na ciepłym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.