xden Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 (edytowane) Witam, KTM 540 sxc to taka wersja lc4 bez wałka wyrównoważającego, wibracje są niesamowite, ktm rozkręca wszystkie śruby, jeździ na stojaku, trzeba trzymać zęby zaciśnięte, żeby szkliwa nie uszkodzić, rejestracji na postoju nie można odczytać. Kiedy silnik wejdzie na pewne obroty, to się wszystko zaczyna rozkręcać. Dlatego bawię się mocniejszym loctite, nawet śruby w zbroi musiałem nim poskręcać. Wibracje być może są efektem tego, że wpakowałem w silnik tuleję i tłok d=101 + sportowy wałek. W terenie to pół tzw. bidy. Człowiek znalazł miękkie podłoże i norma zachowana. Problem zrobił się inny: mianowicie teraz powstał problem - zrobiłem z niego supermoto. Po ostatniej przejażdzce ok 100 KM stwierdziłem brak czucia w szczęce, tyłku, karku (choć to też jest jakaś wolność - wybierasz, czy mają Cię boleć kolana, czy tyłek). Wypadły dwa nity z tłumika. Zauważyłem, że wibracje kumulują się na głowie, bo przy pewnych obrotach rozmazuje mi się pole widzenia, co stwarza zagrożenie. :biggrin: Do tego dochodzi jeszcze drgający z częstotliwością ok 5Hz kask wraz z goglami. Powypadały włókienka z żarówek z tyłu i z przodu. Nadgarstki powiększyły obwód o jakieś 3 cm. Tyle tytułem wstępu. Nie, nie przesadzam ani trochę :icon_biggrin: Nie chcę gada sprzedawać, bo go lubię. Wałka też nie dołożę, bo to wersja z kompaktowymi karterami. Ze śrubami sobie poradzę (tu dam dwie nakrętki, tam loctite). Siedzenie wymienię na "materac wodny". Pytanie - jak uwolnić od wibracji kierownicę i podnóżki? - to warunek konieczny do przeżycia. Proszę o pomoc :smile: Edytowane 24 Maja 2010 przez xden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Załóż gumowe tuleje. Ot, i wszystko. Super nie będzie, ale będzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mbk Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Załóż gumowe tuleje. Ot, i wszystko. Super nie będzie, ale będzie lepiej. a w zęby, takie ustrojstwo co bokserzy zakładają do walki :biggrin: Cytuj Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xden Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 (edytowane) Dobra, tuleje gumowe uda mi się założyć na lewy podnóżek, w przypadku prawego to niestety niemożliwe. Także będę stał na lewej nodze. Co zrobić z kierownicą? Może jakieś moto fabrycznie miało takie rozwiązanie i można podpatrzeć? Może coś można pokombinować z mocowaniem silnika? Silentblocki mają w moto prawo bytu? Edytowane 24 Maja 2010 przez xden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 KTM-y exc w wersji six days mają w mocowaniu kiery tulejki z tworzywa sztucznego, mógłbyś takie coś zaszczepić do siebie. Jezdziłem kilkoma moto bez wałka wyr. ale takich drgań jak ty mówisz nigdy nie było. Na twoim miejscu usunąłbym przyczynę tych drgań a nie za przeproszeniem wycierał dupe szkłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Co zrobić z kierownicą? żeby zmniejszyć wibracje kierownicy zakłada się ciężarki na jej końcach bo obciążone końcówki kierownicy mają większą bezwładność, poszukaj jak najcięższych proponuje też zanieść tłok do tunera który usunie z niego jak największą część materiału w celu odchudzenia i zbliżenia lub zrównania z masą oryginalnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xden Opublikowano 24 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 major: korba, tłok i łożyska na wale są nowe (15mh), zapłon dobrze ustawiony, gaźnik wyregulowany, silnik przykręcony. Nie usunę silnika. Ciężarki: montowane w serii. Tłok kuty wossnera faktycznie - spoooro cięższy niż odlew mahle, nie wiem o ile, ale kiedyś zwróciłem na to uwagę. Sądzę, że to właśnie jest przyczyną, ale tłoka nie będę odchudzał, szkoda psuć i tak kiepską żywotność silnika. Mam pytanie co do mocowania kierownicy: Dolne mocowanie kiery to jeden odlew z półką, dlatego nie bardzo mam pomysł jak tam amortyzacje wstawić, żeby nie miała wpływu na bezpieczeństwo. Może moje przełożenia 13/48 mają jakiś wpływ? Ktoś pisał, że 16/40 w magiczny sposob redukuje wibracje (w przeciwienstwie do 16/44). Jestem raczej do tego sceptycznie nastawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Najpierw ustaw rozrząd i zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Ale bez wałka takich wibracji raczej nie usuniesz. Robiłem sportowy silnik (450 4T typowo pod zawody), co z tego, że był jednym z najmocniejszych w klasie, jak właśnie po pozbawieniu wałka nie można się było o niego oprzeć tak wibrował i się rozkręcał CAŁY !! Także inne rzeczy to moim zdaniem półśrodki, generalnie te wałki mają w tych silnikach swoje miejsca, jednak samo ich poprawia osiągi ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 (edytowane) Kolega dysponuje adventure 640, i twierdzi, że ma podobne wibracje. Nie jest w stanie powiedzieć czy to wersja z wałkiem czy bez??? Moto 40tys. przebiegu nie zna historii więc nie wie czy coś było zmieniane. Edytowane 25 Maja 2010 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 640 ma na pewno walek wyr..Xden a moze jak ci korbe robili , to zle wal wycentrowali ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Do kierownicy polecam silentbloki podobne do tych które mam w HD. A prosiak ostro mi się trzęsie, silnik V2 bez wałków, na szczęście elastycznie mocowany w ramie więc na wolnych obrotach widać jak całą jednostka (silnik i skrzynia osobno, połączone obudowami sprzęgła) waha się przód-tył ok.2cm. Stojąc na światłach muszę trzymać przedni hebel co by klocki hamulcowe mi nie dzwoniły od wibracji a w lusterkach obraz mam czysty i nie zakłócony bo kiera jest na takich blokach. http://allegro.pl/item1040841741_stabiliza...icy_harley.html Wbijasz to w półkę a w środek montujesz riser`y kierownicy i powinno być git. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xden Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Tyle, że konstrukcja mojej półki jest niemal identyczna jak ta tutaj : http://img139.imageshack.us/img139/444/1023649807.jpg (jeden odlew). Co by z tym wyrzeźbić? Przecież nie utnę tych mocowań i dziur nie wywiercę... Chyba, że :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Silentbloki jako podwyżki możesz tutaj zastosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 (edytowane) Z kierą na tej pólce i tak nic nei zrobisz. W ogóle nic specjalnie nie zrobisz :biggrin: Znam wibracje LC4 bez wałka i poradzić mogę jedynie zakup czegoś mocniejszego niż paracetamol czy inny środek likwidujący doznania bólowe, ewentualnie skontaktuj sie z przłożoną żeńskiego klasztoru czy aby nie są siostry zainteresowane LC4 bez wałka, na dobrej wibracji :biggrin: Edytowane 26 Maja 2010 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.