Skocz do zawartości

WOJNA!!! Wibracje KTM LC4 - bez wałka...


xden
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, KTM 540 sxc to taka wersja lc4 bez wałka wyrównoważającego, wibracje są niesamowite,

ktm rozkręca wszystkie śruby, jeździ na stojaku, trzeba trzymać zęby zaciśnięte, żeby szkliwa nie uszkodzić, rejestracji na postoju nie można odczytać.

Kiedy silnik wejdzie na pewne obroty, to się wszystko zaczyna rozkręcać.

Dlatego bawię się mocniejszym loctite, nawet śruby w zbroi musiałem nim poskręcać.

 

Wibracje być może są efektem tego, że wpakowałem w silnik tuleję i tłok d=101 + sportowy wałek.

W terenie to pół tzw. bidy. Człowiek znalazł miękkie podłoże i norma zachowana.

Problem zrobił się inny: mianowicie teraz powstał problem - zrobiłem z niego supermoto.

Po ostatniej przejażdzce ok 100 KM stwierdziłem brak czucia w szczęce, tyłku, karku (choć to też jest jakaś wolność - wybierasz, czy mają Cię boleć kolana, czy tyłek). Wypadły dwa nity z tłumika.

Zauważyłem, że wibracje kumulują się na głowie, bo przy pewnych obrotach rozmazuje mi się pole widzenia, co stwarza zagrożenie. :biggrin:

Do tego dochodzi jeszcze drgający z częstotliwością ok 5Hz kask wraz z goglami.

Powypadały włókienka z żarówek z tyłu i z przodu. Nadgarstki powiększyły obwód o jakieś 3 cm.

 

Tyle tytułem wstępu. Nie, nie przesadzam ani trochę :icon_biggrin:

 

Nie chcę gada sprzedawać, bo go lubię. Wałka też nie dołożę, bo to wersja z kompaktowymi karterami.

Ze śrubami sobie poradzę (tu dam dwie nakrętki, tam loctite). Siedzenie wymienię na "materac wodny". Pytanie - jak uwolnić od wibracji kierownicę i podnóżki? - to warunek konieczny do przeżycia.

 

Proszę o pomoc :smile:

Edytowane przez xden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż gumowe tuleje. Ot, i wszystko. Super nie będzie, ale będzie lepiej.

 

a w zęby, takie ustrojstwo co bokserzy zakładają do walki :biggrin:

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, tuleje gumowe uda mi się założyć na lewy podnóżek, w przypadku prawego to niestety niemożliwe. Także będę stał na lewej nodze. Co zrobić z kierownicą? Może jakieś moto fabrycznie miało takie rozwiązanie i można podpatrzeć? Może coś można pokombinować z mocowaniem silnika?

 

Silentblocki mają w moto prawo bytu?

Edytowane przez xden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM-y exc w wersji six days mają w mocowaniu kiery tulejki z tworzywa sztucznego, mógłbyś takie coś zaszczepić do siebie. Jezdziłem kilkoma moto bez wałka wyr. ale takich drgań jak ty mówisz nigdy nie było. Na twoim miejscu usunąłbym przyczynę tych drgań a nie za przeproszeniem wycierał dupe szkłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić z kierownicą?
żeby zmniejszyć wibracje kierownicy zakłada się ciężarki na jej końcach bo obciążone końcówki kierownicy mają większą bezwładność, poszukaj jak najcięższych

 

proponuje też zanieść tłok do tunera który usunie z niego jak największą część materiału w celu odchudzenia i zbliżenia lub zrównania z masą oryginalnego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major: korba, tłok i łożyska na wale są nowe (15mh),

zapłon dobrze ustawiony, gaźnik wyregulowany, silnik przykręcony. Nie usunę silnika.

 

Ciężarki: montowane w serii.

 

Tłok kuty wossnera faktycznie - spoooro cięższy niż odlew mahle, nie wiem o ile, ale kiedyś zwróciłem na to uwagę. Sądzę, że to właśnie jest przyczyną, ale tłoka nie będę odchudzał, szkoda psuć i tak kiepską żywotność silnika.

 

Mam pytanie co do mocowania kierownicy:

Dolne mocowanie kiery to jeden odlew z półką, dlatego nie bardzo mam pomysł jak tam amortyzacje wstawić, żeby nie miała wpływu na bezpieczeństwo.

 

Może moje przełożenia 13/48 mają jakiś wpływ? Ktoś pisał, że 16/40 w magiczny sposob redukuje wibracje (w przeciwienstwie do 16/44). Jestem raczej do tego sceptycznie nastawiony.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez wałka takich wibracji raczej nie usuniesz. Robiłem sportowy silnik (450 4T typowo pod zawody), co z tego, że był jednym z najmocniejszych w klasie, jak właśnie po pozbawieniu wałka nie można się było o niego oprzeć tak wibrował i się rozkręcał CAŁY !! Także inne rzeczy to moim zdaniem półśrodki, generalnie te wałki mają w tych silnikach swoje miejsca, jednak samo ich poprawia osiągi ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dysponuje adventure 640, i twierdzi, że ma podobne wibracje.

Nie jest w stanie powiedzieć czy to wersja z wałkiem czy bez???

Moto 40tys. przebiegu nie zna historii więc nie wie czy coś było zmieniane.

Edytowane przez pit

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

640 ma na pewno walek wyr..Xden a moze jak ci korbe robili , to zle wal wycentrowali ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kierownicy polecam silentbloki podobne do tych które mam w HD. A prosiak ostro mi się trzęsie, silnik V2 bez wałków, na szczęście elastycznie mocowany w ramie więc na wolnych obrotach widać jak całą jednostka (silnik i skrzynia osobno, połączone obudowami sprzęgła) waha się przód-tył ok.2cm. Stojąc na światłach muszę trzymać przedni hebel co by klocki hamulcowe mi nie dzwoniły od wibracji a w lusterkach obraz mam czysty i nie zakłócony bo kiera jest na takich blokach.

http://allegro.pl/item1040841741_stabiliza...icy_harley.html

Wbijasz to w półkę a w środek montujesz riser`y kierownicy i powinno być git.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kierą na tej pólce i tak nic nei zrobisz. W ogóle nic specjalnie nie zrobisz :biggrin:

Znam wibracje LC4 bez wałka i poradzić mogę jedynie zakup czegoś mocniejszego niż paracetamol czy inny środek likwidujący doznania bólowe, ewentualnie skontaktuj sie z przłożoną żeńskiego klasztoru czy aby nie są siostry zainteresowane LC4 bez wałka, na dobrej wibracji :biggrin:

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...