Skocz do zawartości

Opony sportowo turystyczne


Rekomendowane odpowiedzi

Swierzy test opon sportowo turystycznych z dnia 14. 05. 2010 Zrodlo Motorrad nr. 11

 

7 Bandit 1250 S obutych w

 

1. Avon Storm 2 Ultra

2. Bridgestone B 02

3. Continental Road Attack 2

4. Dunlop Roadsmart

5. Metzeler Z6 Interact

6. Michelin Pilot Road 2

7. Pirelli Angel ST

 

Zachowanie poza terenam zabudowanym ( nie autostrada ) NOWE

 

1. Road Attack 134 p.

2. Dunlop Roadsmart 130 p.

3. Angel ST 128 p.

4. Pilot Road 124 p

4. BT 023 124 p.

5. Z6 119 p.

6. Avon 117 p.

 

Zuzycie

 

1. Avon

2. Bridgestone

3. Pirelli

4. Michelin

5. Metzeler

6. Dunlop

7. Continental

 

Zachowanie na mokrym

 

1. Pilot Road 2 90 p.

2. Roadsmart 81 p.

3. Angel ST 79 p.

4. Road Attack 2 77 p.

5. BT 023 77 p.

6. Z6 Interact 75 p.

7. Storm 2 Ultra 62 p.

 

Zachowanie poza terenam zabudowanym ( nie autostrada ) po 4500 km

 

1. Road Attack 128 p.

2. Angel ST 125 p.

3. BT 023 p.

4. Pilot Road 2 120 p.

5. Roadsmart 118 p.

6. Storm 2 Ultra4

7. Z6 Interact

 

Podsumowanie

 

Dwaj zwyciezcy

 

Michelin Pilot Road 2 429 p. Zachlannosc na zakrety nalezy do gustow i powinna byc uwzgledniona przy zakupie.

Pirelli Angel ST 429 p. Opona ktora potrafi wszystko dobrze, wysoka stalosc ( poziom ) we wszystkich rozdzialach testu.

 

3. Bridgestone BT 023 419 p. “ wywazona “ opona na trasy z niskim wspolczynnikiem zuzywalnosci i proporcjonalnym grippem na mokrym.

4. Continental Road Attack 2 414 p. Na trasie jest w swoim zywiole, zacheca do przrezucania na winklach, niestety za duze zuzycie.

5. Dunlop Roadsmart 406 p. Jaako nowa opona przekonuje nawet na mokrej jezdni, duze zuzycie ze zlymi wlasnosciami jezdnymi psuje cala linie.

6. Metzeler Z6 Interact 396 p. Przez wszystkie rozdzialy slaba, Update starej Z6 nic nie wniosl, dobrze, ze nastepca jest jeszcze w

„ dzieciecych butach “

7. Avon Storm 2 Ultra 394 p. Opona o najdluzszej zywotnosci, przekonuje do siebie na suchym, poprzez lekkosc skladania sie w zakrety, niestety na sliskiej przeleczy jest ostatnim wyborem.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szczerze napisawszy dziwi mnie taka ocena PR2.

Na sucho trzeba je długo rozgrzewać a i tak w bardzo mocnym pochyleniu lubi sobie koło uciec. Przy hamowaniu awaryjnym nie można polegać na tej oponie. Do tego ma płaski profil i ciężko rzuca się nimi po zakrętach.

Na mokrym też nie ma jakiejś rewelacji, choć już tu nie jest tak źle.

Do tego ta cena...

Strach sprawdzać zachowanie opon, które dostały niższe oceny.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc dziwi mnie taka opinia, tym bardziej że praktycznie każdy użytkownik chwali PR2. Zakładam, że taki podstawowy czynnik jak ciśnienie masz ok, może w takim razie zbyt ekstremalnie używasz tych, jednak sportowo-turystycznych a nie sportowych opon. Sam nie testowałem od dawna żadnych opon ST, bo zawsze zakładam typowe sporty, ciekawe jakie miałbym odczucia przy mojej niedelikatnej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że Metzelerki tak kiepsko ocenili? Chociaż to Z6 Interact. Trochę sie dziwię, bo czytałem w miesięczniku Motocykl (Maj 2010) relację z prezentacji nowych opon Metzelera Sportec M5 Interact, i niewyobrażalnie piali z zachwytu nad nią, a tu proszę, Z6 i wypada tak kiepsko. Czyli że jedna firma potrafi wyprodukować tak dobrą oponę i jednocześnie drugą tak kiepską? A może jeden z tych testów jest trefny, albo nie mam zileonego pojęcia o serii opon Z Metzelera? Albo Metzeler faktycznie produkował dotąd gówniane opony, a M5 zczyna właśnie nową erę?

 

A co wy myślicie o Metzelerkach? Ciekawe czy te nowe M5 można już kupić w Polsce, czy ktoś je może już gdzieś widział? Może już ktoś jeździł i ma własne zdanie, to nich powie, bo dziennikarze mogą czasami pisać różne rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc dziwi mnie taka opinia, tym bardziej że praktycznie każdy użytkownik chwali PR2. Zakładam, że taki podstawowy czynnik jak ciśnienie masz ok, może w takim razie zbyt ekstremalnie używasz tych, jednak sportowo-turystycznych a nie sportowych opon. Sam nie testowałem od dawna żadnych opon ST, bo zawsze zakładam typowe sporty, ciekawe jakie miałbym odczucia przy mojej niedelikatnej jeździe...

Może faktycznie zbyt mocno je używam, z ciśnieniem, fakt, faktem trzeba pokombinować tak żeby moto nie waliło się w zakręty ani żeby nie były niekomfortowe i zbyt mocno sie nie ślizgały, w sumie okolice fabrycznych zaleceń ze wskazaniem na mniej. Jedno trzeba im przyznać - są bardzo mocno trwałe.

Najbardziej boli, że trzeba odczuwalnie więcej dać siły do skręcania niż na sportach.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że Metzelerki tak kiepsko ocenili? Chociaż to Z6 Interact. Trochę sie dziwię, bo czytałem w miesięczniku Motocykl (Maj 2010) relację z prezentacji nowych opon Metzelera Sportec M5 Interact, i niewyobrażalnie piali z zachwytu nad nią, a tu proszę, Z6 i wypada tak kiepsko. Czyli że jedna firma potrafi wyprodukować tak dobrą oponę i jednocześnie drugą tak kiepską? A może jeden z tych testów jest trefny, albo nie mam zileonego pojęcia o serii opon Z Metzelera? Albo Metzeler faktycznie produkował dotąd gówniane opony, a M5 zczyna właśnie nową erę?

 

Zwroc moze uwage na symbolike ! "Z" to nie "M" ! W zeszlym roku stara Z6 bila na leb wlasciwie wszystko, Z6 Interact to opona nowa ktora jak zaznaczono jest jeszcze w dzieciecych butach lub inaczej ma choroby wieku dzieciecego.. Seria " M " jak do tej pozy byla dobra, za tydzien wstawie test opon sportowych wiec sie zobaczy :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem dlaczego tak nisko ocenili Z6. Zawsze uzywalem pirelek diablo corsa (różnych) i bylem z nich bardzo zadowolony ale tylna guma konczyla sie po 4,5-5 kkm. Na ten sezonzalozylem z6 z racji dalekiego wakacyjnego wypadu. Pojechalem w zeszla niedziele na winkle na slowacje (słynne winkle Vernar) przetestowac te gumy i ku mojemu zdziwieniu tyl zamykam bez problemu i zchodze na kolano. Gumy oczwiscie byly cieplutkie i jezdzone bylo na suchej nawierzchni. Szczerze polecam te oponki osobom, które chca zrobic przyzwoity przebieg na oponach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś z was orientuje się czy warto dopłacić do Pirelli Angel ST/ Michelin Pilot Road 2 (~1050zł) czy wystarczą Pirelli Diablo strada za 700zł?

Opony do CBF 500, więc głównie chodzi mi o dłuższą żywotność niż sportowe właściwości. Nie znalazłem nigdzie info odnoście żywotności Diablo Strady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angel ST to następca Diablo Strady. Żywotność będzie mniej więcej taka sama w każdym z tych 3 modeli. Z tym że Pilot Road jest 2 składnikowa i bezkonkurencyjna na deszczu w tym segmencie. Jak znajdziesz Strade w swojej rozmiarówce to się nie zastanawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli Angel założyłm w zeszłym sezonie kumpel do swojej R6. Tak, tak, ja też wiem, że to dziwny wybór :bigrazz: Bardzo długo się nagrzewają, przyczepność średnia, sam kilka razy widziałem jak ładnie tańczy na dohamowaniu i wyjściach. Także laczki może i dobre, ale bez zbytnich ambicji sportowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

czy wystarczą Pirelli Diablo strada za 700zł?

Opony do CBF 500, więc głównie chodzi mi o dłuższą żywotność niż sportowe właściwości. Nie znalazłem nigdzie info odnoście żywotności Diablo Strady.

 

Diablo strade mozesz kupic teraz w dobrej cenie bo juz ich nie produkuja - koles na duzym motocyklu ZZR1200 zrobil na nich pon 20kkm wiec Ty na CBF zrobisz 2x tyle...

Osobiscie tez bym je zalozyl ale maja nieladny wzor bieznika :)

 

 

Czesc

Ja jeszcze slowko o oponkach - obecnie jezdze na RoadSmartach jako "nastepcach" bardzo mi odpowiadajacych D208 (tylko szybko odchodzily ostatni zestaw ~4kkm :). Rzekomo miala byc to opona dwuskladnikowa a wyglada mi na to ze po prostu ma duzo "miecha" do jazdy na wprost. Opona dziwnie zachowujaca sie przy niedopompowaniu/niedogrzaniu - tak jak to na poczatku na torze ale potem cud, mniud i orzeszki...

Dwie sesje na Lublinie nie zrobily na nich wiekszego wrazenia a po 2,5kkm na razie nie widac sladow zuzycia. Dodam ze uzywane sa w duzej V-ce gdzie hamowanie silnikiem ma duze znaczenie i potrafi zerwac przyczepnosc. Zobaczymy co bedzie dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamówiłem komplet Dunlop Roadsmart i po przeczytaniu tego testu zaczynam się zastanawiać czy to dobry wybór :icon_rolleyes:

Cena za komplet to 949zł. Opony, które wygrały test są znacznie droższe :icon_rolleyes:

 

Najdziwniejsze jest to, że jeszcze w zeszłorocznych testach Roadsmarty były oceniane bardzo wysoko. W tym roku mówi się, że są co najwyżej przeciętnymi oponami. To trochę dziwne. Wygląda jakby komuś zależało na napędzeniu sprzedaży nowych modeli opon... no ale nie doszukujmy się teorii spiskowych.

 

Chciałem zamówić Pirelli Diablo Strada ale nie było już oponki w rozmiarze 160/60 do mojego motorka. W jednym ze sklepów znalazłem.. no ale już bez promocji i cena wyniosłaby prawie tyle samo, co za nowsze modele :icon_rolleyes:

 

Mam nadzieję, że pomimo wysokiego stopnia zużycia (według tego testu) oponka przetrwa przynajmniej kilkanaście tys. km :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zanim kupiłem obecną oponę na tył to szukałem też Avon'ów i trudno je kupić przez Allgro a w sklepach są chyba tylko na zamówienie. W każdym razie moja SAVA MC25 z opisu jest oponą podobną i jeśli w rzeczywistości są tak samo podobne to szczerze odradzam tanie marki. Opona jest tak śliska na mokrym, że moja ćwiartka potrafi zerwać przyczepność na 2 i 3 biegu z zaciągnięcia manetki przy wyższych obrotach. Na fabrycznej IRC (też mało znana marka i ograniczona oferta) takich rzeczy nie było ale i tak dało się wyczuć w którym miejscu opona była tańsza od innych Dunlopów czy Pirellek.

 

Wg firmy Sava w ich mail'u zwrotnym dowiedziałem się, że używam opon zbyt sportowo i właściwe są MC50 ale to jak się opona zachowuje to wg mnie słabe materiały. Po 5tyś km ledwo co się zużyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...