Skocz do zawartości

Opona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich kolegów nie zabieram głosu lecz czytuje (drugi sezon) mam problem z przednim zawieszeniem nie wiem czy fachowo określiłem problem ,ząbkuje mi oponę z góry dziękuję za pomoc http://forum.motocyklistow.pl/style_images...icons/icon1.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypadaloby podac rodzaj motocykla oraz opony.

W przypadku niektorych opon zabkowanie na bokach jest do nieunikniecia.Bardzo duzo Dunlopow bylo zarazonymi ta choroba,szczegolnie te o charakterze turystyczno-sportowym jak D205 czy tez D220.

 

Czesto dana kombinacja opony oraz motocykla konczy sie nieuniknionym zabkowaniem.

Oczywiscie nalezy sprawdzac cisnienie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ząbkowanie nie zawsze jest spowodowane złym stanem zawiechy.Mam pa przodzie Danlopa Arrowmaxa przejechane na niej ok 5k km i wygłąda fatalnie. A mam progreski i olej 15w wiec myslę ze to nie zawieszka jest zawsze winna. A zawieszka ma ok 10k km mam małego bandziorka i jak go nabyłem to wawiecha była do d..y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam ze tez zauważyłem to w Dunlopach. Miałem takie cuś jeszcze w jajku.Opona miała przebieg z 7,5 tys, dokręciłem gdzieś na 8 i poszła na śmieci. Po założeniu Bidgesone'a ten problem nie powrócił (po 2 klockach furka się wzięła i zgruzowała na amen), ale znowu straszny kołek był z tej opony -- dawne czasy.

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam Dunlopy D207E po 10 tyś.km. i wyraźnie widać ząbkowanie z przodu i trochę z tyłu.

Razem z wymianą opon, wymieniłem łożyska w kołach i główce ramy, a także wyczyściłem

przednie zawieszenie ze szlamów, złożyłem na nowych uszczelniaczach i zalałem prawidłową ilość oleju 10(średni motul).

Po około 5tyś.km. sprawdzałem ilość oleju w lagach i okazało się że w jednej ubyło 40ml

a w drugiej 30ml. Może to spowodowało wyząbkowanie?

Potem sprawdzałem po 3tyś.km. i ilość oleju była ok.

W tej chwili na takich oponkach moto strasznie opornie skręca np. powrót na swój pas

po wyprzedzaniu jest mocno utrudniony, w porównaniu z tym co było gdy opony były w dobrym stanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po około 5tyś.km. sprawdzałem ilość oleju w lagach i okazało się że w jednej ubyło 40ml

a w drugiej 30ml. Może to spowodowało wyząbkowanie?

Potem sprawdzałem po 3tyś.km. i ilość oleju była ok.

Olej zniknął i się nagle nie wiadomo skąd pojawił :icon_mrgreen: ?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście po tych 5 tyś uzupełniłem olej. :laugh:

 

Podczas sprawdzania przy 5tyś.km naturalnie uzupełniłem poziom oleju.

Uszczelniacze mam nówki i zastanowiło mnie, czy rozbite na lagach owady,

mogą powodować ubywanie oleju?

Inna rzecz to to że do tych 5 tyś ustawiałem zawieszenie bardzo miękko dla wygody.

Może to jest powodem ząbkowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...