Skocz do zawartości

Znoszenie w lewo.. powód?


jaquzie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

:evil:

 

Czołem.

 

Poruszam się FZ1 z 2006 roku.

http://www.bikepics.com/pictures/1943968/

 

ostatnio mam wrażenie, że po puszczeniu kiery znosi mi moto w lewo..

myślałem początkowo, że to wiatr (nawet :icon_twisted: )potem.. może kufer, ale wcześniej z kufrem takiego wrażenia nie miałem..

może ciśnienie opon.. no też nie, 2.5 przód, 2.9 tył - idealnie z manualem, zresztą jak zawsze..

 

a może to kwestia nowego wydechu? wcześniej było ok (tzn. przed zimą, gdy odebrałem moto od znajomego fachowca po przygotowaniu do sezonu: zmiana opon, napędu, płynów, stalowy oplot etc.)

po zimie zdjąłem oryginał wydech (ciężki jak diabli) i założyłem blueflame'a lżejszego dość znacznie.. czyżby zmienił się środek ciężkości? to możliwe?...

 

coś poczytałem i:

 

Motocykl ściąga na jedna stronę:

1. Krzywa oś

2. Krzywa rama

3. Zużyte lub uszkodzone łożysko

4. Zużyte lub uszkodzone łożysko wahacza

5. Uszkodzone łożyska główki ramy

6. Uszkodzenie wahacza

7. Niepoprawne zamontowanie kół

8. Przednie i tylne koło nie są w jednej linii

9. Lagi przedniego zawieszenia niepoprawnie zamontowane w półkach

10. Uszkodzona opona

 

Punkty 1-4 bym raczej wykluczał (moto nie było walnięte etc). Punkt 5 w sumie do sprawdzenia. Punkt 6 do wykluczenia. Punkt 7,8,9 sprawdził mi znajomek ostatnio - wyregulowane idealnie (zostały płyny w lagach[?]). Punkt 10 odpada, bo założone nowe oponki..

 

oraz:

Opona moze miac taki wplyw. Jesli moto dlugo stalo na kolach w jednym miejscu mogla sie wyplaszczyc. Poza tym opona mogla sie nierowno wytrzec i teraz kolo jest niewywazone.

Może problem tkwi więc w wyważeniu opon?

 

Moje 3 typy więc: łożysko główki ramy, wyważenie opon, płyny w lagach (?)

 

Wkurza mnie to, bo dobry motocykl (przy prędkości ponad 30km/h) nie może sam z siebie skręcać. zdarzało mi się, że puszczałem kierownicę aby dwoma rękoma zapiąć kurtkę, a motor jechał jak trzeba. Musi być jakaś przyczyna jeżeli motocykl zachowuje się tak jak teraz... tylko jaka kuźwa?

 

Jak to znajomy napisał na forum pewnym:

"Nikt tu nie mówi aby puścić kierę i założyć sobie ręce i jeszcze do tego fajeczkę w zęby włożyć.

Lecz po puszczeniu kierownicy i trzymaniu rąk powiedzmy nad nią, motocykl bezapelacyjnie powinien jechać prosto i nie ma się co sugerować że z jednej strony np duże cygaro jest. Jeżeli nie jedzie prosto trzeba szukać przyczyny aż do skutku".

 

kurde...to przecież nie mój wymysł, bo.. kiedyś było ok...

szlag mnie już trafia :banghead:

 

pomysły? :notworthy:

Edytowane przez jaquzie

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łożycho główki ramy, czy nie masz luzów na wachaczu, i czy łańcuch jest dobrze naciągnięty (równe koło) zamiast gdybać :P

Hamulec zakładam że nie hamuje non stop ;O

 

Co do kół to może, ale wątpię. Rozpędź się gdzieś na autostradzie do 200 ( :D ) i zobaczy czy nie bije (wiem, głupie)

Olej w lagach kiedy wymieniany? Może już tam jest kisiel

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
po zimie zdjąłem oryginał wydech (ciężki jak diabli) i założyłem blueflame'a lżejszego dość znacznie.. czyżby zmienił się środek ciężkości? to możliwe?...

Kompletnie niemożliwe.

A jak dla mnie to masz do wymiany łożysko główki ramy.

Uwielbiam naprawiać motocykle w Internecie :icon_twisted:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy odebrałem moto od znajomego fachowca po przygotowaniu do sezonu: zmiana opon, napędu, płynów, stalowy oplot etc.)

A znajomy zawodowy snajper i ustawił tylne koło na oko po wymianie napędu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znajomy zawodowy snajper i ustawił tylne koło na oko po wymianie napędu.

 

odpada. znajomek może snajper, ale raczej stuntowy snajper/mechaniczor.. http://stunt-ex.pl/

 

Dzięki panowie za te pierwsze uwagi. Po koleji trzeba się temu przyglądać, bo kurde nie ma rzeczy nie do zrobienia..

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli przedtem bylo dobrze, a po serwisie sie popsulo to trzeba sprawdzic to ustawienie kol wzgledem siebie.

Nawet nie snajper moze sie pomylic, czy nie miec dobrego dnia.

Dominik, mysle ze lozysko glowki ramy dalo by sie we znaki caly czas, albo przesadna "sztywnoscia" moto, albo za duzym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś z rana usłyszałem z lekka przednie hamulce/klocki (czasem zdarza się im zapiszczeć).

nie miałem czasu tego sprawdzić.. nuż coś trze rzeczywiście za bardzo..

 

trochę offtop. nie macie jakiegoś znajomego w Łodzi porządnego, co by się przejechał i zerknął? może popadam w paranoje ;)

Edytowane przez jaquzie

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpada. znajomek może snajper, ale raczej stuntowy snajper/mechaniczor.. http://stunt-ex.pl/

 

NIE wchodźcie na tą strone.Ma KONIA TROJAŃSKIEGO.

Jest zawiruszona.

Możesz o tym koledze powiedzieć, że ktoś mu stronę spenetrował.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, dałem znać znajomkowi, faktycznie w dziale galeria coś pokazuje...

 

odnośnie problemu, dziś jeździłem z plecakiem i.. to samo.

 

w czwartek (do soboty) moto trafi w ręce znajomego na dokładne oględziny.

co chcę by sprawdził to:

- łożysko główki ramy

- ustawienie kół, +ich wyważenie (+ łańcuch)

- płyny w lagach

- hamulce/klocki hamulcowe (czy coś jest w tym piszczeniu/tarciu, co może mieć wpływ)

 

dam znać co wyszło.

 

jak macie jeszcze jakieś pomysły, co można dokładniej zerknąć, nadal będę wdzięczny za info.

Edytowane przez jaquzie

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie pokręciłem dziś kołami (nie ma to jak centralka) :bigrazz:

 

tylne raczej ok (tarcza nie ociera o klocki, jedyne obciążenie przy kręceniu to oczywiste rzeczy jak łańcuch etc.)

z przednim już jest raczej gorzej.. przy kręceniu wyraźnie słychać i czuć tarcie klocków o tarczę, po zakręceniu koło nie wykonuje nawet pełnego obrotu.

 

jak dla mnie, może być to ewindentną przyczyną. tylko czy to by było aż tak proste ?

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, postępy w sprawdzaniu...

- łożysko główki ramy - żadnych luzów, 0, nul, nic.. odrzucam tę możliwość (poza tym, gdyby to było łożysko, telepało by mnie na obie strony..)

- ustawienie kół - ustawione idelanie, nie da się inaczej.., +ich wyważenie - wyważone zostały dynamicznie(+ łańcuch - naciąg/reszta ok)...

- płyny w lagach - wymienione na nowe, faktycznie czas był najwyższy..

- hamulce/klocki hamulcowe (czy coś jest w tym piszczeniu/tarciu, co może mieć wpływ).. - wyczyszczone zaciski, nadal obciera i leciutko piszczy, dlatego, że klocki są prawie nowe, więc uznaję to za standard..

 

niestety nadal objaw znoszenia (czy raczej przechylania się) w lewo został :banghead:

 

jutro z rana zakładam stary oryginalny (i b. ciężki) wydech.

kuźwa, wykluczam już najmniej prawdopodobne przyczyny... :banghead:

 

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie ma znaczenia prędkość.. i wolniej i szybciej, tak czy tak znosi/przechyla..

 

jutro z rana zakładam stary oryginalny (i b. ciężki) wydech.

kuźwa, wykluczam już najmniej prawdopodobne przyczyny... :banghead:

 

No i rezultat..chyba zmienię Wasz światopogląd.. :banghead:

Zmieniłem wydech na oryginalny (b.ciężki w porównaniu do blueflame'a) i odnotowałem bardzo znaczną poprawę.. w zasadzie jest już praktycznie ok..

(Problem w tym, że muszę jeździć teraz na oryginalnym wydechu :icon_evil:, lub na sportowym z przechylaniem w lewo.. i tak źle i tak nie dobrze :icon_evil: )

 

Została jedna rzecz, po wyważeniu dynamicznym kół, kiera wpada w lekkie shimmy.. z czego wnioskuję, że wyważenie dynamiczne jest do bani, gdy porównywać je do wyważenia statycznego znajomka, które pewnie zrobię jeszcze raz (bo okazuje się najlepsze :bigrazz: ).

 

I co? macie jakieś pomysł na te moje wydechy/przechyły ? :banghead:

Edytowane przez jaquzie

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...