jaquzie Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) :evil: Czołem. Poruszam się FZ1 z 2006 roku. http://www.bikepics.com/pictures/1943968/ ostatnio mam wrażenie, że po puszczeniu kiery znosi mi moto w lewo.. myślałem początkowo, że to wiatr (nawet :icon_twisted: )potem.. może kufer, ale wcześniej z kufrem takiego wrażenia nie miałem.. może ciśnienie opon.. no też nie, 2.5 przód, 2.9 tył - idealnie z manualem, zresztą jak zawsze.. a może to kwestia nowego wydechu? wcześniej było ok (tzn. przed zimą, gdy odebrałem moto od znajomego fachowca po przygotowaniu do sezonu: zmiana opon, napędu, płynów, stalowy oplot etc.) po zimie zdjąłem oryginał wydech (ciężki jak diabli) i założyłem blueflame'a lżejszego dość znacznie.. czyżby zmienił się środek ciężkości? to możliwe?... coś poczytałem i: Motocykl ściąga na jedna stronę: 1. Krzywa oś 2. Krzywa rama 3. Zużyte lub uszkodzone łożysko 4. Zużyte lub uszkodzone łożysko wahacza 5. Uszkodzone łożyska główki ramy 6. Uszkodzenie wahacza 7. Niepoprawne zamontowanie kół 8. Przednie i tylne koło nie są w jednej linii 9. Lagi przedniego zawieszenia niepoprawnie zamontowane w półkach 10. Uszkodzona opona Punkty 1-4 bym raczej wykluczał (moto nie było walnięte etc). Punkt 5 w sumie do sprawdzenia. Punkt 6 do wykluczenia. Punkt 7,8,9 sprawdził mi znajomek ostatnio - wyregulowane idealnie (zostały płyny w lagach[?]). Punkt 10 odpada, bo założone nowe oponki.. oraz: Opona moze miac taki wplyw. Jesli moto dlugo stalo na kolach w jednym miejscu mogla sie wyplaszczyc. Poza tym opona mogla sie nierowno wytrzec i teraz kolo jest niewywazone. Może problem tkwi więc w wyważeniu opon? Moje 3 typy więc: łożysko główki ramy, wyważenie opon, płyny w lagach (?) Wkurza mnie to, bo dobry motocykl (przy prędkości ponad 30km/h) nie może sam z siebie skręcać. zdarzało mi się, że puszczałem kierownicę aby dwoma rękoma zapiąć kurtkę, a motor jechał jak trzeba. Musi być jakaś przyczyna jeżeli motocykl zachowuje się tak jak teraz... tylko jaka kuźwa? Jak to znajomy napisał na forum pewnym: "Nikt tu nie mówi aby puścić kierę i założyć sobie ręce i jeszcze do tego fajeczkę w zęby włożyć. Lecz po puszczeniu kierownicy i trzymaniu rąk powiedzmy nad nią, motocykl bezapelacyjnie powinien jechać prosto i nie ma się co sugerować że z jednej strony np duże cygaro jest. Jeżeli nie jedzie prosto trzeba szukać przyczyny aż do skutku". kurde...to przecież nie mój wymysł, bo.. kiedyś było ok... szlag mnie już trafia :banghead: pomysły? :notworthy: Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez jaquzie Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Sprawdź łożycho główki ramy, czy nie masz luzów na wachaczu, i czy łańcuch jest dobrze naciągnięty (równe koło) zamiast gdybać :P Hamulec zakładam że nie hamuje non stop ;O Co do kół to może, ale wątpię. Rozpędź się gdzieś na autostradzie do 200 ( :D ) i zobaczy czy nie bije (wiem, głupie) Olej w lagach kiedy wymieniany? Może już tam jest kisiel Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez lionix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Administrator Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 po zimie zdjąłem oryginał wydech (ciężki jak diabli) i założyłem blueflame'a lżejszego dość znacznie.. czyżby zmienił się środek ciężkości? to możliwe?... Kompletnie niemożliwe. A jak dla mnie to masz do wymiany łożysko główki ramy. Uwielbiam naprawiać motocykle w Internecie :icon_twisted: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 gdy odebrałem moto od znajomego fachowca po przygotowaniu do sezonu: zmiana opon, napędu, płynów, stalowy oplot etc.) A znajomy zawodowy snajper i ustawił tylne koło na oko po wymianie napędu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 A znajomy zawodowy snajper i ustawił tylne koło na oko po wymianie napędu. odpada. znajomek może snajper, ale raczej stuntowy snajper/mechaniczor.. http://stunt-ex.pl/ Dzięki panowie za te pierwsze uwagi. Po koleji trzeba się temu przyglądać, bo kurde nie ma rzeczy nie do zrobienia.. Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Jezeli przedtem bylo dobrze, a po serwisie sie popsulo to trzeba sprawdzic to ustawienie kol wzgledem siebie. Nawet nie snajper moze sie pomylic, czy nie miec dobrego dnia. Dominik, mysle ze lozysko glowki ramy dalo by sie we znaki caly czas, albo przesadna "sztywnoscia" moto, albo za duzym luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) dziś z rana usłyszałem z lekka przednie hamulce/klocki (czasem zdarza się im zapiszczeć). nie miałem czasu tego sprawdzić.. nuż coś trze rzeczywiście za bardzo.. trochę offtop. nie macie jakiegoś znajomego w Łodzi porządnego, co by się przejechał i zerknął? może popadam w paranoje ;) Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez jaquzie Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 odpada. znajomek może snajper, ale raczej stuntowy snajper/mechaniczor.. http://stunt-ex.pl/ NIE wchodźcie na tą strone.Ma KONIA TROJAŃSKIEGO. Jest zawiruszona. Możesz o tym koledze powiedzieć, że ktoś mu stronę spenetrował. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) dzięki, dałem znać znajomkowi, faktycznie w dziale galeria coś pokazuje... odnośnie problemu, dziś jeździłem z plecakiem i.. to samo. w czwartek (do soboty) moto trafi w ręce znajomego na dokładne oględziny. co chcę by sprawdził to: - łożysko główki ramy - ustawienie kół, +ich wyważenie (+ łańcuch) - płyny w lagach - hamulce/klocki hamulcowe (czy coś jest w tym piszczeniu/tarciu, co może mieć wpływ) dam znać co wyszło. jak macie jeszcze jakieś pomysły, co można dokładniej zerknąć, nadal będę wdzięczny za info. Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez jaquzie Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 tak sobie pokręciłem dziś kołami (nie ma to jak centralka) :bigrazz: tylne raczej ok (tarcza nie ociera o klocki, jedyne obciążenie przy kręceniu to oczywiste rzeczy jak łańcuch etc.) z przednim już jest raczej gorzej.. przy kręceniu wyraźnie słychać i czuć tarcie klocków o tarczę, po zakręceniu koło nie wykonuje nawet pełnego obrotu. jak dla mnie, może być to ewindentną przyczyną. tylko czy to by było aż tak proste ? Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Trzeba wyczyscic zaciski po uprzednim wyjeciu klockow. W stosunkowo nowym motocyklu mysle ze wystarczy wyczyscic przestrzen pod oslonami przeciwkurzowymi i postarac sie wcisnac tloczki przedtem, lub w trakciwe czyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ok, postępy w sprawdzaniu... - łożysko główki ramy - żadnych luzów, 0, nul, nic.. odrzucam tę możliwość (poza tym, gdyby to było łożysko, telepało by mnie na obie strony..) - ustawienie kół - ustawione idelanie, nie da się inaczej.., +ich wyważenie - wyważone zostały dynamicznie(+ łańcuch - naciąg/reszta ok)... - płyny w lagach - wymienione na nowe, faktycznie czas był najwyższy.. - hamulce/klocki hamulcowe (czy coś jest w tym piszczeniu/tarciu, co może mieć wpływ).. - wyczyszczone zaciski, nadal obciera i leciutko piszczy, dlatego, że klocki są prawie nowe, więc uznaję to za standard.. niestety nadal objaw znoszenia (czy raczej przechylania się) w lewo został :banghead: jutro z rana zakładam stary oryginalny (i b. ciężki) wydech. kuźwa, wykluczam już najmniej prawdopodobne przyczyny... :banghead: Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A w miarę wzrostu prędkości znoszenie się zmienia ? Bo gdyby chodziło o rozkład mas, to chyba w miarę wzrostu prędkości efekt powinien zanikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) raczej nie ma znaczenia prędkość.. i wolniej i szybciej, tak czy tak znosi/przechyla.. jutro z rana zakładam stary oryginalny (i b. ciężki) wydech. kuźwa, wykluczam już najmniej prawdopodobne przyczyny... :banghead: No i rezultat..chyba zmienię Wasz światopogląd.. :banghead: Zmieniłem wydech na oryginalny (b.ciężki w porównaniu do blueflame'a) i odnotowałem bardzo znaczną poprawę.. w zasadzie jest już praktycznie ok.. (Problem w tym, że muszę jeździć teraz na oryginalnym wydechu :icon_evil:, lub na sportowym z przechylaniem w lewo.. i tak źle i tak nie dobrze :icon_evil: ) Została jedna rzecz, po wyważeniu dynamicznym kół, kiera wpada w lekkie shimmy.. z czego wnioskuję, że wyważenie dynamiczne jest do bani, gdy porównywać je do wyważenia statycznego znajomka, które pewnie zrobię jeszcze raz (bo okazuje się najlepsze :bigrazz: ). I co? macie jakieś pomysł na te moje wydechy/przechyły ? :banghead: Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez jaquzie Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>http://sites.google.com/site/jaquzie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A masz moto z Anglii ? Może po prostu chce wrócić na swoje dawne trasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.