marciow Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Sezon idzie i napewno wielu świeżo upieczonych motocyklistów poczyta z zaciekawieniem czy jak chodze na solarium (czyli jestem upieczony) to powinienem zaciekawic sie ? :icon_eek: :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Spytalbym sie raczej czy slyszales juz o jezdzie i o ochronie srodowiska naturalnego ? O to ile spala Twoja fura przy konwencjonalnej jezdzie a ile przy stosowania miedzygazu ( w katamaranie ) nie wspomne. Moze tak cos na ten temat ? :crossy: No mysle ze tutaj kompletnie nie trafiles. akurat hamowanie biegami(+przegazowka nawet) ma ,w stosunku do tepego wcisniecia hamulca i sprzegla przy 100km/h, bilans dodatni. Jakbys poczytal temat o hamowaniu silnikiem, to wiedzialbys ze podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi O. Do tego nie zuzywasz klockow i tarcz, co tez ma znaczenie ekologiczne. Zreszta kazdy kurs eco-drivingu(popularny w Polsce pol roku temu, gdy benzyna byla po piątaka-teraz pewnie juz nikt takich kursow nie prowadzi ;)) zaleca maksymalne uzywanie sily hamujacej silnika. Ze wzgledu na zuzycie paliwa, a co za tym idzie rowniez ekologie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Dziwi mnie fakt że są odpowiedzi że "wiem co to jest ale nie stosuję" ciekawe dlaczego ? Dlatego ze nie zawsze jest to potrzebne. :clap: Proste i wszystko w temacie :buttrock: Powinna jeszcze byc opcja .... stosuje w zaleznosci od potrzeby. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 A co do przegazowki w aucie-czy robisz to piętą podczas hamowania? Dla mnie to zawsze byl wyczyn, jak widzialem jak to robia kierowcy rajdowi/wyscigowi. Jezeli tak potrafisz to respect ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 [...]należy redukować bieg w zależności od prędkości jazdy nie wspominając o międzygazie. I w tym momencie, czasami, miedzygaz jest nie potrzebny :buttrock: Przynajmnie w armaturze :icon_mrgreen: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 (edytowane) Więc myślę że nawet gdyby wszyscy w Europie stosowali między gaz to a jedna fabryka w CHINACH zosytała zamknieta to i tak bilans nie byłby na zero. Dopasowujesz ideologie do siebie :biggrin: Rzecz w tym, ilu ludzi sie tym przejmuje i jakie dystansy sie pokonuje, w moim przypadku 0,5 l na 100 km daje juz w miesiacu widoczne oszczednosci :biggrin: Mowa o najnowszej generacji silnikow ktore maja juz mniejsze spalanie od tych starszych. Dla przykladu moj DR 350 potrafi spalic 9,5 l / 100 km a jest tez w stanie zadowolic sie powiedzmy 5 - cioma literkami :biggrin: pytanie tylko czy musze krecic go az tak wysoko aby uzywanie miedzygazu mialo jakikolwiek sens. No mysle ze tutaj kompletnie nie trafiles. akurat hamowanie biegami(+przegazowka nawet) ma ,w stosunku do tepego wcisniecia hamulca i sprzegla przy 100km/h, bilans dodatni. Jakbys poczytal temat o hamowaniu silnikiem, to wiedzialbys ze podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi O. Do tego nie zuzywasz klockow i tarcz, co tez ma znaczenie ekologiczne. Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja. :crossy: Edytowane 6 Lutego 2009 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 A co do przegazowki w aucie-czy robisz to piętą podczas hamowania? Dla mnie to zawsze byl wyczyn, jak widzialem jak to robia kierowcy rajdowi/wyscigowi. Jezeli tak potrafisz to respect ;) To zależy od wielkości pedału gazu w aucie, jak jest taki z podłogi jak w BMW to piętą jest ok, ale niestety większość nowoczesnych aut ma taki mały wystający, mocowany od góry więc żeby gosięgnąć piętą trzeba nogę prawie w poprzek postawić, więc stwoierdziłem że muszę znaleść inną metodę i znalazłem. Hamuje piętą a palcami sięgam do gazu, na początu trochę nie wychodziło i jak sięgałem do gazu to lekko odpuszczałem hamulec, ale teraz już jest OK i fajnie idzie płynnie i rewelacyjnie brzmi. Dopasowujesz ideologie do siebie :biggrin: Rzecz w tym, ilu ludzi sie tym przejmuje i jakie dystansy sie pokonuje, w moim przypadku 0,5 l na 100 km daje juz w miesiacu widoczne oszczednosci :biggrin: Mowa o najnowszej generacji silnikow ktore maja juz mniejsze spalanie od tych starszych. Dla przykladu moj DR 350 potrafi spalic 9,5 l / 100 km a jest tez w stanie zadowolic sie powiedzmy 5 - cioma literkami :biggrin: pytanie tylko czy musze krecic go az tak wysoko aby uzywanie miedzygazu mialo jakikolwiek sens. Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja. :crossy: Kupując motocykl czy samochód biorę zawsze pod uwagę spalanie maksymalne żeby później nie być zaskoczonym, i nie przejmuję się jak jest okazaja pojechać szybko jak to mi wyjdzie na spalaniu, tylko cieszę się jazdą a nie liczę w głowie. Ile spali to spali, ważne by jechać sprawnie i z przyjemnością, jak bym miał patrzyć tylko na spalanie to bym go nigdny nie kupił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja. Powaznie-probuje zrozumiec o co Ci chodzi, ale nie bardzo moge...Z tego co mi wiadomo to wszystkie motocykle z wtryskiem odcinaja doplyw paliwa podczas hamowania silnikiem-a innych sie teraz praktycznie nie sprzedaje. O samochodach nie mowiac-bo od co najmniej 15 lat to standard. Wiec w praktycznie kazdym(poza gaznikowym) pojazdem hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic pare kropelek paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ...ważne by jechać sprawnie i z przyjemnością, Z przyjemnioscia - z tym zgadzam sie calkowicie znowu pytanie jaka predkosc daje przyjemnosc, w kazdym razie ta z ktora potrzebna jest przegazowka ( na duzych obrotach ) Do przecietnej sprawnej jazdy przegazowka w/g mnie nie jest zupelnie potrzebna i na dzien dzisiejszy ja jej uczyl nie bede ( tak jak powiedzialem sprawdze w sezonie ktory dla mnie zacznie sie 01.04. ) Ile spali to spali, ....jak bym miał patrzyć tylko na spalanie to bym go nigdny nie kupił. Dokladnie tak jak piszesz, w ogole na to nie patrze. Powaznie-probuje zrozumiec o co Ci chodzi, ale nie bardzo moge...Z tego co mi wiadomo to wszystkie motocykle z wtryskiem odcinaja doplyw paliwa podczas hamowania silnikiem-a innych sie teraz praktycznie nie sprzedaje. O samochodach nie mowiac-bo od co najmniej 15 lat to standard. Wiec w praktycznie kazdym(poza gaznikowym) pojazdem hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic pare kropelek paliwa. Zrozumiales bardzo dobrze, nie mam do tego najmniejszych watpliwosci, tylko, ze napewno nie jest to pare kropelek, pytanie tylko w jakiej skali ? :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 A co sądzicie od używaniu międzygazu w samochodzie? Ja używam i naprawdę jest owiele lepszy efekt mimo iż budowa skrzyni samochodowej tego nie wymaga. Tu znalazłem mały opis: http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/heel-and-toe/ Wiem o co chodzi. Probowałem i faktycznie jest to fajne, jedna uważam, że warunkach, których jeżdżę samochodem (zwykły ruch) jest to tylko sztuka dla sztuki. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Tak :D wiem co to międzygaz i używam go zawsze :D Niestety tu już widze znaleźli sie tacy którzy uważają to za zbędne... eh..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 jeśli chodzi o międzygaz piętą w aucie to przy współczesnych układach hamulcowych (duża "wrażliwość" pedału hamulca) jest to dość trudne do ogarnięcia (całą stopa w powietrzu bez pewnego oparcia o podłogę) najczęściej używam boków stopy (pięta oparta na podłodze) - przy pedale gazu z podłogi (bmw) jak jeździłem mini to faktycznie ze względu na dużą różnicę poziomów pedałów hamulca i gazu, tego ostatniego wciskałem piętą teraz jak latam punto troszkę ciężko to ogarnąć właśnie ze względu na dużą "czułość" hamulca Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Ciesze się, że większość używa międzygazu. Ty co nie używają namawiam, może dadzą się przekonać. Natomiast nie rozumiem osób starających się równać w dół, twierdzeniami o zbyteczności tej techniki. Nie jesteśmy w szkole ani wojsku, żeby równanie w dół tolerować. Skoro coś takiego jak międzygaz pomaga w jeździe, poprawia komfort jazdy, poprawia bezpieczeństwo, to warto zacząć się uczyć i stosować. Równającym w dół mówimy NIE!!! Międzygaz rządzi!!! Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 ...podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi O... :icon_eek: Chetnie dowiem sie jaki to silnik, poza tym wyposazonym w odciecie dawki paliwa, w ktorym spalanie wynosi rowne 0 :bigrazz: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Była już o tym dość obszerna dyskusja. Ponoć powyżej pewnych obrotów w silnikach wtryskowych do komór spalania nie jest wtryskiwane paliwo, a silnik pracuje dzięki siłom bezwładności. Komputery pokładowe w samochodach pokazują podczas hamowania silnikiem 0l/100km. Ile w tym prawdy, nie wiem, nie wypowiadam się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.