Skocz do zawartości

"Przegazówka", "międzygaz"


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spytalbym sie raczej czy slyszales juz o jezdzie i o ochronie srodowiska naturalnego ? O to ile spala Twoja fura przy konwencjonalnej jezdzie a ile przy stosowania miedzygazu ( w katamaranie ) nie wspomne.

 

Moze tak cos na ten temat ?

 

:crossy:

No mysle ze tutaj kompletnie nie trafiles. akurat hamowanie biegami(+przegazowka nawet) ma ,w stosunku do tepego wcisniecia hamulca i sprzegla przy 100km/h, bilans dodatni. Jakbys poczytal temat o hamowaniu silnikiem, to wiedzialbys ze podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi O. Do tego nie zuzywasz klockow i tarcz, co tez ma znaczenie ekologiczne. Zreszta kazdy kurs eco-drivingu(popularny w Polsce pol roku temu, gdy benzyna byla po piątaka-teraz pewnie juz nikt takich kursow nie prowadzi ;)) zaleca maksymalne uzywanie sily hamujacej silnika. Ze wzgledu na zuzycie paliwa, a co za tym idzie rowniez ekologie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie fakt że są odpowiedzi że "wiem co to jest ale nie stosuję" ciekawe dlaczego ?

 

Dlatego ze nie zawsze jest to potrzebne. :clap:

Proste i wszystko w temacie :buttrock:

Powinna jeszcze byc opcja .... stosuje w zaleznosci od potrzeby.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]należy redukować bieg w zależności od prędkości jazdy nie wspominając o międzygazie.

 

I w tym momencie, czasami, miedzygaz jest nie potrzebny :buttrock:

Przynajmnie w armaturze :icon_mrgreen:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc myślę że nawet gdyby wszyscy w Europie stosowali między gaz to a jedna fabryka w CHINACH zosytała zamknieta to i tak bilans nie byłby na zero.

 

Dopasowujesz ideologie do siebie :biggrin:

 

Rzecz w tym, ilu ludzi sie tym przejmuje i jakie dystansy sie pokonuje, w moim przypadku 0,5 l na 100 km daje juz w miesiacu widoczne oszczednosci :biggrin: Mowa o najnowszej generacji silnikow ktore maja juz mniejsze spalanie od tych starszych.

 

Dla przykladu moj DR 350 potrafi spalic 9,5 l / 100 km a jest tez w stanie zadowolic sie powiedzmy 5 - cioma literkami :biggrin:

 

pytanie tylko czy musze krecic go az tak wysoko aby uzywanie miedzygazu mialo jakikolwiek sens.

 

No mysle ze tutaj kompletnie nie trafiles. akurat hamowanie biegami(+przegazowka nawet) ma ,w stosunku do tepego wcisniecia hamulca i sprzegla przy 100km/h, bilans dodatni. Jakbys poczytal temat o hamowaniu silnikiem, to wiedzialbys ze podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi O. Do tego nie zuzywasz klockow i tarcz, co tez ma znaczenie ekologiczne.

 

Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do przegazowki w aucie-czy robisz to piętą podczas hamowania? Dla mnie to zawsze byl wyczyn, jak widzialem jak to robia kierowcy rajdowi/wyscigowi. Jezeli tak potrafisz to respect ;)

 

To zależy od wielkości pedału gazu w aucie, jak jest taki z podłogi jak w BMW to piętą jest ok, ale niestety większość nowoczesnych aut ma taki mały wystający, mocowany od góry więc żeby gosięgnąć piętą trzeba nogę prawie w poprzek postawić, więc stwoierdziłem że muszę znaleść inną metodę i znalazłem.

 

Hamuje piętą a palcami sięgam do gazu, na początu trochę nie wychodziło i jak sięgałem do gazu to lekko odpuszczałem hamulec, ale teraz już jest OK i fajnie idzie płynnie i rewelacyjnie brzmi.

 

Dopasowujesz ideologie do siebie :biggrin:

 

Rzecz w tym, ilu ludzi sie tym przejmuje i jakie dystansy sie pokonuje, w moim przypadku 0,5 l na 100 km daje juz w miesiacu widoczne oszczednosci :biggrin: Mowa o najnowszej generacji silnikow ktore maja juz mniejsze spalanie od tych starszych.

 

Dla przykladu moj DR 350 potrafi spalic 9,5 l / 100 km a jest tez w stanie zadowolic sie powiedzmy 5 - cioma literkami :biggrin:

 

pytanie tylko czy musze krecic go az tak wysoko aby uzywanie miedzygazu mialo jakikolwiek sens.

Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja.

 

:crossy:

 

 

Kupując motocykl czy samochód biorę zawsze pod uwagę spalanie maksymalne żeby później nie być zaskoczonym, i nie przejmuję się jak jest okazaja pojechać szybko jak to mi wyjdzie na spalaniu, tylko cieszę się jazdą a nie liczę w głowie.

 

Ile spali to spali, ważne by jechać sprawnie i z przyjemnością, jak bym miał patrzyć tylko na spalanie to bym go nigdny nie kupił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tzw. Schubabschaltung ktory jest stosowany w powiedzmy nowszej generacji pojazdow, aby cos wiedziec nie zawsze nalezy czytac co niektore tematy :biggrin: Pytanie tylko kiedy i jakie firmy wyposazyly swoje pojazdy w to ustrojstwo, o ile w autach weszlo stosunkowo dawno to w motocyklach niekoniecznie, Biorac pod uwage sredni wiek motocykli ktore sa na drogach tego globu to jest ich napewno wiecej niz tych ktore to maja.

Powaznie-probuje zrozumiec o co Ci chodzi, ale nie bardzo moge...Z tego co mi wiadomo to wszystkie motocykle z wtryskiem odcinaja doplyw paliwa podczas hamowania silnikiem-a innych sie teraz praktycznie nie sprzedaje. O samochodach nie mowiac-bo od co najmniej 15 lat to standard. Wiec w praktycznie kazdym(poza gaznikowym) pojazdem hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic pare kropelek paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ważne by jechać sprawnie i z przyjemnością,

 

Z przyjemnioscia - z tym zgadzam sie calkowicie znowu pytanie jaka predkosc daje przyjemnosc, w kazdym razie ta z ktora potrzebna jest przegazowka ( na duzych obrotach ) Do przecietnej sprawnej jazdy przegazowka w/g mnie nie jest zupelnie potrzebna i na dzien dzisiejszy ja jej uczyl nie bede ( tak jak powiedzialem sprawdze w sezonie ktory dla mnie zacznie sie 01.04. )

 

Ile spali to spali, ....jak bym miał patrzyć tylko na spalanie to bym go nigdny nie kupił.

 

Dokladnie tak jak piszesz, w ogole na to nie patrze.

 

Powaznie-probuje zrozumiec o co Ci chodzi, ale nie bardzo moge...Z tego co mi wiadomo to wszystkie motocykle z wtryskiem odcinaja doplyw paliwa podczas hamowania silnikiem-a innych sie teraz praktycznie nie sprzedaje. O samochodach nie mowiac-bo od co najmniej 15 lat to standard. Wiec w praktycznie kazdym(poza gaznikowym) pojazdem hamowanie silnikiem pozwala zaoszczedzic pare kropelek paliwa.

 

Zrozumiales bardzo dobrze, nie mam do tego najmniejszych watpliwosci, tylko, ze napewno nie jest to pare kropelek, pytanie tylko w jakiej skali ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie od używaniu międzygazu w samochodzie? Ja używam i naprawdę jest owiele lepszy efekt mimo iż budowa skrzyni samochodowej tego nie wymaga.

 

Tu znalazłem mały opis:

http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/heel-and-toe/

Wiem o co chodzi. Probowałem i faktycznie jest to fajne, jedna uważam, że warunkach, których jeżdżę samochodem (zwykły ruch) jest to tylko sztuka dla sztuki.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o międzygaz piętą w aucie to przy współczesnych układach hamulcowych (duża "wrażliwość" pedału hamulca) jest to dość trudne do ogarnięcia (całą stopa w powietrzu bez pewnego oparcia o podłogę)

najczęściej używam boków stopy (pięta oparta na podłodze) - przy pedale gazu z podłogi (bmw)

jak jeździłem mini to faktycznie ze względu na dużą różnicę poziomów pedałów hamulca i gazu, tego ostatniego wciskałem piętą

teraz jak latam punto troszkę ciężko to ogarnąć właśnie ze względu na dużą "czułość" hamulca

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się, że większość używa międzygazu. Ty co nie używają namawiam, może dadzą się przekonać.

Natomiast nie rozumiem osób starających się równać w dół, twierdzeniami o zbyteczności tej techniki. Nie jesteśmy w szkole ani wojsku, żeby równanie w dół tolerować.

Skoro coś takiego jak międzygaz pomaga w jeździe, poprawia komfort jazdy, poprawia bezpieczeństwo, to warto zacząć się uczyć i stosować.

 

Równającym w dół mówimy NIE!!!

 

Międzygaz rządzi!!!

 

 

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była już o tym dość obszerna dyskusja. Ponoć powyżej pewnych obrotów w silnikach wtryskowych do komór spalania nie jest wtryskiwane paliwo, a silnik pracuje dzięki siłom bezwładności. Komputery pokładowe w samochodach pokazują podczas hamowania silnikiem 0l/100km. Ile w tym prawdy, nie wiem, nie wypowiadam się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...