Skocz do zawartości

ustawienie poziomu paliwa w komoże pływakowej gaźnika PEGAZ


DZIABA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spoko, odkręcasz komorę pływakową , wkładasz do przeźroczystego naczynia z benzyną , na króciec zakładasz czysty wężyk w którego dmuchasz i delikatnie zanurzasz w tym naczyniu całą komorę. Przepływ powinien być zamknięty około 2 mm powyżej osi śruby mocującej komorę pływakową do korpusu gaźnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za pomoc a odnośnie chromowania to niewiesz gdzie w okolicach kłada chrom ?? i jakies namiary na jakieś firmy czy coś tel albo adres najlepiej ja by to był krków albo okolice oświęcimia bądź chrzanowa bo musze wychromować sobie konsolke na bak a mam mało czasu bo do bielan sie wybieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powinien być zamknięty około 2 mm powyżej osi śruby mocującej komorę pływakową do korpusu gaźnika

 

Po pierwsze nie 2mm tylko 3, bo to Junak a nie WSK a po drugie jeżeli dymi na błękitno to to z gaźnikiem niestety wspólnego nie ma nic:( W najlepszy razie pierścienie do wymiany, chyba że niedotarty ale i wtedy "strasznie" dymić nie ma prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie gaźniuk to co nawet przecież w książce jest napisane że jak dymi na błękitno to zaduży poziom paliwa ale mniejsza z tym wie ktoś może gdzie moge dostać dysze do gaźnika ikov od jawy 350 ts ?? o wymiarach 107 72 i 40 i ewentualnie co mogło sie stać skoro na świecy chyba pojawił sie olej ?? ewentualnie gdzie kupić nowe pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Skoro na świecy olej, a moto dymi na niebiesko to przyczyna wydaje się być tylko jedna.....zużyty tłok i cylinder :?

Widziałem ten Twój garnek Dziaba i nie chciałem Cie wtedy martwić ale nie był w rewelacyjnym stanie...

Luz na wale też miałeś delikatny(wtedy jeszcze w normie,nie wiem jak teraz). Wydaje mi się że najlepszym wyjściem w Twojej sytuacji będzie kupno kompletu almotu tłok+aluminiowy cylinder, dokupienie konkretnych pierścieni i podtocznie cyl o 1mm w celu poprawienia st.sprężania. Przy tej głowicy jaką Ci opchnołem,gaźniku od Jawy i elektronicznym zapłonie odczujesz widoczną poprawę osiągów 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spoko :/ ale mnie pocieszyłeś no ale cóż znów pół wypłaty pójdzie na moto a właśnie wszyscy tak mówią o almocie a moje pytanie brzmi : prosze podajcie mi do nich jakieś namiary albo coś najlepiej WWW albo telefon i gdzie można dostać te pierścienie co randy mówi ?? HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opiszę jeszcze jeden sposób kontroli poziomu paliwa w komorze pływakowej. To sposób Pawla i jego taty: W śrubie zamykającej gaźnik od dołu (z filtrem siatkowym) wywiercili otwór i nagwintoawli. Potem nagwintowany został stary zaworek do odpowietrzania hamulców. Na zaworek wystarczy teraz założyć przeźroczysty przewód i gotowe. Po ustawieniu wysarczy otwór zaślepić. Wygodne jest to, że nie trzeba demontować już całego gaźnika do ustawienia poziomu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaślepienia - w otwór wkręca się od środka śrubkę z płaskim łbem (pod śrubokręt) i a z zewnątrz kontruję nakrętką z miedzianą podkładką. Obudowa jest za cienka na to, by wkręcić tam śrubę tylko od dołu - nie wytrzyma i będzie ciekło.

 

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaślepienia -  w otwór wkręca się od środka śrubkę z płaskim łbem (pod śrubokręt) i a z zewnątrz kontruję nakrętką z miedzianą podkładką. Obudowa jest za cienka na to, by wkręcić tam śrubę tylko od dołu - nie wytrzyma i będzie ciekło.

 

Jeżeli uwzględnić, że sposób i tak daje dosyć przybliżony pomiar to chyba szkoda dziurawić oryginalnego kawałka gaznika? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szkoda to jak teścowa wpadnie do studni i ma wodę po szyje :-) :evil: .

Żartowałem - zawsze to lepsze niz babranie się innymi sposobami, ale każdy może mnieć swoje zdanie na ten temat - według mnie rozwiązanie jest proste, a prrzewiercenie obydowy w nie wpływa na działanie gaźnika, chyba, że ktoś ma sprzęt w 1005 oryginalny, to nie pozostaje nic innego jak przygotowanie sobie ten element z innego gaźnika (może być jakiś totalnie zakatowany, nie przydatny do niczego innego), jako częśc montowaną na chwile do pomiaru.

 

POzdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...