kubagsx Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 (edytowane) witam! zawsze miałem nadzieję iż nigdy nie będę musiał wrzucać posta w tym dziale, cóż stało się.... Moja INAZUMA od jesieni wykazywała problemy z zapłonem, we wrześniu zaczął źle pracować czwarty cylinder, co jakieś 30 sekund miał silne szarpnięcie, tak jakby się wyłączał na chwilę. Z zapalaniem były coraz większe problemy... Po 2 tygodniach od pierwszych szarpnięć, wracając z pracy trasą 15 km, ledwo co dojechałem do domu, silnik pracował całkowicie nierówno i dusił się. Tak jakby ta choroba przechodziła na kolejne cylindry. Pod koniec września całkowicie znikła iskra i do tej pory motor nie zapalił. Wszyscy mechanicy stwierdzili, że to moduł, więc kupiłem takowy z innej inazumy, o symbolu różniącym się tylko jedną cyferką na końcu kodu (chyba w niczym nie przeszkadza, wtyczki identyczne), świece oczywiście nowe, próbowałem też na innych świecach i to samo. Instalacja elektryczna dwucewkowa. Mechanicy rozkładają ręce, co robić z tym biedakiem? Dodam tylko, że przez 2 lata zajmowałem się nim odpowiednio (terminowe wymiany wszystkiego zgodnie z instrukcją) i nie było żadnego problemu. Z góry dziękuję za pomoc! Edytowane 21 Kwietnia 2010 przez kubagsx freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Na początek miernik w dłoń i nie mechanicy a elektrycy powinni do niego zajrzeć. Wygląda na problemy z przewodami i kostkami. Przynajmniej na początek trzeba sie upewnić, że wszystkie połączenia są sprawne. Jak masz serwisówkę to wrzuć foto instalacji elektr. Popatrzymy gdzie mierzyć i co sprawdzać. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 schemat: http://www.motoinfo.yoyo.pl/Suzuki/Suzuki%20GSX750.rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 (edytowane) moim zdaniem czujnik położenia przepustnicy, aby go zdiagnozować trzeba podpiąć niestety. Ale on nie ma iskry.Czujnik położenia przepustnicy nie ma na to wpływu. Czy ktoś sprawdził impulsatory? Edytowane 22 Kwietnia 2010 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nr Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Język nieco egzotyczny na tym scemacie, jak dla mnie... Jak mówi Monter.....kostki/przewody....gdziś "tam" musi być przerwa. Tam to dosyć spore słówko w tym wypadku... Objawy, na moją intuicję mogą potwierdzić - stopniowo "przestawało" kontaktować - ELEKTRYK! Gdzieś tam czytałem, ze za wielkim bajorem mozna tanio kupić całe wiązki do sprzętów, no ale to już "ostateczna ostateczność" ;). Pozdrawiam i życzę trafić na fachowca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 :banghead: upsss :eek: niedokładnie przeczytałem pierwszego posta, sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 no właśnie może macie rację... może któryś z przewodów, zresztą moto to angol a wiadomo jaka jest tam pogoda i jak narażone są takie elementy... Nie wiem co robić, następny mechnik może tylko OBEJRZEĆ moto za 2 tygodnie, OBEJRZEĆ tzn. zapewne zrobi to samo, co poprzednicy. Czytaj. moto postoi w garażu kolejny rok :( freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Aaatam. Nie pękaj. Kup coś a`la Kontakt Spray do elektryki i przekop całą instalkę wtyczkę po wtyczce, psikach, pędzelkiem (np.szkolnym) zamieszaj, wyszoruj i przedmuchaj. Możesz też próbować doginać konektory we wtyczkach, czasem niektóre nie stykają za dobrze i trzeba je lekko podgiąć szczypcami. Miałem podobny problem w H-D zeszłego roku. Niby wszystko git, ale im bardziej się nagrzewał tym bardziej pajacował aż w końcu zaczynał strzelać, kichać i zdychał. Okazało się że akcesoryjny moduł zapłonowy szlag trafił od temperatury jako że jest schowany pod małą pokrywką na silniku. Wydaje mi się że w serwisówce powinno być opisane jak diagnozować poszczególne elementy układu zapłonowego, co z czym mierzyć, jakie wartości itd. Miernik w dłoń i do boju. Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez qurim MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 dzięki za wszystkie odpowiedzi! Posiadam w domu jakiś zabytkowy miernik wielkości walizki z mnóstwem pokręteł i wtyczek, niestety nie umiem się nim obsłużyć, jest zbyt skomplikowany. Także chyba wezmę coś z tego: http://allegro.pl/item974401266_miernik_un...r_duzy_lcd.html lub http://allegro.pl/item975127798_miernik_ce...neo_jotkel.html lub http://allegro.pl/item1009045947_miernik_u...cd_komplet.html czym się różnią te mierniki z obcęgami? hehe ciekawe jak ja się nim obsłużę, skoro żaden nie ma instrukcji po polsku :D PS mój moduł zapłonowy jest pod akumulatorem i chyba połączenia między nim, a aku nie są zbyt długie. Także może taki ograniczony człowiek jak ja da sobie radę... o ile trochę pomożecie :) freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Oprocz wtyczek - lacznikow instalacji, sprawddz polaczenia masowe instalacji z silnikiem i rama, jak rowniez wylaczniki silnika na kierownicy. W krajach o wilgotnym klimacie to pierwsza rzecz ktora rdzewieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Dla Ciebie miernik cęgowy jest bezużyteczny. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 (edytowane) Może to śmieszne ale czy....sprawdzałeś bezpieczniki? :biggrin: I ich gniazda oczywiście. Kiedyś pojechałem z kolegą nad morze na jego starej XS400, dojechaliśmy, rozbiliśmy namioty i czas na objazd miasta, moto odpala, daje w gaz to się wkręca i zdycha, po wyłączeniu i włączeniu stacyjki odpala, gaz i zdycha, i tak w kółko. Okazało się że brud, śniedź i luźne gniazdo powodowało zanik iskry pod wpływem wibracji. Chociaż u Ciebie zaczynał świrować od jednego gara to niekoniecznie bezpiecznik jest winny, warto jednak sprawdzić skoro iskra w ogóle zniknęła. Edytowane 24 Kwietnia 2010 przez qurim MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 sprawdziłem bezpieczniki, są ok i chyba wszystko inne też. Cuda niewidy... W poniedziałek być może (ale nie wiem :biggrin: ) przyjmie mnie łaskawie pobliski mechanik, życzcie mi powodzenia. freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 21 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2010 miałem kiedyś podobny problem z yamahą xj 550, przyczyną był akumulator- miewał zwarcie na jednej celi i czasem moto wariowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 (edytowane) elo! problem nie tkwił w elektronice.... nigdy bym na to nie wpadł ale tata zauważył, że filter paliwa jest założony odwrotnie!!! Nowy filter był założony przez mechanika przy okazji czyszczenia gaźników jesienią, i stąd te problemy, najlepsze jest to, że na filterze jak wół była pokazana strzałka z kierunkiem przepływu paliwa, napis IN i OUT, po obróceniu urządzenia wszystko wróciło do normy... Po prostu motor nie dostawał paliwa. Filter w złej pozycji mimo wtłaczania paliwa strzykawką nie chciał się napełniać, po zmianie napełniał się normalnie podciśnieniem (nie mam kranika)... Niestety straciłem prawie cały sezon przez głupiego mechanika... żal! Edytowane 18 Lipca 2010 przez kubagsx freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi