Skocz do zawartości

dziwny problem z suzuki inazuma


kubagsx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam! zawsze miałem nadzieję iż nigdy nie będę musiał wrzucać posta w tym dziale, cóż stało się....

Moja INAZUMA od jesieni wykazywała problemy z zapłonem, we wrześniu zaczął źle pracować czwarty cylinder, co jakieś 30 sekund miał silne szarpnięcie, tak jakby się wyłączał na chwilę. Z zapalaniem były coraz większe problemy...

Po 2 tygodniach od pierwszych szarpnięć, wracając z pracy trasą 15 km, ledwo co dojechałem do domu, silnik pracował całkowicie nierówno i dusił się. Tak jakby ta choroba przechodziła na kolejne cylindry. Pod koniec września całkowicie znikła iskra i do tej pory motor nie zapalił. Wszyscy mechanicy stwierdzili, że to moduł, więc kupiłem takowy z innej inazumy, o symbolu różniącym się tylko jedną cyferką na końcu kodu (chyba w niczym nie przeszkadza, wtyczki identyczne), świece oczywiście nowe, próbowałem też na innych świecach i to samo. Instalacja elektryczna dwucewkowa. Mechanicy rozkładają ręce, co robić z tym biedakiem?

Dodam tylko, że przez 2 lata zajmowałem się nim odpowiednio (terminowe wymiany wszystkiego zgodnie z instrukcją) i nie było żadnego problemu.

Z góry dziękuję za pomoc!

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek miernik w dłoń i nie mechanicy a elektrycy powinni do niego zajrzeć.

Wygląda na problemy z przewodami i kostkami.

Przynajmniej na początek trzeba sie upewnić, że wszystkie połączenia są sprawne.

Jak masz serwisówkę to wrzuć foto instalacji elektr.

Popatrzymy gdzie mierzyć i co sprawdzać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem czujnik położenia przepustnicy, aby go zdiagnozować trzeba podpiąć niestety.

Ale on nie ma iskry.Czujnik położenia przepustnicy nie ma na to wpływu.

Czy ktoś sprawdził impulsatory?

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Język nieco egzotyczny na tym scemacie, jak dla mnie... Jak mówi Monter.....kostki/przewody....gdziś "tam" musi być przerwa. Tam to dosyć spore słówko w tym wypadku... Objawy, na moją intuicję mogą potwierdzić - stopniowo "przestawało" kontaktować - ELEKTRYK! Gdzieś tam czytałem, ze za wielkim bajorem mozna tanio kupić całe wiązki do sprzętów, no ale to już "ostateczna ostateczność" ;).

Pozdrawiam i życzę trafić na fachowca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie może macie rację... może któryś z przewodów, zresztą moto to angol a wiadomo jaka jest tam pogoda i jak narażone są takie elementy... Nie wiem co robić, następny mechnik może tylko OBEJRZEĆ moto za 2 tygodnie, OBEJRZEĆ tzn. zapewne zrobi to samo, co poprzednicy. Czytaj. moto postoi w garażu kolejny rok :(

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam. Nie pękaj. Kup coś a`la Kontakt Spray do elektryki i przekop całą instalkę wtyczkę po wtyczce, psikach, pędzelkiem (np.szkolnym) zamieszaj, wyszoruj i przedmuchaj. Możesz też próbować doginać konektory we wtyczkach, czasem niektóre nie stykają za dobrze i trzeba je lekko podgiąć szczypcami.

 

Miałem podobny problem w H-D zeszłego roku. Niby wszystko git, ale im bardziej się nagrzewał tym bardziej pajacował aż w końcu zaczynał strzelać, kichać i zdychał. Okazało się że akcesoryjny moduł zapłonowy szlag trafił od temperatury jako że jest schowany pod małą pokrywką na silniku.

 

Wydaje mi się że w serwisówce powinno być opisane jak diagnozować poszczególne elementy układu zapłonowego, co z czym mierzyć, jakie wartości itd. Miernik w dłoń i do boju.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie odpowiedzi! Posiadam w domu jakiś zabytkowy miernik wielkości walizki z mnóstwem pokręteł i wtyczek, niestety nie umiem się nim obsłużyć, jest zbyt skomplikowany. Także chyba wezmę coś z tego:

http://allegro.pl/item974401266_miernik_un...r_duzy_lcd.html

lub

http://allegro.pl/item975127798_miernik_ce...neo_jotkel.html

lub

http://allegro.pl/item1009045947_miernik_u...cd_komplet.html

 

czym się różnią te mierniki z obcęgami? hehe ciekawe jak ja się nim obsłużę, skoro żaden nie ma instrukcji po polsku :D

 

PS mój moduł zapłonowy jest pod akumulatorem i chyba połączenia między nim, a aku nie są zbyt długie. Także może taki ograniczony człowiek jak ja da sobie radę... o ile trochę pomożecie :)

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to śmieszne ale czy....sprawdzałeś bezpieczniki? :biggrin: I ich gniazda oczywiście. Kiedyś pojechałem z kolegą nad morze na jego starej XS400, dojechaliśmy, rozbiliśmy namioty i czas na objazd miasta, moto odpala, daje w gaz to się wkręca i zdycha, po wyłączeniu i włączeniu stacyjki odpala, gaz i zdycha, i tak w kółko. Okazało się że brud, śniedź i luźne gniazdo powodowało zanik iskry pod wpływem wibracji.

 

Chociaż u Ciebie zaczynał świrować od jednego gara to niekoniecznie bezpiecznik jest winny, warto jednak sprawdzić skoro iskra w ogóle zniknęła.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

sprawdziłem bezpieczniki, są ok i chyba wszystko inne też. Cuda niewidy...

W poniedziałek być może (ale nie wiem :biggrin: ) przyjmie mnie łaskawie pobliski mechanik, życzcie mi powodzenia.

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

elo!

problem nie tkwił w elektronice.... nigdy bym na to nie wpadł ale tata zauważył, że filter paliwa jest założony odwrotnie!!! Nowy filter był założony przez mechanika przy okazji czyszczenia gaźników jesienią, i stąd te problemy, najlepsze jest to, że na filterze jak wół była pokazana strzałka z kierunkiem przepływu paliwa, napis IN i OUT, po obróceniu urządzenia wszystko wróciło do normy... Po prostu motor nie dostawał paliwa. Filter w złej pozycji mimo wtłaczania paliwa strzykawką nie chciał się napełniać, po zmianie napełniał się normalnie podciśnieniem (nie mam kranika)...

Niestety straciłem prawie cały sezon przez głupiego mechanika... żal!

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...