estor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Witam, zmieniłem sobie dziś rano , rozgrzałem silnik, spuściłem, wymieniłem filtry zalałem olej do stanu prawie do F. Po południu miałem czas przejechałam sie wracam, odstawiłem motocykl na centralny a że suzuki ma oczko do sprawdzania patrze na stan a tam ponad full całe oczko zalane , spanikowałem ze zlałem za dużo , zacząłem spuszczać spuściłem oczywiście za dużo bo prawie do L.(spadła mu śruba :) ) czy powinno się sprawdzać poziom na zimnym czy ciepłym silniku , może niepotrzebnie zabrałem sie za odlewanie oleju ? Jutro może sie okazać ze na zimnym będę miał za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Sprawdza się na zimnym, kiedy olej ścieknie do misy olejowej i stan jego jest autentyczny. Co nie znaczy, ze po 10 minutach od skończenia jazdy nie będziesz mógł już określić stanu oleju, bo w sumie gorący olej już w większości ścieknie. Jak na ciepłym miałeś za dużo to na zimno będzie jeszcze więcej. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Jaki masz motocykl? Jeśli nie masz oleju w ramie to sprawdzasz na zimnym. Nigdy nie zalewaj odrazu taką ilością oleju jaka powinna być gdyż w silniku zawsze coś starego zostanie i potem jest za dużo.Lejesz odpowiednio mniej, odpalasz silnik na minutę, czekasz aż wystygnie piec, sprawdzasz poziom oleju i dopiero dolewasz już na stan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Jaki masz motocykl? Jeśli nie masz oleju w ramie to sprawdzasz na zimnym. Nigdy nie zalewaj odrazu taką ilością oleju jaka powinna być gdyż w silniku zawsze coś starego zostanie i potem jest za dużo.Lejesz odpowiednio mniej, odpalasz silnik na minutę, czekasz aż wystygnie piec, sprawdzasz poziom oleju i dopiero dolewasz już na stan. Ma w profilu.To seven fifty i nie ma oleju w ramie. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Napewno nie na ciepłym, jednak w instrukcji do mojej CBR jest napisane, żeby odpalić silnik na 2-3 minuty, zgasić, odczekać następne 3 min i wtedy sprawdzać. A co bardzo ważne przy sprawdzaniu należy wypoziomować motocykl w 2 płaszczyznach. Oczywiście odpada stopka boczna chyba, że podłoży się coś pod nią tak aby motocykl stał pionowo. Ja poziomuje poziomicą, którą kłade na wlewie paliwa :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Poprostu na centralce motocykl przechylił się do przodu no i tak wyszło ;) Sprawdzaj poziom na kołach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Ja poziomuje poziomicą, którą kłade na wlewie paliwa :bigrazz: wymiękłem :biggrin: A tak szczerze mówiąc tematów o tym było 203846235243162363442 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 (edytowane) Dokładnie tematów było mnóstwo. Jak sprawdzić w twoim sprzęcie dowiesz się z serwisówki. Edytowane 13 Kwietnia 2010 przez pit Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Podstawa to serwisowka bo w niektorych motocyklach sprawdza sie poziom na kolach, a w niektorych na stopkach centralnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 KLIK Proszę :) ps a w angielskiej wersji jest napisane, o ile dobrze pamiętam, że na kołach się sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 dzięki , ale teraz mam suzuki gsx750 inazuma serwisówki nie mogę znaleźć , olej sprawdzałem na centralnej, jak zalewałem i odpaliłem było ok poniżej F, wczoraj po jeżdzie i powrocie sprawdzałem po chwili i było ponad F wiec spanikowałem i spuściłem może niepotrzebnie . dziś na zimnym na centralnej było poniżej F czyli ok. Mam sprawdzać na kołach ? czy jeśli na zimnym jest dobry poziom nie mam co sie przejmować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Po jeździe możesz mieć zachlapane oczko i wydaje ci sie, że oleju jest ponad stan. Odczekaj te 3 min. pozwól olejowi ścieknąć i sprawdź oczywiście ustawiając moto na kołoach. Ja w swoim gsxr na zimnym mam olej w połowie oczka, a po jeździe nawet trochę poniżej dolnego poziomu. Słyszałem żeby nie lać oleju na full zakresu bo to bardziej obciąża simmeringi (więcej oleju = większe ciśnienie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Wiem , przez to tak spanikowałem jak zobaczyłem po powrocie ze jest za dużo, chyba ze parząc na centralnej motor sie przekrzywił i miałem zły poziom wskazany , ale pozostawienie stanu na zimnym czy ciepłym w połowie FL bedzię ok . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zarzyk Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 sprawdzam zawsze na zimnym i jak zalewam to nigdy do maxa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEALER Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 poziomica, do sprawdzenia poziomu oleju???? :icon_eek: szacun, do naciągu łańcucha polecam srubę mikrometryczną i dalmierz laserowy, a całość przeprowadzonej operacji powinna odbyć się w sterylnym pomieszczeniu, tak, aby nie wdało się zakażenie w silnik naszego dwukołowego przyjaciela.... :bigrazz: 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi