Skocz do zawartości

Rdza na kolktorach po polerce


R1 GO!!!
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

elo pany :D

 

niewiem czy to odpowiedni dział ale widze ze tu duzo osob zaglada wiec tu napisze.

 

chodzi o to ze moja luba zakupiła sobie motura jakim jest bmw r1200r.

 

z racji tego ze miał kolektory w dosc kiepskim stanie, to znaczy były przebarwione i brazowe, wygladalo to jakby przebarwiony chrom poniewaz troche sie swieciło ale postanowilem ze odswieze je troche.

wiec odkrecilem i wyczyscilem szczotka drucianą na wiertarce, z miekkim drutem a nastepnie szortka włóknina jaka jest do szorowania naczyn.

 

swieciło sie to dosc konkretnie, podczas pracy silnika wybarwily sie na zloty kolor ale wlasnie o to chodzilo.

problem pojawił sie po jezdzie w deszcze poniewaz pojawiła sie rdza na nich !!! co prawda tylko rudy nalot ktory schodzi po starciu szmata ale jest, a wczesniej nie bylo przed polerowaniem.

 

 

kolektory sa jedno sciankowe i napewno nie chromowane, prawdopodobnie z stali kwasoodpornej lub nie rdzewnej.

 

i tu moje pytaniei co takiego zle zrobilem? przyznam ze szczotka druciana czyscilem do tego stopnia az bedzie srebrna stal sie swiecic i tak bylo, nie znecalem sie jakos nie wiadomo jak.

 

ale skoro to stal nierdzewna albo kwasówka to musialem jakas warstwe zetrzec ze rdzewieje :/

jakies rady chlopaki?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wie, z czego jest ten kolektor. Możliwe jednak, ze stali szlachetnej a mimo to rdzewieje. Takiej stali nie należy obrabiać narzędziami do zwykłej stali. Z czego była to szczotka druciana?

Dowiedz się, czy to na pewno stal szlachetna i przeprowadź poprawnie obróbkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rdzewieje to nie była to nierdzewka. :biggrin: Zwykła stal też nie bo się nie nadaje na kolektory. Zapewne uszkodziłeś wierzchnią warstwę zabezpieczającą, trzeba było robić to ręcznie małą szczoteczką z włosiem z miękkiego metalu lub tworzywa. Teraz możesz jedynie zapobiegać rudzielcowi np.często smarując kolektory na zimno czymś tłustym, co będzie oczywiście się wypalało po nagrzaniu i dymiło. Stosowałem do tego nawet oliwkę dla dzieci kiedyś, tylko że podczas jazdy wszędzie było czuć kwiaty, trochę gejowsko. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem drobiny startej szczotki zastały w materiale i teraz rdzewieją. W fabryce bojlerów Biawar jest oddzielna linia do produkcji ze stali nierdzewnej, bo nie można jej obrabiać tymi samymi narzędziami co zwykłą.

Po cięciu blach nierdzewnych na prasie na której wcześniej cięto blachę czarną występowały problemy. Na spawach po pewnym czasie wyłaziła rdza.

Może wystarczy dobrze spolerować powierzchnię, co usunie resztki materiału ze szczotki.

Do polerowania to pasta i szmatka lub jakiś filc do wiertarki.

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak seebaz napisał, jeśli to był stalowa szczotka to musisz teraz spolerować ponownie powierzchnie. I to jak najszybciej. Jeśli pojawi się rdza na nierdzewce, to z czasem przeżre ją na wylot. Rozpoczęty proces utleniania bedzie trwał dopóki nie usuniesz ognisk rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czym to najłatwiej najszybciej i tak żeby znów rdza nie wychodziła zrobić? Może po prostu wypolerowac szczotka na wiertarce ale mosiężną jeśli taka jest dostępna? Co o tym myślicie? Jakieś rady bo mnie szlak trafi, człowiek tu chce żeby ładnie wyglądało i na drugi dzień zachodze a tu rdza jak w starym trupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już raz dyfuzor nieźle sponiewierało ;P

 

Moto rocznik '98 - dyfuzor odsłonięty - częsty kontakt z błotem i wodą - no zniszczył się ...

 

Wyszlifowałem drobnym papierem ściernym - było ok- potem pomalowałem matowym, czarnym spray'em odpornym do 900 stopni- efekt ?

 

Hmmm - chwilę się trzymało - ale nic specjalnego ... Jak już naruszysz fabryczny stan, to potem ciężko doprowadzić do do poprzedniego stanu ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rdze kolektorów wydechowych jest jedna sprawdzona metoda by już nigdy nie rdzewiały: CHROM :D W moim NXe po oczyszczeniu z rdzy i pomalowaniu ich sprayem żaroodpornym rdza pojawia się mniej więcej po 3 miesiącach a śmigam niezależnie od warunków atmosferycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...