R1 GO!!! Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 elo pany :D niewiem czy to odpowiedni dział ale widze ze tu duzo osob zaglada wiec tu napisze. chodzi o to ze moja luba zakupiła sobie motura jakim jest bmw r1200r. z racji tego ze miał kolektory w dosc kiepskim stanie, to znaczy były przebarwione i brazowe, wygladalo to jakby przebarwiony chrom poniewaz troche sie swieciło ale postanowilem ze odswieze je troche. wiec odkrecilem i wyczyscilem szczotka drucianą na wiertarce, z miekkim drutem a nastepnie szortka włóknina jaka jest do szorowania naczyn. swieciło sie to dosc konkretnie, podczas pracy silnika wybarwily sie na zloty kolor ale wlasnie o to chodzilo. problem pojawił sie po jezdzie w deszcze poniewaz pojawiła sie rdza na nich !!! co prawda tylko rudy nalot ktory schodzi po starciu szmata ale jest, a wczesniej nie bylo przed polerowaniem. kolektory sa jedno sciankowe i napewno nie chromowane, prawdopodobnie z stali kwasoodpornej lub nie rdzewnej. i tu moje pytaniei co takiego zle zrobilem? przyznam ze szczotka druciana czyscilem do tego stopnia az bedzie srebrna stal sie swiecic i tak bylo, nie znecalem sie jakos nie wiadomo jak. ale skoro to stal nierdzewna albo kwasówka to musialem jakas warstwe zetrzec ze rdzewieje :/ jakies rady chlopaki? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Na pewno nie jest to stal nierdzewna, moze byly pokryte powloka ceramiczna ktora starles. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Nie wie, z czego jest ten kolektor. Możliwe jednak, ze stali szlachetnej a mimo to rdzewieje. Takiej stali nie należy obrabiać narzędziami do zwykłej stali. Z czego była to szczotka druciana? Dowiedz się, czy to na pewno stal szlachetna i przeprowadź poprawnie obróbkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 szczotka byla ze stalowego druta. wiec w jaki sposob to wypolerowac i czym zeby nie rdzewiało? jest wogole szansa na odratowanie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) Skoro rdzewieje to nie była to nierdzewka. :biggrin: Zwykła stal też nie bo się nie nadaje na kolektory. Zapewne uszkodziłeś wierzchnią warstwę zabezpieczającą, trzeba było robić to ręcznie małą szczoteczką z włosiem z miękkiego metalu lub tworzywa. Teraz możesz jedynie zapobiegać rudzielcowi np.często smarując kolektory na zimno czymś tłustym, co będzie oczywiście się wypalało po nagrzaniu i dymiło. Stosowałem do tego nawet oliwkę dla dzieci kiedyś, tylko że podczas jazdy wszędzie było czuć kwiaty, trochę gejowsko. :biggrin: Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) Moim zdaniem drobiny startej szczotki zastały w materiale i teraz rdzewieją. W fabryce bojlerów Biawar jest oddzielna linia do produkcji ze stali nierdzewnej, bo nie można jej obrabiać tymi samymi narzędziami co zwykłą. Po cięciu blach nierdzewnych na prasie na której wcześniej cięto blachę czarną występowały problemy. Na spawach po pewnym czasie wyłaziła rdza. Może wystarczy dobrze spolerować powierzchnię, co usunie resztki materiału ze szczotki. Do polerowania to pasta i szmatka lub jakiś filc do wiertarki. Pozdrawiam. Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Dokładnie jak seebaz napisał, jeśli to był stalowa szczotka to musisz teraz spolerować ponownie powierzchnie. I to jak najszybciej. Jeśli pojawi się rdza na nierdzewce, to z czasem przeżre ją na wylot. Rozpoczęty proces utleniania bedzie trwał dopóki nie usuniesz ognisk rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 To czym to najłatwiej najszybciej i tak żeby znów rdza nie wychodziła zrobić? Może po prostu wypolerowac szczotka na wiertarce ale mosiężną jeśli taka jest dostępna? Co o tym myślicie? Jakieś rady bo mnie szlak trafi, człowiek tu chce żeby ładnie wyglądało i na drugi dzień zachodze a tu rdza jak w starym trupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 człowiek tu chce żeby ładnie wyglądało i na drugi dzień zachodze a tu rdza jak w starym trupie. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Aż tak dobrze to się nie znam, ale stawiałbym właśnie na mosiężną szczotkę. Na koniec jakaś pasta polerska i jazda do połysku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian44 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 u nas za kolektory do bandita 600 na zamówienie z nierdzewki zawołali 350zł :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
InfernoRider Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Mi już raz dyfuzor nieźle sponiewierało ;P Moto rocznik '98 - dyfuzor odsłonięty - częsty kontakt z błotem i wodą - no zniszczył się ... Wyszlifowałem drobnym papierem ściernym - było ok- potem pomalowałem matowym, czarnym spray'em odpornym do 900 stopni- efekt ? Hmmm - chwilę się trzymało - ale nic specjalnego ... Jak już naruszysz fabryczny stan, to potem ciężko doprowadzić do do poprzedniego stanu ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Na rdze kolektorów wydechowych jest jedna sprawdzona metoda by już nigdy nie rdzewiały: CHROM :D W moim NXe po oczyszczeniu z rdzy i pomalowaniu ich sprayem żaroodpornym rdza pojawia się mniej więcej po 3 miesiącach a śmigam niezależnie od warunków atmosferycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.