pit Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Wymieniam płyn i zastanawiam się którą drogą pójść? Opróżnić zbiornik zalać nowy i przepompować przez cały układ czy Opróżnić cały układ i zalać nowym. W pierwszym wypadku zakładam, że stary i nowy płyn będzie się mieszał w zaciskach. W drugim mogę to odpowietrzać nawet do jutra? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Sprawdzone na kilku sprzętach z różnymi układami, w tym jeden z cbs: Z pompki odciągasz szczykawką stary płyn, ale nie cały, zostawiasz go tyle, aby wlot był zalany płynem - odkręcisz to zrozumiesz o co chodzi, następnie dolewasz do pełna czystego płynu. Na dole odkręcasz odpowietrznik z nałożonym wężykiem na niego. Pompujesz aż na dole nie zacznie lecieć czysty płyn, oczywiście pamiętaj, o dolewaniu płynu, żeby nie zassał powietrza. Mam bezpośrednie porównanie metod z całkowitym opróżnieniem układu jak i z dolewaniem i to dolewanie jest mniej pracochłonne. Uważaj, aby nie zapowietrzyć układu, bo później jest sporo zabawy jak tego powietrza dużo najdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Odpuść sobie strzykawkę jak nie masz jej pod ręką. Reszta jak najbardziej OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 jak chcesz mieć pewność, że płyny się nie wymieszają, spuść stary płyn, załóż na odpowietrznik przewód igielitowy (najlepiej lekko go ogrzać zapalniczką przed założeniem) do przewodu strzykawkę i "zasysaj" dołem do układu świeży płyn wlany do zbiorniczka - przez najdalszy od zbiorniczka zacisk. Napełniaj tak układ do 2 uzupełnień płynu w zbiorniczku albo do stwierdzenia, że klamka robi się twarda. Poczekaj pół godziny, aż powietrze w płynie się ustabilizuje i utworzą się pęcherzyki powietrza, wtedy możesz odpowietrzać. Tak ostatnio wymieniałem u siebie przewody hamulcowe - 1,5h i wszystko zrobione włącznie z demontażem/montażem. Gdzieś tu na forum jest o tym sposobie napisane trochę więcej. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Jeśli zależy Ci tylko na wymianie płynu, bez rozbierana i czyszczenia zacisków to sposób dolewkowy jest lepszy bo mniej czasochłonny. Lej ostrożne żeby płyny się nie zmieszały i będzie git. Nie warto się bawić w totalne zapowietrzanie układu i późniejsze odpowietrzanie skoro w układzie i tak będą cząsteczki/resztki starego płynu. Przy totalnym demontażu układu warto przedmuchać przewody i zalać w 100% świeżym płynem. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 jako że odpowietrzanie jest "troszkę" upierdliwe, osobiście stosuję tę pierwszą metodę i jest git... po kilku jazdach możesz ewentualnie czynność powtórzyć :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Płyn wymieniony. Przepchnąłem stary nowym. Breja że ho! Na zdjęciu płyny z 4 letnich maszyn. Pierwsza butla z lewej 1000rr heble i sprzęgło. Środkowa butla przód, prawa butla tył z zx636 Coca Cola. http://www.pit.brejk.pl/dot4s.jpg Na przody zalany rbf 600 heblae miodzio! :biggrin: :biggrin: :biggrin: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 (edytowane) W moim LTD miałem jeszcze gorszy płyn jak ta Twoja Coca Cola, więc zlałem wszystko, przy okazji wyczyściłem pompkę, zacisk, tłoczek i zalałem nowym DOT-4. Odpowietrzanie układu to 10 minut góra... Ważne, aby odpowiednio ustawić zacisk, tj. tak, aby odpowietrznik był w najwyższym punkcie, wtedy nie będzie żadnego problemu z odpowietrzeniem. O, mam nawet foto: http://picasaweb.google.pl/Adrian.Wicijows...787688268696578 Edytowane 3 Kwietnia 2010 przez wicek15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 starego płynu nie widzieliście .... przy min ilości w zbiorniczku nie widać dna to jest dopiero breja cały układ do rozbiórki i czyszczenia z osadu Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Sprawdzone na kilku sprzętach z różnymi układami, w tym jeden z cbs: Z pompki odciągasz szczykawką stary płyn, ale nie cały, zostawiasz go tyle, aby wlot był zalany płynem - odkręcisz to zrozumiesz o co chodzi, następnie dolewasz do pełna czystego płynu. Na dole odkręcasz odpowietrznik z nałożonym wężykiem na niego. Pompujesz aż na dole nie zacznie lecieć czysty płyn, oczywiście pamiętaj, o dolewaniu płynu, żeby nie zassał powietrza. Mam bezpośrednie porównanie metod z całkowitym opróżnieniem układu jak i z dolewaniem i to dolewanie jest mniej pracochłonne. Uważaj, aby nie zapowietrzyć układu, bo później jest sporo zabawy jak tego powietrza dużo najdzie. Popieram ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 dlaczego każdy tylko płyn wymienia a nie łaska tak zacisków wyczyścić, wszystko porozbierać jak należy powyciągać tłoczki przepłukać denaturatem ładnie wszystko poskładać zalać nowym płynem i odpowietrzyć roboty dużo ale jest to tak zrobione jak powinno być a nie po łebkach - naprawdę warto poświęcić 5 godzinek ale mieć dobrze wszystko zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Chwalicie się kto ma gorszy płyn hamulcowy.... przydał by sie avatar "ilonixa"...;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 dlaczego każdy tylko płyn wymienia a nie łaska tak zacisków wyczyścić, wszystko porozbierać jak należy powyciągać tłoczki przepłukać denaturatem ładnie wszystko poskładać zalać nowym płynem i odpowietrzyć roboty dużo ale jest to tak zrobione jak powinno być a nie po łebkach - naprawdę warto poświęcić 5 godzinek ale mieć dobrze wszystko zrobione Przy dużych przebiegach rzędu kilkudziesięciu tys. tak, ale przy kilkunastu tys. nie ma potrzeby rozbierać całego układu. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Panowie dla jasności każda wymiana płynu wiąże się z wyczyszczeniem układu chyba ze macie akurat wolną z litrę nowego świeżego płynu którym wypukacie układ;) Inna procedura jest bezsensu, co da wymiana płynu skoro powstaną szybko zmętnienia i klamka nadal będzie miękka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Panowie dla jasności każda wymiana płynu wiąże się z wyczyszczeniem układu chyba ze macie akurat wolną z litrę nowego świeżego płynu którym wypukacie układ;) Inna procedura jest bezsensu, co da wymiana płynu skoro powstaną szybko zmętnienia i klamka nadal będzie miękka. masz racje, robiłem u siebie sposobem na przelewke, w przedni hebel (dwa zaciski) przepompowałem 0,5 litra świeżego płynu i klamka nadal miękka, odpowietrzałem wszystko, nawet na trójnikach i przy pompie.. na nic. Noo chyba że przewody w 15 letnim motocyklu są już tak wypaczone że się rozciągają ale wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.