Skocz do zawartości

Wymiana płynu hamulcowego który sposób?


pit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniam płyn i zastanawiam się którą drogą pójść?

Opróżnić zbiornik zalać nowy i przepompować przez cały układ

czy

Opróżnić cały układ i zalać nowym.

W pierwszym wypadku zakładam, że stary i nowy płyn będzie się mieszał w zaciskach.

W drugim mogę to odpowietrzać nawet do jutra?

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone na kilku sprzętach z różnymi układami, w tym jeden z cbs:

 

Z pompki odciągasz szczykawką stary płyn, ale nie cały, zostawiasz go tyle, aby wlot był zalany płynem - odkręcisz to zrozumiesz o co chodzi, następnie dolewasz do pełna czystego płynu. Na dole odkręcasz odpowietrznik z nałożonym wężykiem na niego. Pompujesz aż na dole nie zacznie lecieć czysty płyn, oczywiście pamiętaj, o dolewaniu płynu, żeby nie zassał powietrza.

 

Mam bezpośrednie porównanie metod z całkowitym opróżnieniem układu jak i z dolewaniem i to dolewanie jest mniej pracochłonne.

 

Uważaj, aby nie zapowietrzyć układu, bo później jest sporo zabawy jak tego powietrza dużo najdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz mieć pewność, że płyny się nie wymieszają, spuść stary płyn, załóż na odpowietrznik przewód igielitowy (najlepiej lekko go ogrzać zapalniczką przed założeniem) do przewodu strzykawkę i "zasysaj" dołem do układu świeży płyn wlany do zbiorniczka - przez najdalszy od zbiorniczka zacisk. Napełniaj tak układ do 2 uzupełnień płynu w zbiorniczku albo do stwierdzenia, że klamka robi się twarda. Poczekaj pół godziny, aż powietrze w płynie się ustabilizuje i utworzą się pęcherzyki powietrza, wtedy możesz odpowietrzać. Tak ostatnio wymieniałem u siebie przewody hamulcowe - 1,5h i wszystko zrobione włącznie z demontażem/montażem. Gdzieś tu na forum jest o tym sposobie napisane trochę więcej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci tylko na wymianie płynu, bez rozbierana i czyszczenia zacisków to sposób dolewkowy jest lepszy bo mniej czasochłonny. Lej ostrożne żeby płyny się nie zmieszały i będzie git. Nie warto się bawić w totalne zapowietrzanie układu i późniejsze odpowietrzanie skoro w układzie i tak będą cząsteczki/resztki starego płynu. Przy totalnym demontażu układu warto przedmuchać przewody i zalać w 100% świeżym płynem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniony. Przepchnąłem stary nowym.

Breja że ho!

Na zdjęciu płyny z 4 letnich maszyn.

Pierwsza butla z lewej 1000rr heble i sprzęgło.

Środkowa butla przód, prawa butla tył z zx636 Coca Cola.

http://www.pit.brejk.pl/dot4s.jpg

Na przody zalany rbf 600 heblae miodzio! :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim LTD miałem jeszcze gorszy płyn jak ta Twoja Coca Cola, więc zlałem wszystko, przy okazji wyczyściłem pompkę, zacisk, tłoczek i zalałem nowym DOT-4. Odpowietrzanie układu to 10 minut góra... Ważne, aby odpowiednio ustawić zacisk, tj. tak, aby odpowietrznik był w najwyższym punkcie, wtedy nie będzie żadnego problemu z odpowietrzeniem.

 

O, mam nawet foto: http://picasaweb.google.pl/Adrian.Wicijows...787688268696578

Edytowane przez wicek15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starego płynu nie widzieliście ....

przy min ilości w zbiorniczku nie widać dna to jest dopiero breja cały układ do rozbiórki i czyszczenia z osadu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone na kilku sprzętach z różnymi układami, w tym jeden z cbs:

 

Z pompki odciągasz szczykawką stary płyn, ale nie cały, zostawiasz go tyle, aby wlot był zalany płynem - odkręcisz to zrozumiesz o co chodzi, następnie dolewasz do pełna czystego płynu. Na dole odkręcasz odpowietrznik z nałożonym wężykiem na niego. Pompujesz aż na dole nie zacznie lecieć czysty płyn, oczywiście pamiętaj, o dolewaniu płynu, żeby nie zassał powietrza.

 

Mam bezpośrednie porównanie metod z całkowitym opróżnieniem układu jak i z dolewaniem i to dolewanie jest mniej pracochłonne.

 

Uważaj, aby nie zapowietrzyć układu, bo później jest sporo zabawy jak tego powietrza dużo najdzie.

 

 

Popieram !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego każdy tylko płyn wymienia a nie łaska tak zacisków wyczyścić, wszystko porozbierać jak należy powyciągać tłoczki przepłukać denaturatem ładnie wszystko poskładać zalać nowym płynem i odpowietrzyć roboty dużo ale jest to tak zrobione jak powinno być a nie po łebkach - naprawdę warto poświęcić 5 godzinek ale mieć dobrze wszystko zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego każdy tylko płyn wymienia a nie łaska tak zacisków wyczyścić, wszystko porozbierać jak należy powyciągać tłoczki przepłukać denaturatem ładnie wszystko poskładać zalać nowym płynem i odpowietrzyć roboty dużo ale jest to tak zrobione jak powinno być a nie po łebkach - naprawdę warto poświęcić 5 godzinek ale mieć dobrze wszystko zrobione

 

Przy dużych przebiegach rzędu kilkudziesięciu tys. tak, ale przy kilkunastu tys. nie ma potrzeby rozbierać całego układu.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dla jasności każda wymiana płynu wiąże się z wyczyszczeniem układu chyba ze macie akurat wolną z litrę nowego świeżego płynu którym wypukacie układ;) Inna procedura jest bezsensu, co da wymiana płynu skoro powstaną szybko zmętnienia i klamka nadal będzie miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dla jasności każda wymiana płynu wiąże się z wyczyszczeniem układu chyba ze macie akurat wolną z litrę nowego świeżego płynu którym wypukacie układ;) Inna procedura jest bezsensu, co da wymiana płynu skoro powstaną szybko zmętnienia i klamka nadal będzie miękka.

 

masz racje, robiłem u siebie sposobem na przelewke, w przedni hebel (dwa zaciski) przepompowałem 0,5 litra świeżego płynu i klamka nadal miękka, odpowietrzałem wszystko, nawet na trójnikach i przy pompie.. na nic.

Noo chyba że przewody w 15 letnim motocyklu są już tak wypaczone że się rozciągają ale wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...