Walek804 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 witam ma problem z yamaha xt 600 natomiast kupiłem nowy akumulator po zimie bo stary już padł i pojezdziłem tyg czasu na nowym akumulatorze i wczoraj podchodzę do Xt próbując ja zapalić a tam nic.Obróciła dwa razy rozrusznikiem i koniec.Sprawdziłem Voltomierzem napięcie na akumulatorze i wynosiło równe 12V natomiast gdy odpaliłem motor i dałem wyższe obroty napięcie raktownie zaczeło maleć doszło nawet do 9V.I teraz tu moje pytanie : Co się stało że przy wyższych obrotach napięcie raktownie maleje i co może być tego przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.zielony Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 stawiam na brak ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walek804 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 być może tak ale co może być tego przyczyna spalony alternator czy diody prostownicze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 regulator napiecia pewnie, zmierz napiecie na wejsciu do regulatora, pamietaj że tam jest prąd przemienny Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Jeśli się okaże że to regulator napięcia to znaczy że miałeś niedokręcone klemy akumulatora przez co zbyt dużo ilość prądu szła do regulatora i go w końcu spaliła... Częsta przyczyna braku ładowania jak ktoś nie dba o motocykl, oczywiście jeśli to w tym tkwi przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Badanie wydajnosci altka mierzymy w taki sposob : Rozlaczamy wtyczke laczaca altek z reglerem i zapalamy silnik na aku. Miernik ustawiamy na napiecie pradu zmiennego w zakresie do 200V. Badamy napiecie na 3 przewodach idacych od altka do regla, laczac je parami przez miernik czyli 1+2, 2+3, 3+1. Do kazdej pary przewodow dotykamy oboma koncowkami miernika i wpedzamy silnik na 5 tys obrotow. Wydajnosc powinna byc od 70 do 90 V i rowna na wszystkich parach prewodow. Szybciej sie robi niz pisze. Cytuje Adama M. bo już mi sie nie chce ciągle tego pisać. Jak to sprawdzisz to znaczy, że altek jest ok.pozostaje ci regler do wymiany. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walek804 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 aha czyli już wszystko wiem.Jutro postaram się sprawdzić tak jak mi napisaliście.Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamin Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Kilka lat temu ,skończyło mi się ładowanie w yamanie. Alternator po sprawdzeniu (jak wyżej) okazał się ok. Regler też był dobry. Uszkodzony był przewód od regulatora do aku. Sprawdź również to miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walek804 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 (edytowane) panowie powiedzcie mi jak idze kostka do regulatora to ja mam w niej podłaczone tylko 3 kable a sa 4 wyjścia to co powinno być w tym 4?Bo te trzy białe kable co idą to one wychodzą gdzieś z okolic alternatora.Co powinno być na tym ostatnim kablu?A i próbowałem mierzyć prąd miernikiem tak jak kolega wyżej tlumaczył ale jakoś nic mi nie wyskakiwało. Edytowane 28 Marca 2010 przez Walek804 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Sprawdziłem Voltomierzem napięcie na akumulatorze i wynosiło równe 12V natomiast gdy odpaliłem motor i dałem wyższe obroty napięcie raktownie zaczeło maleć doszło nawet do 9V. Miałem identyczną sytuację w VN 750. Przyczyną był wadliwy akumulator. Po wymianie na nowy ładowanie powróciło do wartości z manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walek804 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 (edytowane) Z Mierzyłem prąd na tych 3 kablach jak kolega pisał wyżej u mnie wynosi ono 120 V na każdym prawie to by wynikało z tego że regulator napięcia jest walnięty ponieważ nie podaje tego na aku? Edytowane 29 Marca 2010 przez Walek804 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Z Mierzyłem prąd na tych 3 kablach jak kolega pisał wyżej u mnie wynosi ono 120 V na każdym prawie to by wynikało z tego że regulator napięcia jest walnięty ponieważ nie podaje tego na aku? jeżeli mierzyłeś prąd to dlaczego podajesz nam wartość 120V ? Ale jeżeli to pomyłka i mierzyłeś napięcie to masz za wysokie tylko zastanawia mnie dlaczego podajesz tylko jedną wartość? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Napisal ze na kazdej fazie ma takie napiecie, czyli miedzyfazowe. To jest napiecie generowane przez alternator, natomiast regulator ma za zadanie jego obnizenie do wartosci rzedu ~14V, gdyby takie napiecie poszlo na aku to mialbys wybuch pod tylkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Napisal ze na kazdej fazie ma takie napiecie. u mnie wynosi ono 120 V na każdym prawie W końcu takie samo czy "prawie" takie ? Jak by na to nie patrzał to altek trafiony Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Albo altek trafiony, albo mierzacy :) Czy przeczytales dokladnie jak to zrobic ? Post Montera, dla przypomnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.