Skocz do zawartości

Przygotowanie motocykla do sezonu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale sie srata tymi olejami porownania do szmacu i w ogole. olej to olej tomekd na oleju do dizla zrobil xx 220 tys km ale co tam. buber tez chyba na tym latal. moj dawny b6 mial w pewnym czasie 4 rozne w silnik. jak sie zmienia czesto dba to sie jezdzi a jak sie nie dba i zmienia co 20 tys km to nawet full power racing mega syntetyk nie pomoze.

 

mam takie przyklady na swym podworku, ja zawsze zmieniam co 4-5tys z filtrem. kumpel przeciaga nawet do 9tys no i teraz trzeba silnik troche porobic a ja latam.

 

gdzies tu jest temat o reklamie widac na niektorych ma ona olbrzymi wplyw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem i zdaje sobie z tego sprawe ale nie leje olejow po 2,5 za litr tylko staram sie zawsze cos rozsadnego wybrac nastepnym bedzie valvoline synpower 5w40 oczywisice samochodowy wiec sprawdze w praktyce jak dziala na sprzeglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwymiotowałem.

Zalałeś silnikowy olej orlena ?.

Kup sobie hulajnogę i lej do niej co chcesz ale do motocykli leje się olej motocyklowy.

Za chwilę będziesz pytał co to za stukanie w silniku.

Ten olej nie nadaje się nawet do samochodów.

Również używam samochodowego niedrogiego oleju półsyntetycznego Lotos 10W/40, ponieważ wyznaję zasadę, że jak tanie moto to i tani olej a jak drogie to i olej drogi, ale zawsze zgodny z zaleceniami producenta.

Co do wartości i przydatności oleju Orlena do danego motocykla to jedynie test długodystansowy może być wiarygodny.

Jeśli specyfikacja oleju jest zgodna z tym co producent podaje to jest znikome prawdopodobieństwo, że zaraz zaczną panewki stukać, czy pozacierają sie tłoki, chyba, że olej jest naprawdę totalnym badziewiem i specyfikacja nie jest zgodna z prawdą, tylko wyssana z palca.

 

Silnik ma prawo działać poprawnie i nic nie powinno się dziać, poza tym, że diabeł tkwi w szczegółach i po prostu na tańszym oleju (czyli mniej zaawansowanym technologicznie) silnik przejedzie mniej kilometrów, np na tanim oleju przejedzie 60tyś km a na drogim markowym 100tyś.

 

Najgorzej jak używamy oleju nie zgodnego z zaleceniami producenta, np może to być nawet drogi olej syntetyczny 0W/30 użyty w wysokoobrotowym silniku motocyklowym chłodzonym powietrzem, nie zapewni mu właściwej ochrony w wyższych temperaturach pracy.

 

Drugim, najczęściej spotykanym przykładem jest brak okresowej wymiany oleju, np bardzo dużo jednośladów ściąganych z Włoch na to cierpi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsza dyskusja nie ma sensu. Każdy ma swoje zdanie i go broni. :bigrazz:

Podstawa to wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta jak i stosowanie oleju o odpowiednich parametrach też podanych przez producenta. Jeśli dany olej spełnia te założenia, czemu ma być zły. Bo komuś się nie podoba nazwa marki, jest polski?

A autoryzowane serwisy, salony polecają to, co musze, np. yamaha zna teraz tylko jeden niepowtarzalny hiper super olej :bigrazz: …

Nie widziałem jeszcze nigdy tematu o stukających panewkach gdzie przyczyną był by tenże olej.

Ja nie wiem czy ten olej jest zły nie wiem też czy jest dobry, (pewnie jak większość :bigrazz: ), ale skreślanie go tylko, dlatego, że ma taką a nie inną nazwę jest bardzo ograniczone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lejcie Orlen, a potem spotykamy się w temacie o stukających panewkach. :lalag: :flesje:

co do oleju orlenowskiego to się zgadzam w 100%. ja w życiu bym tego nie zalał, nawet szkoda na to kase wydawac, lepiej dołożyć i kupic castrola, który jest sprawdzony, bądź też motula, którego coraz więcej osób chwal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam jedno proste pytanie po jakim przebiegu zaczną stukać panewki w cbr 600 f2 jesli będziemy zalewać silnik olejem orlenowskim 10W/40?

Jest ktoś w stanie na to pytanie odpowiedzieć?

Pytanie drugie.

Jaka różnica będzie w przebiegu jeśli silnik będzie jeździł na oleju Castrola 10W/40 lub Motula?

 

Najwyraźniej większość doskonale wie, sądząc po wypowiedziach.

 

Ja tam chętnie bym posłuchał kogoś kto jeżdził na takim oleju Orlena i kiedy mu padł silnik właśnie z powodu tego oleju, bo takie puste gadanie nic nie wnosi.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam jedno proste pytanie po jakim przebiegu zaczną stukać panewki w cbr 600 f2 jesli będziemy zalewać silnik olejem orlenowskim 10W/40?

Jest ktoś w stanie na to pytanie odpowiedzieć?

Pytanie drugie.

Jaka różnica będzie w przebiegu jeśli silnik będzie jeździł na oleju Castrola 10W/40 lub Motula?

 

Najwyraźniej większość doskonale wie, sądząc po wypowiedziach.

 

Ja tam chętnie bym posłuchał kogoś kto jeżdził na takim oleju Orlena i kiedy mu padł silnik właśnie z powodu tego oleju, bo takie puste gadanie nic nie wnosi.

 

Nie ma na tym forum takich odważnych o których piszesz. Sporo moich znajomych lało ten olej z pozornych oszczędności a potem byli zdziwieni skutkami i kosztami.

Chcesz się przekonać to zalej swój silnik i rób notatki z przebiegu.

Ciekawy jestem jaki olej lejesz do niego? i co ile robisz wymiany?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra bo temat jest o przygotowaniu motocykla do sezonu to ja napisze co zrobilem

 

-ustawilem zawory ( przy nastepnej wymianie oleju beda sprawdzane jeszcze raz i ustawiane na takie same luzy )

-wymienilem filtr powietrza, zamiast bmc czy jak mu tam dalem orginal. poprzedni wlasciciel dal mi go do motoru to nie chcialem zeby lezal i sie kurzyl wole go zajezdzic i z powrotem dam bmc

- synchronizacje przepustnic przeprowadzilem

-zmienilem olej z filtrem na bel ray polsyntetycznego

-pod koniec zeszlego sezonu zalozylem stalowe przewody hamulcowe i wymienilem plyn na nowy

- nowy plyn w sprzegle

- nowy plyn w chlodnicy

 

nie zmienilem tylko swiec ale przy nastepnej wymianie oleju zostana zmienione i ponownie beda synchronizowane przepustnice jak i kontrola zaworow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobię dokładnie to co Dr.Artur bo jak ktoś jest tępy i chce wlewać gówno do silnika to mu nie przetłumaczysz...niestety...Tylko jak będzie zakładać temat z pytaniami "dlaczego mu 'coś' stuka" to nie pomogę i tyle! ;] <OK>

Więc tak, w moim dominatorze zrobiłem od końca sezonu do dzisiejszego dnia następujące rzeczy:

-wymieniłem łożyska wałka nierządu

-ustawiłem luzy zaworowe

-przeczyściłem świece

-wymieniłem oring pomiędzy króćcem gaźnika z głowicą

-profilaktycznie- przeczyściłem gaźnik

-wyczyściłem AIRBOXa

-wymieniłem filtr powietrza na nowy(papierowy HIFLO) który dał mi poprzedni właściciel, gdy ten się skończy zamierzam zapodać K&N

-podmalowałem ramę podkładem antykorozyjnym w okolicach akumulatora po usunięciu rdzy

-przy okazji demontażu i malowania wahacza nasmarowałem oś wahacza i wszystkie śruby 'psich-kości?'

-wymieniłem płyn hamulcowy z tyłu

Do maja czeka mnie jeszcze:

-pomalowanie całego nadwozia gdy tylko ręka wyzdrowieje(wczoraj odebrałem od kolegi lakiernika zmatowione elementy)

-wymiana oleju

A na początku sezony:

-na obecnej świecy mogę zrobić jeszcze 2000km i zamierzam zakupić irydową świece NGK

-pomalować boki silnika

-wymienić przednią oponę

-wymienić sprężyny dociskowe sprzęgła

Perspektywy:

-przebudować układ wydechowy na jeden wydech(nie tuningować by być jak najgłośniejszy albo uzyskać więcej mocy)

-gniazdo pod GPS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orlen do japońskiego silnika :D Skutków pewnie od razu nie zauważysz, ale zgodnie z zasadą że nie da się tanio zrobić dobrego produktu, to bym tego oleju nie zalał. Chyba że do jinluna, tam można i margarynę stopić i wlać :D

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobię dokładnie to co Dr.Artur bo jak ktoś jest tępy i chce wlewać gówno do silnika to mu nie przetłumaczysz...niestety...Tylko jak będzie zakładać temat z pytaniami "dlaczego mu 'coś' stuka" to nie pomogę i tyle! ;] <OK>

 

Hipolit dobieraj słowa bardziej elegancko, bo za takie „cóś” w rzeczywistości po prostu dostał byś w papę :banghead: . Nikt tu nikogo nie obrażał do tej pory, nikt nie namawia do stosowania tego oleju, różnica polega jedynie na tym, czy ten olej jest w rzeczywistości, aż tak zły jak się mówi. Najlepiej by było ze 3 nowe motocykle zalać różnymi olejami i po ok. 50 tys zweryfikować.

A to czy założyciel tematy ma przeprowadzić czynności podane przez niego już dostał odp.

Jeśli aż tak bardzo chcesz być precyzyjny i odp na pytania, to po co ta twoja wyliczanka :bigrazz: ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się coś

byliśmy z kumpel u gościa po motor który się ściga maluchem w jakiejś tam klasie wyścigowej, silnik ma trochę wysilony wiec go spytałem co ile go remontuje

- półsyntetyk lotosu co 7tys

- półsyntetyk motula co 14 tys

 

nie wiem czemu nie leje syntetyków

 

i proszę skończmy już o olejach bo i tak do porozumienia się nie dojdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...