Dr.Artur Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ale sie srata tymi olejami porownania do szmacu i w ogole. olej to olej tomekd na oleju do dizla zrobil xx 220 tys km ale co tam. buber tez chyba na tym latal. moj dawny b6 mial w pewnym czasie 4 rozne w silnik. jak sie zmienia czesto dba to sie jezdzi a jak sie nie dba i zmienia co 20 tys km to nawet full power racing mega syntetyk nie pomoze. mam takie przyklady na swym podworku, ja zawsze zmieniam co 4-5tys z filtrem. kumpel przeciaga nawet do 9tys no i teraz trzeba silnik troche porobic a ja latam. gdzies tu jest temat o reklamie widac na niektorych ma ona olbrzymi wplyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 generalnie masz rację - ale olej olejowi nie równy - pamiętaj o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 wiem i zdaje sobie z tego sprawe ale nie leje olejow po 2,5 za litr tylko staram sie zawsze cos rozsadnego wybrac nastepnym bedzie valvoline synpower 5w40 oczywisice samochodowy wiec sprawdze w praktyce jak dziala na sprzeglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Zwymiotowałem. Zalałeś silnikowy olej orlena ?. Kup sobie hulajnogę i lej do niej co chcesz ale do motocykli leje się olej motocyklowy. Za chwilę będziesz pytał co to za stukanie w silniku. Ten olej nie nadaje się nawet do samochodów. Również używam samochodowego niedrogiego oleju półsyntetycznego Lotos 10W/40, ponieważ wyznaję zasadę, że jak tanie moto to i tani olej a jak drogie to i olej drogi, ale zawsze zgodny z zaleceniami producenta. Co do wartości i przydatności oleju Orlena do danego motocykla to jedynie test długodystansowy może być wiarygodny. Jeśli specyfikacja oleju jest zgodna z tym co producent podaje to jest znikome prawdopodobieństwo, że zaraz zaczną panewki stukać, czy pozacierają sie tłoki, chyba, że olej jest naprawdę totalnym badziewiem i specyfikacja nie jest zgodna z prawdą, tylko wyssana z palca. Silnik ma prawo działać poprawnie i nic nie powinno się dziać, poza tym, że diabeł tkwi w szczegółach i po prostu na tańszym oleju (czyli mniej zaawansowanym technologicznie) silnik przejedzie mniej kilometrów, np na tanim oleju przejedzie 60tyś km a na drogim markowym 100tyś. Najgorzej jak używamy oleju nie zgodnego z zaleceniami producenta, np może to być nawet drogi olej syntetyczny 0W/30 użyty w wysokoobrotowym silniku motocyklowym chłodzonym powietrzem, nie zapewni mu właściwej ochrony w wyższych temperaturach pracy. Drugim, najczęściej spotykanym przykładem jest brak okresowej wymiany oleju, np bardzo dużo jednośladów ściąganych z Włoch na to cierpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Do jinluna można wlać cokolwiek, bo szkoda pieniędzy na droższe oleje Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HunterM Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Lejcie Orlen, a potem spotykamy się w temacie o stukających panewkach. :lalag: :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Dalsza dyskusja nie ma sensu. Każdy ma swoje zdanie i go broni. :bigrazz: Podstawa to wymiana oleju zgodnie z zaleceniami producenta jak i stosowanie oleju o odpowiednich parametrach też podanych przez producenta. Jeśli dany olej spełnia te założenia, czemu ma być zły. Bo komuś się nie podoba nazwa marki, jest polski? A autoryzowane serwisy, salony polecają to, co musze, np. yamaha zna teraz tylko jeden niepowtarzalny hiper super olej :bigrazz: … Nie widziałem jeszcze nigdy tematu o stukających panewkach gdzie przyczyną był by tenże olej. Ja nie wiem czy ten olej jest zły nie wiem też czy jest dobry, (pewnie jak większość :bigrazz: ), ale skreślanie go tylko, dlatego, że ma taką a nie inną nazwę jest bardzo ograniczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszbaran Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Lejcie Orlen, a potem spotykamy się w temacie o stukających panewkach. :lalag: :flesje: co do oleju orlenowskiego to się zgadzam w 100%. ja w życiu bym tego nie zalał, nawet szkoda na to kase wydawac, lepiej dołożyć i kupic castrola, który jest sprawdzony, bądź też motula, którego coraz więcej osób chwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zadam jedno proste pytanie po jakim przebiegu zaczną stukać panewki w cbr 600 f2 jesli będziemy zalewać silnik olejem orlenowskim 10W/40? Jest ktoś w stanie na to pytanie odpowiedzieć? Pytanie drugie. Jaka różnica będzie w przebiegu jeśli silnik będzie jeździł na oleju Castrola 10W/40 lub Motula? Najwyraźniej większość doskonale wie, sądząc po wypowiedziach. Ja tam chętnie bym posłuchał kogoś kto jeżdził na takim oleju Orlena i kiedy mu padł silnik właśnie z powodu tego oleju, bo takie puste gadanie nic nie wnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Zadam jedno proste pytanie po jakim przebiegu zaczną stukać panewki w cbr 600 f2 jesli będziemy zalewać silnik olejem orlenowskim 10W/40? Jest ktoś w stanie na to pytanie odpowiedzieć? Pytanie drugie. Jaka różnica będzie w przebiegu jeśli silnik będzie jeździł na oleju Castrola 10W/40 lub Motula? Najwyraźniej większość doskonale wie, sądząc po wypowiedziach. Ja tam chętnie bym posłuchał kogoś kto jeżdził na takim oleju Orlena i kiedy mu padł silnik właśnie z powodu tego oleju, bo takie puste gadanie nic nie wnosi. Nie ma na tym forum takich odważnych o których piszesz. Sporo moich znajomych lało ten olej z pozornych oszczędności a potem byli zdziwieni skutkami i kosztami. Chcesz się przekonać to zalej swój silnik i rób notatki z przebiegu. Ciekawy jestem jaki olej lejesz do niego? i co ile robisz wymiany? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 dobra bo temat jest o przygotowaniu motocykla do sezonu to ja napisze co zrobilem -ustawilem zawory ( przy nastepnej wymianie oleju beda sprawdzane jeszcze raz i ustawiane na takie same luzy ) -wymienilem filtr powietrza, zamiast bmc czy jak mu tam dalem orginal. poprzedni wlasciciel dal mi go do motoru to nie chcialem zeby lezal i sie kurzyl wole go zajezdzic i z powrotem dam bmc - synchronizacje przepustnic przeprowadzilem -zmienilem olej z filtrem na bel ray polsyntetycznego -pod koniec zeszlego sezonu zalozylem stalowe przewody hamulcowe i wymienilem plyn na nowy - nowy plyn w sprzegle - nowy plyn w chlodnicy nie zmienilem tylko swiec ale przy nastepnej wymianie oleju zostana zmienione i ponownie beda synchronizowane przepustnice jak i kontrola zaworow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Ja zrobię dokładnie to co Dr.Artur bo jak ktoś jest tępy i chce wlewać gówno do silnika to mu nie przetłumaczysz...niestety...Tylko jak będzie zakładać temat z pytaniami "dlaczego mu 'coś' stuka" to nie pomogę i tyle! ;] <OK> Więc tak, w moim dominatorze zrobiłem od końca sezonu do dzisiejszego dnia następujące rzeczy: -wymieniłem łożyska wałka nierządu -ustawiłem luzy zaworowe -przeczyściłem świece -wymieniłem oring pomiędzy króćcem gaźnika z głowicą -profilaktycznie- przeczyściłem gaźnik -wyczyściłem AIRBOXa -wymieniłem filtr powietrza na nowy(papierowy HIFLO) który dał mi poprzedni właściciel, gdy ten się skończy zamierzam zapodać K&N -podmalowałem ramę podkładem antykorozyjnym w okolicach akumulatora po usunięciu rdzy -przy okazji demontażu i malowania wahacza nasmarowałem oś wahacza i wszystkie śruby 'psich-kości?' -wymieniłem płyn hamulcowy z tyłu Do maja czeka mnie jeszcze: -pomalowanie całego nadwozia gdy tylko ręka wyzdrowieje(wczoraj odebrałem od kolegi lakiernika zmatowione elementy) -wymiana oleju A na początku sezony: -na obecnej świecy mogę zrobić jeszcze 2000km i zamierzam zakupić irydową świece NGK -pomalować boki silnika -wymienić przednią oponę -wymienić sprężyny dociskowe sprzęgła Perspektywy: -przebudować układ wydechowy na jeden wydech(nie tuningować by być jak najgłośniejszy albo uzyskać więcej mocy) -gniazdo pod GPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Orlen do japońskiego silnika :D Skutków pewnie od razu nie zauważysz, ale zgodnie z zasadą że nie da się tanio zrobić dobrego produktu, to bym tego oleju nie zalał. Chyba że do jinluna, tam można i margarynę stopić i wlać :D Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Ja zrobię dokładnie to co Dr.Artur bo jak ktoś jest tępy i chce wlewać gówno do silnika to mu nie przetłumaczysz...niestety...Tylko jak będzie zakładać temat z pytaniami "dlaczego mu 'coś' stuka" to nie pomogę i tyle! ;] <OK> Hipolit dobieraj słowa bardziej elegancko, bo za takie „cóś” w rzeczywistości po prostu dostał byś w papę :banghead: . Nikt tu nikogo nie obrażał do tej pory, nikt nie namawia do stosowania tego oleju, różnica polega jedynie na tym, czy ten olej jest w rzeczywistości, aż tak zły jak się mówi. Najlepiej by było ze 3 nowe motocykle zalać różnymi olejami i po ok. 50 tys zweryfikować. A to czy założyciel tematy ma przeprowadzić czynności podane przez niego już dostał odp. Jeśli aż tak bardzo chcesz być precyzyjny i odp na pytania, to po co ta twoja wyliczanka :bigrazz: ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Przypomniało mi się coś byliśmy z kumpel u gościa po motor który się ściga maluchem w jakiejś tam klasie wyścigowej, silnik ma trochę wysilony wiec go spytałem co ile go remontuje - półsyntetyk lotosu co 7tys - półsyntetyk motula co 14 tys nie wiem czemu nie leje syntetyków i proszę skończmy już o olejach bo i tak do porozumienia się nie dojdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.