Skocz do zawartości

Pierwsze moto i opór powietrza ?


Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie chcesz żeby wiało to kup samochód. Po to jest moto żeby wiało w pysk, albo chociaż żeby można było zmarznąć i zmoknąć.

 

Doraźnym rozwiązaniem może być mała owiewka tzw. "bikini fairing" która trochę odchyli strugi powietrza.

 

Leciałem CBF500 na maxa (ok.150-160) i faktycznie ostro wiało, tym bardziej że pozycja na moto jest taka motorowerowa. Na GS500E znacznie lepiej się jechało nawet 180km/h bo GS ma sportową kierę, pozycja bardziej pochylona itp.

 

Coś takiego może Ci bardzo pomóc.

http://images03.coches-motos.com/ui/3/51/19/52114219_1.jpg

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa-i wygląda jak kupa i tak samo się prowadzi przy dużych prędkościach :lapad:

 

:lalag:

 

A czy nie uważasz, że to jest właśnie świetne :?:

Jedziesz 160km/h i zajebiście czujesz prędkość. Jedziesz na plastiku 250km/h i wieje... ale nudą ;P

 

No nie wiem czy wieje nudą :) W Hayabusie gdzie jest dobra arednamika to tak, w każdym innym mocno odchudzonym sporcie typu R1, CBR itp też się trzeba mocno poskładać żeby nie wiało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

Jak nie chcesz żeby wiało to kup samochód. Po to jest moto żeby wiało w pysk, albo chociaż żeby można było zmarznąć i zmoknąć.

 

Doraźnym rozwiązaniem może być mała owiewka tzw. "bikini fairing" która trochę odchyli strugi powietrza.

 

Leciałem CBF500 na maxa (ok.150-160) i faktycznie ostro wiało, tym bardziej że pozycja na moto jest taka motorowerowa. Na GS500E znacznie lepiej się jechało nawet 180km/h bo GS ma sportową kierę, pozycja bardziej pochylona itp.

 

Coś takiego może Ci bardzo pomóc.

http://images03.coches-motos.com/ui/3/51/19/52114219_1.jpg

To fakt,żadna szyba nie pomoże jak jest pozycja zbyt wyprostowana,to że wieje to normale ale przy dużej prędkości odrywa od kierownicy.Taki urok tych modeli.

Taka owiewka jak na fotce daje różnice tak do 120 póżniej to jedna cholera.

 

Szyba jest mocowana bezpośrednio do kierownicy. Przy mocniejszych podmuchach wiatru trzepie całą kierownicą. Miałem kiedyś w CB 750 turystyczną szybę-w szybkich łukach motocykl z tym wynalazkiem prowadził się fatalnie. Do tego przy szybkiej jeździe za szybą tworzyły się zawirowania i telepało kaskiem na prawo i lewo. Wywaliłem to w cholerę. Golas to golas-i takim trzeba go pozostawić ;)

To musiałeś ją mieć żle wyregulowaną.Albo była coś nie halo.Na kierownicy jak jest silny wiatr to napewno da się odczuć.No ale albo rybki albo..... :smile:

Edytowane przez Marek HONDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem golasa jeden sezon a dolkadnie sv. Do 170 da rade wytrzymac w pozycji pionowej, ale sporo latalem na trasie i dokupilem sobie owiewke puiga, ladna, latwa w regulacji owiewka. Golas ma swoj urok, do tego v-ka na przelotowie i jest git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Hondy CBF 500 i mam pytanie jak jeżdzić aby zmiejszyć opór powietrza ? Dziś się przejechałem 160km/h i myślałem że mnie zdmuchnie z tego motocykla. Macie może jakieś rady może dokupić szybke do moto czy to coś zmieni ?

 

 

Handlarz Cię oszukał i musisz mieć kręcony licznik, 500-tka tyle nie wyciąga :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała szybka puig'a cudów nie zdziała, ale daje około +30 km/h "komfortu", jak już przy 90 pi*dzi konkretnie to znią ~120 można lecieć, na kilkudziesięciu km nie będzie to odczuwalne ale myślę, że po kilku tysiącach w kilka dni będzie widać różnice.

 

PS. naked to motocykl raczej na miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

Liczą się też indywidualne odczucia kierowcy,mój dyskomfort na golasach zaczyna sie pow.150-160 km/godz.Znam takich którzy już przy 110km/godz.marudzą że im nadmiernie wiatr dokucza :bigrazz:

Racja,kwestia człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBF 500, nie jest stworzony do takich prędkości, to tak jakbyś narzekał, że w samochodzie przy Vmax robi się strasznie głośno.

Na motocyklu wieje i tyle, może wydawało ci się to strasznie dokuczliwe, bo teraz w zimie średnio fajnie się jeździ, jak się zrobi cieplej to wiatr przestanie dokuczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...