Skocz do zawartości

Luz na prowadnicach zacisków hamulcowych


typeR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pod koniec zeszłego sezonu wybrałem się przewietrzyć trochę sprzęt na torze (Yamaha R1 RN09 2002). Zabawa była przednia, do tego stopnia, że skończyły mi się klocki z przodu :icon_mrgreen: Jeszcze w tym samym tygodniu wymieniłem klocki. Po wymianie podczas hamowania wyczuwam delikatne pukanie/cykanie/stukanie i czasami popiskiwanie w okolicach przodu, szczególnie podczas powolnej jazdy i delikatnego hamowania (np dojazd do świateł). Poczytałem trochę na forum i objawy 100% wskazują na luz na prowadnicach zacisków. Pytanie do szanownych kolegów motocyklistów - jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku musisz ustalic na którym elemencie jest luz. Sprawdz tarcze czy nie ma luzu na swozniach. Złap ja i poprzesuwaj do przodu i tyłu. Dalej sprawdz czy nie ma luzu na łozysku głowki ramy.

 

Co do zacisków to wyciagnij jazmo z zacisku i obejzyj prowadnice i osadzenie. szybciej wyrobi sie osadzenie prowadnicy która jest z aluminium jak cały zacisk.

co do naprawy to chyba wymiana na inny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli...

 

- sprawdzić luz na tarczach

- sprawdzić, czy nie ma luzu na zaciskach

- zdjąć zaciski, wyciągnąc klocki i sprawdzić luz na prowadnicach

 

Czy tak?

 

Co do główki ramy - sprawdzałem i wszystko ok (przednie koło nad ziemią, złapałem za lagi i ruszałem przód-tył - żadnych luzów)

 

Co do naprawy, to rozumiem, że trzeba wymienić cały zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku musisz ustalic na którym elemencie jest luz. Sprawdz tarcze czy nie ma luzu na swozniach. Złap ja i poprzesuwaj do przodu i tyłu. Dalej sprawdz czy nie ma luzu na łozysku głowki ramy.

 

Co do zacisków to wyciagnij jazmo z zacisku i obejzyj prowadnice i osadzenie. szybciej wyrobi sie osadzenie prowadnicy która jest z aluminium jak cały zacisk.

co do naprawy to chyba wymiana na inny.

 

I Ty masz serwis kolego motocyklowy?

Naprawiasz motocykle?

Przenoszę to co napisałeś do prawidłowego działu albo nie, pozostawię aby Twoi klienci zobaczyli jakiemu specjaliście w stolicy mają szansę powierzyć swój motocykl.

A może to tylko myjnia motocyklowa?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu,przede wszystkim sprawdz bicie tarcz,nie wykluczone ze je trafil szlak po jednej wizycie na torze szczegolnie ze zjechales klocki.Inna sprawa to taka ze tarcze mogly ulec przegrzaniu,dokladnie ja obejrzyj,zwroc uwage czy nie ma takich czarnych kropek.Tarcza tak nawet jezeli nie ma bicia to,powiedzmu w uproszczeniu, nie rowno lapie na calym swoim obwodzie.Daje to podobny efekt jak tarcza z biciem.

Taka tarcze mozna ewentualnie sprobowac rownomiernie przetrzec na mokro papierem ,powiedzmy 400,czasami to pomaga aczkolwiek na tor to bym z tym juz nie wyjezdzal.

 

Za bardzo nie rozumiem o co chodzi w tym przypadku o "luzie na prowadnicy zacisku", ten model ma klasyczny zacisk z czteroma tloczkami,nie plywajacy bynajmniej, na stale przykrecony do widelca,klocek podczas hamowania opiera sie o scianke wewnetrzna zacisku,na dobra sprawe nie ma co sie tam popsuc.Natomiast prowadnica klocka jest tam tylko po to zeby on nie wypadl z zacisku i sensu stricto nie ma wpywu na to jak hamulec sie sprawuje.

 

Zakladajac ze inne rzeczy sa O.K.,widelec nie jest wyrobiony ani lozyska glowki problem tkwi w tarczach hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może to być po prostu kwestia samych klocków- niedokładności wykonania (stukanie), oraz składu okładzin (piszczenie). Nie wiem jaką metodą wykonywane są klocki ale czasem zdarza się że klocki ciężko chodzą w zacisku z powodu wymiaru, a czasami w drugą stronę- mają lekki luz i stąd stukanie, zapobiegać stukaniu teoretycznie ma sprężynka (blaszka) która wkłada sie "od tyłu" zacisku. Na piszczenie pomagają wkładki termiczne wchodzące między klocek a tłoczek- warto sprawdzić ich obecność bo zdarza się przez nie uwagę je pominąć przy wymianie, czasami są dodawane do nowych klocków. Sprawdzić stan tarcz również warto jak wszystko jest w porządku to samym stukaniem klocków przejmować się nie trzeba.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...